Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر مازندران با بيان اينکه شاخص هاي حوزه هاي اشتغال، اعتياد،ازدواج ، طلاق و محيط زيست براي تعيين روستاي پاک به فرمانداري ها ابلاغ شده است، گفت: پس از تطبيق اين شاخص ها و در 6 ماهه دوم سال از هر شهرستان يک روستا به عنوان روستاي پاک معرفي و جشن روستاي پاک برگزار مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار آريا به نقل از روابط عمومي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر مازندران علي اصغر ميرزايي، در گفتگو با خبرنگار ما، با اشاره به رويکرد اجتماعي کردن مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در برخي از بندهاي سياست‌هاي كلي ابلاغي مقام معظم رهبري در مبارزه با مواد ،بر مشاركت مردم، خانواده‌ها و حضور دستگاه‌ها و مراكز علمي، تحقيقي و مطالعاتي در اين مبارزه تاكيد شده است.

وي افزود: با وجود آن که موضوع اجتماعي کردن مبارزه در سدهاي گذشته در جامعه جهاني مورد توجه بود اما اين بحث در سدهاي اخير ودر کشورهاي توسعه يافته هم جدي گرفته شد و به نتايج خوبي رسيد.

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر مازندران، با بيان اينکه مردمي کردن مبارزه با مواد مخدر از رويکردهاي مهم دولت است، گفت: مبارزه با مواد مخدر دغدغه مقام معظم رهبري ، سران سه قوا و دولت است که در نهايت بحث مبارزه با مواد مخدر و کاهش اعتياد در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرا گرفت.

ميرزايي، اضافه نمود: بر طبق آنچه که در هدفمندي برنامه ششم توسعه وجود دارد اين است که با اجراي برنامه ها و اقدامات پيشگيرانه و مقابله اي در هر سال 5درصد اعتياد کاهش و 10درصد مانايي پاکي در بهبوديافتگان افزايش پيدا کند.

وي، با بيان اينکه بر اساس سياست هاي دولت تدبير و اميد در حوزه کاهش آسيب هاي اجتماعي و تاکيد استاندار محترم مبني بر انتخاب روستاي پاک ، گفت: به فرمانداري هاي 22 گانه استان ابلاغ شد تا بنابر مصوبه شوراي معاونين و در حوزه ماموريتي خود ، يک روستا را بر طبق شاخص هاي اعلام شده شناسايي و معرفي کنند.

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر مازندران، با اشاره به اينکه حدود 50درصد از جمعيت استان در روستاها زندگي مي کنند، گفت: انتخاب روستاي پاک با هدف ترغيب افراد جامعه در جهت گريز از پديده ناميمون آسيب هاي اجتماعي و ارتقاي مشارکت عمومي در راستاي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي صورت مي گيرد.

ميرزايي، با بيان اينکه اجراي طرح روستاي پاک در راستاي اجتماعي کردن مبارزه با مواد مخدر و از ماموريت هاي سازماني اين شورا است، افزود: در تيرماه امسال و همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر همايش آموزشي و پژوهشي؛ يالبندان روستاي پاک برگزار شد.

وي اضافه کرد: انتخاب روستاي يالبندان بخش کلار شهرستان تنکابن بر اساس شاخص هاي تعريف شده و به عنوان پيشاني اين طرح بوده است.

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر مازندران، عدم وجود مظاهر علني توزيع مواد مخدر و نداشتن پاتوق مصرف در روستا، نبود خرده فروش حرفه اي و سابقه دار، عدم کشت خشخاش و شاهدانه در محيط روستا و وجود تعداد کمي بهبوديافته و وجود کمتر از يک درصد مصرف کننده حرفه اي در روستا را از شاخص هاي انتخاب روستاي پاک و عاري از اعتياد برشمرد.

ميرزايي، در ادامه نبود مصرف کننده صنعتي در روستا و کاهش نرخ تجاهر به اعتياد به رقم کمتر از يک دهم درصد از کل جمعيت را از ديگر شاخص ها عنوان کرد و افزود: شاخص هاي روستاي بدون طلاق هم شامل ؛ رجوع به همسر پس از طلاق، ازدواج بالاي 5درصد بر مبناي جمعيت سال 95 تا چهارماهه سال جاري و وجود حداکثر دو درصد طلاق از سال 95 تا چهارماهه امسال هستند.

وي در ادامه درباره شاخص هاي انتخاب روستاي بدون بيکار ، گفت: روستاهايي که در مديريت زباله و پسماند خلاقيت داشته و نسبت به تعيين مکان دفن زباله و تفکيک زباله از مبدا اقدام کنند و روستاهايي که نسبت به ايجاد اشتغال در قالب تعاوني يا خرده برنامه هاي مناسبي اجرا کردند وداراي ظرفيت هاي معدن، اماکن گردشگري و ساير استعداد هاي بالقوه ايجاد اشتغال هستند، مي توانند به عنوان روستاي پاک و بدون بيکار شناسايي و معرفي شوند.

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر مازندران، با بيان اينکه تمامي روستاها بايستي بر اساس شاخص هاي تعيين شده حوزه اعتياد، طلاق، اشتغال و محيط زيست و ساماندهي زباله و پسماند مورد ارزيابي قرار گيرد، افزود: اين روستاها از سوي فرمانداري ها و در 6 ماهه دوم سال به کميته فرهنگي و پيشگيري شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان معرفي و در اين کميته با شاخص ها تطبيق داده مي شود و در نهايت از هر شهرستان يک روستا به عنوان روستاي پاک انتخاب شده و جشن روستاي پاک برگزار مي شود.

ميرزايي، در ادامه از انجام اقدامات بايسته و ارائه بسته هاي تشويقي توسط دستگاه هاي استان نظير اداره کل فني و حرفه اي، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان، بسيج سازندگي و ... در روستاهاي پاک خبر داد و گفت:در روستاي پاک فرآيند اعطاي تسهيلات مشاغل خانگي و روستايي، اقدامات عمراني ، اجراي برنامه هاي فرهنگي ، آموزشي و مهارت هاي زندگي با شتاب بيشتر صورت مي گيرد ضمن اينکه از تشکيل تعاوني هاي روستايي هم در اين روستاها حمايت مي شود.

وي، در ادامه با بيان اينکه مازندران نخستين استاني است که اين طرح را اجرا مي کند وحتي براي اجرا در استان هاي ديگر از اين طرح استقبال شده است، گفت:پس از انتخاب يک روستاي پاک از هر شهرستان در نهايت و در پايان سال با آسيب شناسي که صورت مي گيرد نقاط ضعف و قوت اقدامات حوزه اجتماعي کردن امر مبارزه ، شناسايي مي شود.

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر مازندران، با اشاره به پاک سازي 33 منطقه آلوده استان در ابتداي شروع به کار دولت يازدهم در مازندران و با همکاري دستگاه هاي مختلف ، گفت: بر حسب آلودگي که در برخي روستاها وجود دارد سمن ها و سازمان هاي مردم نهاد ورود پيدا کردند ضمن اينکه در بعضي از اين روستاها و در نقاط حساس آن دوربين هاي نظارتي و مدار بسته براي کنترل رفت و آمدها و جلوگيري از سرقت در فصول کشاورزي و برداشت محصول نصب شده است.

ميرزايي، افزود: از آن جايي که "اعتياد به مواد مخدر" پيشاني آسيب هاي اجتماعي است در برنامه ششم توسعه به بحث کاهش 25درصدي اعتياد در مدت 5 سال تاکيد شده است لذا مي طلبد مردم هم در اين بحث دغدغه مند باشند و به عنوان تکليف شهروندي ورود پيدا کنند.

وي، در پايان خاطرنشان کرد: در شهرستان ها کار جديدي انجام داديم به اين ترتيب که از فرصت قرض الحسنه ها براي اعطاي وام به بهبوديافتگان از اعتياد استفاده کرديم تا آنان درگير چرخه اداري و ضمانت هاي سخت بانک ها براي دريافت تسهيلات اشتغال نشوند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۹۶۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۷ کیلوگرم «شیشه» در درگیری مسلحانه با یک سوداگر مرگ در تهران

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ از کشف ۱۷ کیلوگرم مخدر شیشه از یک سوداگر مرگ در جنوب‌غرب تهران خبرداد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ حسین باباپور در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ در پی انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی از فعالیت یکی از قاچاقچیان سابقه‌دار در زمینه توزیع مواد روانگردان در محدوده جنوب‌غرب پایتخت با خبر شده و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند. 

وی با اشاره به اطلاعات به دست آمده از اقدامات این سوداگر مرگ ادامه داد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر سرانجام عصر روز گذشته با هماهنگی مراجع قضائی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه  به مخفیگاه متهم  اعزام شده و عملیات دستگیری این فرد را اجرا کردند.

باباپور گفت:‌متهم به محض مشاهده ماموران اقدام به تیراندازی به سمت ماموران داشت که با اقدام به موقع ماموران خلع‌سلاح و دستگیر شد.  

وی با اشاره به انجام بازرسی از مخفیگاه متهم دستگیر شده، گفت: ماموران در جریان بازرسی از مخفیگاه این فرد ۱۷ کیلو گرم ماده روانگردان صنعتی شیشه را کشف و ضبط کردند. همچنین متهم را نیز به مقر انتظامی منتقل کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با بیان اینکه متهم در مقر انتظامی به جرم خود اعتراف کرد، گفت: این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم و به همراه پرونده متشکله روانه دادسرا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش تولید و قاچاق متامفتامین در افغانستان
  • نگرانی از تولید متامفتامین و مواد صنعتی در افغانستان
  • قاچاق از منشاء افغانستان کاهش محسوسی نداشته است
  • تقویت مبارزه ایران با ترانزیت موادمخدر و پولشویی
  • لزوم برخورد جدی شهروندان با معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر
  • کشف ۱۷ کیلوگرم «شیشه» در درگیری مسلحانه با یک سوداگر مرگ در تهران
  • ایتالیا کاهش ۹۵ درصدی تولید مواد مخدر در افغانستان را رد کرد
  • ۱۱۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری و به مراکز ترک اعتیاد منتقل شدند
  • کشف ۵۲ تُن انواع مواد مخدر و توقیف ۶۳۰ خودرو در هرمزگان
  • کشف ۵۲ تن انواع مواد مخدر در هرمزگان