Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مديرکل فرهنگي و روابط عمومي مجلس گفت: به يقين طرح ايجاد محدوديت براي فعاليت عکاسان پارلمان ايده خوبي نبوده و مانند مواقع ديگري که اين طرح مطرح شده بود اين بار نيز مورد قبول مجلس شوراي اسلامي نيست چراکه قوه مقننه با محدودسازي فعاليت رسانه‌ها مخالف است.
به گزارش گروه سياسي خبرگزاري ميزان، مهدي کيايي با اشاره به برخي اظهارات و مطالب منتشر شده درخصوص محدودسازي فعاليت خبرنگاران و عکاسان در مجلس شوراي اسلامي ضمن تکذيب مطلب يادشده، گفت: براساس اصل 69 قانون اساسي که مذاکرات مجلس شوراي اسلامي بايد علني باشد و گزارش کامل آن از طريق راديو و روزنامه رسمي کشور براي اطلاع عموم منتشر شود، از ابتداي انقلاب تاکنون اين اصل خردمندانه قانون اساسي مورد توجه و اجرا بوده است و در هيچ برهه‌اي نيز محدوديتي اتخاذ نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مديرکل فرهنگي و روابط عمومي مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: اصل 69 قانون اساسي به دنبال آن است که مردم مذاکرات علني را استماع کرده و با قوانين مصوب و گزارش‌هاي مجلس شوراي اسلامي آشنا و از روند قانونگذاري در کشور مطلع شوند.
کيايي افزود: در واقع قانونگذار، با عقل و تدبير و خرد رفتار کرده و تاکيد کرده است که مجلس شوراي اسلامي، به مثابه يک اتاق شيشه‌اي است که وقايع آن بايد به طور کامل و شفاف براي ملت آشکار و علني باشد و مردم به عنوان صاحبان اصل انقلاب و مجلس، در جريان روند قانونگذاري در کشور قرار بگيرند. در همين راستا خبرگزاري خانه ملت نيز از مدتي قبل اقدام به انتشار تصويري و زنده همه جلسات علني مجلس از طريق سايت براي مخاطبان داخل و خارج کرده است.
محدود کردن فعاليت عکاسان پارلمان ايده خوبي نيست
وي ادامه داد: بر همين اساس به يقين طرح ايجاد محدوديت براي فعاليت عکاسان پارلمان ايده خوبي نبوده و مانند مواقع ديگري که اين طرح مطرح شده بود اين بار نيز مورد قبول مجلس شوراي اسلامي نيست چراکه قوه مقننه با محدودسازي فعاليت رسانه‌ها مخالف است.
کيايي در مورد عکس‌هاي منتشر شده از سلفي گرفتن برخي نمايندگان با موگريني در مراسم تحليف و عکس‌هايي که چند روز گذشته از حواشي جلسات راي اعتماد منتشرشد، گفت: اگرچه بهتر بود که در روز تحليف آن عکس سلفي گرفته نمي‌شد و خود نماينده مورد نظر هم از اين موضوع اظهار تاسف و عذرخواهي کرد، اما متاسفانه اقدامات برخي رسانه‌ها به گونه‌اي بود که اصل موضوع تحليف و شکوه و عظمت حضور بيش از 100 هيات عالي رتبه خارجي در مراسم، که در نوع خود بي‌نظير بود و نشان دهنده جايگاه و موقعيت ايران در عرصه جهاني است، به حاشيه کشانده شد.
مديرکل فرهنگي و روابط عمومي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه طبيعي است که رفتارهاي کلامي و غيرکلامي افراد شاخص اعم از ورزشکاران، هنرمندان، نخبگان و سياستمداران هميشه مورد دقت و کنکاش رسانه‌ها و مردم قرار گيرد و طبيعتا اين افراد بايستي دقت بيشتري بر اعمال و رفتارهاي کلامي و غير کلامي خود داشته باشند، تاکيد کرد: انتظار اين است که رسانه‌ها نيز تنها به دنبال سوژه‌هاي حاشيه‌اي نباشند و اصل بر فرع ترجيح داده شود.
رسانه‌ها از بزرگنمايي برخي موضوعات ساده و کم اهميت پرهيز کنند
وي بيان کرد: در طول روزهاي گذشته که دستور کار مجلس شوراي اسلامي بررسي برنامه پيشنهادي وزاري کابينه در کميسيون‌ها و صحن علني مجلس بود، جلسات به‌طور متوالي و بي‌وقفه و گاه تا 12 ساعت در روز به طول مي‌انجاميد لذا انتظار مي‌رود؛ رسانه‌ها از بزرگنمايي برخي موضوعات ساده و کم اهميت پرهيز کنند.
مديرکل فرهنگي و روابط عمومي مجلس شوراي اسلامي در پايان تاکيد کرد: طرح موضوع محدود کردن فعاليت عکاسان صحيح نبوده و همواره هيات رئيسه و نيز عموم نمايندگان محترم مجلس، حامي فعاليت مناسب‌تر رسانه‌ها در پوشش اخبار قوه مقننه هستند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۹۶۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای اجرای طرح هفته فرهنگی دانشگاه و آشنایی دانشجویان با وظایف و فعالیت‌های مختلف اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی و همفکری و تعامل بیشتر با نهاد‌های فرهنگی سطح شهر نشستی برخی از دبیران فعال کانون‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با حجت‌الاسلام جواد فراهانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی برگزار شد.

در این نشست، طرفین بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر بین فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی دانشگاه و تبلیغات اسلامی در زمینه‌های مختلف، از جمله حمایت و ارتقا فعالیت‌های فرهنگی در حوزه رسانه، زنان، امید بخشی و ایجاد نشاط به جامعه  تأکید کردند.

در حاشیه این جلسه که به همت حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد، دبیران کانون‌های دانشجویی دانشگاه، توضیحات مبسوطی درباره کانون‌های دانشجویی و حوزه فعالیت‌های خود ارائه کردند و حجت‌الاسلام جواد فراهانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با پاسخ به پرسش برخی دانشجویان توضیحاتی درباره فعالیت‌های سازمان بیان و با اعلام خرسندی از این جلسه بر استمرار این نشست‌ها تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • کنعانی: توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است