Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، به نقل از فارس،حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا مهدوی‌‌ارفع با اشاره به اینکه مسئله ازدواج یک امر بسیار مهم و ساده است، اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر ما ازدواج را یک مسئله بی‌اهمیت و پیچیده می‌بینیم و با مقدمات و تشریفات زائد، چشم و هم‌چشمی و سخت‌گیری‌های بی‌منطق، اصل ازدواج را برای جوانان به یک امر مشقت‌بار تبدیل می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در نهایت سادگی برگزار شد، عنوان کرد: زمانی‌ که امام علی(ع) به خواستگاری حضرت فاطمه(س) رفتند از اموال دنیایی یک مرکب، زره و شمشیر داشتند که پیامبراکرم(ص) فرمودند مرکب و شمشیر لازمه یک مرد است پس زره را بفروش و مقدمات زندگی را آماده کن و این نشان‌گر این مسئله است که پدر عروس می‌تواند با پیشنهادات خود مقدمات ازدواج را به سادگی فراهم کند.
کارشناس مذهبی آداب و رسوم غلط در امر ازدواج را زمینه‌ساز بروز مشکلات متعدد عنوان کرد و ادامه داد: امروزه برخی از خانواده‌ها اصل ازدواج را آنقدر پیچیده می‌کنند که زوج جوان از همان اولین روز ازدواجشان باید به‌دنبال بدهی و مشکلاتی که به‌علت آداب و رسوم غلط برای خود ایجاد کرده‌اند، باشند.
مهدوی‌ارفع آرامش روحی، روانی و اخلاقی را فلسفه ازدواج دانست و گفت: خداوند در قرآن‌کریم می‌فرمایند، ما از جنس خودتان برای شما همسری آفریدیم تا در کنار آن به آرامش برسید و یکی از مقدمات رسیدن به آرامش در زندگی، اعتماد متقابل و صددرصدی است.
وی ادامه داد: اگر فرد به همسر خود اعتماد داشته باشد می‌تواند با آرامش و در کنار همسر خود زندگی کند و حتی دور بودن از همسر نیز ذره‌ای در این آرامش خلل وارد نمی‌کند و عدم اعتماد می‌تواند باعث ایجاد تشنج و دوری در زندگی مشترک شود.
کارشناس مذهبی سلامت اخلاقی، ایمان و تقید به ارزش‌های دینی را از مهم‌ترین دلایل مورد اعتماد بودن عنوان و خاطرنشان کرد: ما یک جوان مؤمن را قابل‌اعتمادتر از یک جوان لاابالی می‌دانیم و اگر فردی در زندگی مجردی خود مقید نباشد، نمی‌تواند قابل اعتماد باشد و یکی از مهم‌ترین شروط اعتماد، ایمان، اعتقاد و تقوا است.
مهدوی‌ارفع در پایان افزود: متأسفانه‌ خانواده‌های ما به خوشبختی فرزندان خود توجه نمی‌کنند و به مدرک تحصیلی و مادیات بیشتر از ایمان، اخلاق و تقوا اهمیت می‌دهند، در حالی که پیامبر اکرم(ص) صبح روز عروسی وقتی از امام‌علی(ع) پرسیدند زهرا چگونه همسری است؟ ایشان فرمودند بهترین همکار برای رسیدن به خدا است و همچنین در مقابل حضرت زهرا(س) فرمودند، علی بهترین همسر دنیاست و این مسئله نشان‌دهنده این است که مادیات در زندگی این دو بزرگوار مطرح نبود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۹۷۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو

این مرکز زیر نظر اداره ورزش و جوانان شهرستان اسکو به عنوان اولین مرکز مشاوره ازدواج این شهرستان در ساختمانی به مساحت ۲۰۰ متر مربع افتتاح شد.

 فیروزی فرماندار شهرستان اسکو در مراسم افتتاح این مرکز، مشاوره ازدواج را مهمترین راه برای انتخاب صحیح ودرست برای یک زندگی عنوان کرد و گفت: بر اساس اطلاعات و آمار، مراکز مشاوره قبل از ازدواج در کاهش ۵۰ درصد طلاق در جامعه موثر است.

 وی بررسی ویژگی‌های شخصیتی و تقویت مهارت‌های ارتباطی و حل تعارضات و مشکلات و کاهش استرس را از دیگر مزایای مراکز مشاوره ازدواج سازمان ورزش و جوانان عنوان کرد و افزود: این مرکز با هدف تسهیل دسترسی به موضوعات حوزه آموزش و مشاوره ازدواج و خانواده و همچنین آگاهی رسانی به عموم جامعه بویژه جوانان و خانواده و با توجه به بافت جمعیتی جوان سهند در این شهر جدید ایجادشد تا مردم این شهر از خدمات آن بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • راه‌های مقابله با کمبود آرامش در زندگی چیست؟
  • زمینه جذب جوانان هرمزگان در دستگاه قضا فراهم شود
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • بازخورد مثبت و اعتماد دانش آموزانم مایه آرامش من است
  • راه‌های تقویت اعتماد به نفس با افزایش سن
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد
  • ازدواج آسان راه حل مسئله جوانی جمعیت است
  • کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» منتشر شد
  • جوانی جمعیت نیازمند اغنا سازی است