Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@20:19:34 GMT

حواشی دخالت نمایندگان مجلس در انتخاب فرماندار سلماس

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۹۷۲۱۲

حواشی دخالت نمایندگان مجلس در انتخاب فرماندار سلماس

در حالی دو فرماندار در آذربایجان غربی تغییر کردند که از برکناری فرماندار تازه منصوب شده فقط ۲۷ روز گذشته است و فرماندار سابق سلماس نیز پیشتر به اذعان شخص استاندار آذربایجان غربی به اصرار نماینده فقید این شهر منصوب شده بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سلماس، عصر امروز مراسم معارفه فرماندار جدید این شهر با حضور استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مقامات محلی در فرمانداری سلماس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قربانعلی سعادت در این مراسم از خدمات مسعود حاج علیلو فرماندار سابق سلماس تقدیر کرد و اظهار داشت: آقای حاج علیلو به حق یکی از فرمانداران خوب استان آذربایجان غربی بود.

وی تصریح کرد: در زمان انتخاب فرماندار برای این شهرستان اصلا آقای مسعود حاج علیلو مد نظر دولت نبود.

سعادت افزود: آن زمان به اصرار مرحوم آقایی نماینده فقید این شهرستان در مجلس شورای اسلامی وی به این مسئولیت منصوب شد.

وی گفت: در چند سال اخیر آقای حاج علیلو همکاری خوبی با دولت داشته و کارهای شایسته‌ای در سلماس انجام داد.

نماینده کنونی سلماس تغییرم داد

در این جلسه فرماندار سابق سلماس نیز اظهار داشت: طبیعتاً هر آمدنی رفتن دارد ولی مهم این است که خالق و مخلوق از آن راضی باشند.

حاج علیلو گفت: از روزی که آمدم زمزمه رفتنم هم بود و در حالیکه سیاست دولت دوازدهم به کارگیری افراد معتدل بود اما من معتدل نیستم و نمی‌توانم باشم بنابراین مقابل افرادی که تبر برداشته بودند تا بر پیکره این دولت بکوبند محکم ایستادم.

وی با اشاره به سختی های دوران مدیریتش گفت: حاصل فرمانداری سلماس برای من 25 کیلو کاهش وزن و پیدا کردن عارضه قند خون بود.

فرماندار سابق سلماس با اشاره به وقایع انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: در این انتخابات بعضی گنجشک ها را به جای بلبل رنگ زدیم و به عنوان افراد اصلاح‌طلب معرفی کردیم که از این به بعد باید هزینه‌اش را پرداخت کنیم.

وی خطاب به نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: از آقای شهروز برزگر نماینده سلماس تشکر می کنم چرا که از روز انتخاب تا امروز تمام تلاششان را به کار برد تا من فرماندار سلماس نباشم بنابراین از ایشان تشکر می کنم چرا که کمک بزرگی به زندگی شخصی بنده کرد.

به دنبال ثبات سیاسی در مدیریت‌ها هستم

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت: امروز بینی و بین الله نخستین دیدارم با آقای جبارزاده سرپرست جدید فرمانداری سلماس است.

وی با اشاره به مشقات کار نمایندگی مجلس گفت: اینکه هر آمدنی یک رفتنی دارد کاملا درست است، روزگاری مادرم برایم قرآن می‌خواند تا نماینده مجلس شوم، ولی من می‌گفتم اگر مرا دوست داری دعا کن نماینده نشوم، اما اخیراً بعد از جریان حمله تروریستی مجلس مادرم نیز گفت نمایندگی فایده ندارد.

برزگر گفت: من به شخصه خواهان ثبات سیاسی در مدیریت‌ها هستم و در امور کشور و خدمت به مردم توجهی به گرایش سیاسی ندارم همان‌طور که در جبهه ها مرز بندی سیاسی نبود.

وی افزود: درباره مسائل مرزی استاندار آذربایجان غربی به صورت تلفنی اعلام کردند که موافقت‌های لازم با ترکیه حاصل شده و ما نیز نقل قبول کردیم و امیدواریم اتفاقات خوبی رخ دهد چرا که اخیرا در دیدار سران نیروهای نظامی ایران در سفر به ترکیه موضوع مرز با سران ترکیه مطرح شده و تلاش‌ها برای گشایش مرز رسمی ادامه دارد.

برزگر تصریح کرد: نباید در مردم انتظار نابجا ایجاد کرد که اگر مرز باز شود مشکلات زندگی شما حل می شود و این آفت است چراکه حلال مشکلات ما مرز نیست، اگر مرز حلال مشکلات بود چرا در روستاهای خوی افراد برای یافتن کار به شهرهای دیگر می روند، بنابراین ایجاد این تفکر بین مردم خیانت است.

وی گفت: وزیر خارجه گفتند اگر خیلی زرنگ باشیم تا دو سه ماه دیگر می‌توانیم پیشنویس مرز را تهیه کنیم.

در این مراسم جواد جبارزاده که 5 مرداد از فرمانداری شهرستان شود کنار رفته بود 27 روز پس از آن به جای فرماندار سلماس به عنوان سرپرست جایگزین مسعود حاج علیلو شد.

انتهای پیام/

R41361/P1377/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۹۷۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از دهلی نو، در سرتاسر هند چند هفته‌ای است که رقابت‌های انتخاباتی برای ورود به مجلس نمایندگان موج می‌زند.
از نخست وزیر گرفته تا وزرا و نامزد‌های احزاب مخالف به شهر‌های مختلف می‌روند تا آرای مردم را به نفع خود جلب کنند.
در هفته‌های اخیر هر ادعا و کنشی از سوی ائتلاف حاکم موسوم به ان دی‌ای (NDA) با پاسخ و واکنشی از سوی ائتلاف مخالف آنها یعنی آی ان دی آی‌ای (I.N.D.I.A) روبرو می‌شد یا بالعکس.
احزاب مختلف با صدور بیانیه‌ها و منشور‌های انتخاباتی به مردم وعده می‌دهند که در صورت پیروزی در انتخابات، رفاه را برای شهروندان هندی به ارمغان می‌آورند.
راهول گاندی از رهبران سرشناس مخالف دولت مرکزی هند، حزب حاکم را به تضعیف، تبدیل و یا و تعویض قانون اساسی متهم کرد و مدعی شد هدف حزب ما یعنی حزب کنگره و احزاب مخالف دولت، حفظ قانون اساسی و دموکراسی در کشور است.
نخست وزیر هند در واکنش به این ادعای مخالفان، آنرا بی‌مبنا خواند و مدعی شد که حزب حاکم حافظ قانون اساسی هند است.
حزب حاکم و احزاب هم ائتلافی اش مدعی
تصاحب ۴۰۰ صندلی از ۵۴۵ صندلی مجلس نمایندگان در انتخابات پیش رو هستند.
احزاب مخالف، این هدف را تخیلی و بلند پروانه توصیف کردند.
از جمعه ۳۱ فروردین انتخابات مجلس نمایندگان هند شروع می‌شود.
۴۲ روز طول می‌کشد تا رای ۹۶۹ میلیون نفر از واجدان شرایط جمع‌آوری شود.
۱۲ خرداد انتخابات به پایان می‌رسد و سه روز بعد یعنی پانزدهم، پیروز انتخابات مشخص می‌شود.

 

 

اظهارات:
پریانکا گاندی: دبیر کل حزب کنگره
نارندرا مودی: نخست وزیر هند

دیگر خبرها

  • نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه
  • آغاز انتخابات مجلس هندوستان
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • دور دوم انتخابات مجلس در پردیس برگزار می‌شود
  • تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران
  • بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس: هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی: خطای اسرائیل بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • نماینده مجلس: کاش رئیسی، بلوچ بود
  • صدور اعتبارنامه ۱۴ نماینده منتخب تهران در مجلس