Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@10:17:51 GMT

مراسم تحلیف اعضای شورای شهر تبریز برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۹۷۹۹۲

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌‌شرقی، آیین تحلیف منتخبان مردم تبریز در شورای اسلامی تبریز امروز در عمارت تاریخی شهرداری تبریز با حضور فرماندار تبریز برگزار شد. رحیم‌ شهرتی‌فر، فرماندار تبریز در این آیین گفت: نهاد شورا در کشورمان نشات گرفته از آیات قرآنی و روایات معصومان(ع) است که تاکید فراوانی بر مشورت در امور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه اولین دوره‌ی شورای اسلامی شهر از سال ۷۸ شروع شد، اظهار کرد: در زمان دولت اصلاحات شورا آغاز به کار کرد و توانست به عنوان یک قوه مقننه جایگاهش را بین سایر نهادهای حکومتی پیدا کند.
وی با اشاره به همزمانی آغاز فعالیت شوراها با هفته دولت، اعلام کرد: این تقارن را به فال نیک گرفته و امیدواریم تمامی اجزای نظام در راستای پیشبرد اهداف، یکدیگر را یاری کنند.
شهرتی‌فر با بیان اینکه انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تبریز در نهایت صحت و سقم برگزار شد، گفت: مشارکت مردم در این دوره از انتخابات چشمگیر بود؛ به ‌ طوری که میزان مشارکت مردم ۶۰.۹۲ درصد بود و میزان مشارکت در دوره چهارم شورا ۵۷.۱۲ درصد بود.
فرماندار تبریز خاطرنشان کرد: در آستانه‌ی رویداد بزرگ "تبریز ۲۰۱۸" قرار داریم و نقش شهرداری و شورای شهر تبریز در نشان دادن جایگاه تبریز به جهانیان مهم است.در ادامه محمدباقر بهشتی به عنوان رئیس سنی جلسه سوگندنامه را قرائت کرد و سایر اعضا نیز این سوگندنامه را بعد از او تکرار کرده و در پایان امضاء کردند.بهشتی بعد از آیین تحلیف، گفت: از تمامی اعضای خدمتگذار و پاک‌دستی که در طول ۱۸ سال گذشته به عنوان عضو شورای شهر تبریز تلاش کردند، سپاس و قدردانی دارم.وی افزود: در بین اعضای پنجمین دوره شورای شهر تبریز افرادی با سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی، پزشک، گزارشگر، اساتید دانشگاه، فعال بخش خصوصی، کار آفرین و ... وجود دارد.بهشتی تاکید کرد: در ادامه‌ی جلسه انتخابات هیات رئیسه برگزار می‌شود و کاندیداها باید اسامی خود را برای هریک از پست‌های هیات رئیسه اعلام کنند. شکور اکبرنژاد تنها نفری بود که برای ریاست شورای شهر تبریز در سال اول، اعلام آمادگی کرد و با ۱۲ رای به عنوان رئیس شورای شهر تبریز انتخاب شد.سونیا اندیش نیز برای نائب رئیسی شورا اعلام آمادگی کرد و با ۱۱ رای به عنوان نائب رئیس شورا برای سال اول انتخاب شد. همچنین علی آجودان‌زاده با ۱۳ رای به عنوان دبیر اول، کریم صادق‌زاده تبریزی با ۱۲ رای به عنوان دبیر دوم و سخنگوی شورا و محرم محمدزاده به عنوان خزانه‌دار انتخاب شد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۹۷۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

60 فعال فرهنگی گلستانی گواهینامه دوره آموزشی «متنا» را دریافت کردند

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام «محمد نودهی» در خصوص مراسم اختتامیه دوره آموزشی «متنا» که در علی آباد کتول برگزار شد، اظهار کرد: دوره آموزشی متنا که در قالب 80 ساعت آموزشی در مدت 6 ماه در مدرسه علمیه خواهران بنت الهدی این شهر برپا بود به ایستگاه پایانی خود رسید.
 
به گفته وی؛ این دوره آموزشی با رویکرد تربیتی - فرهنگی و با هدف کادرسازی نیروهای دغدغه مند در حوزه کودک و نوجوان با حضور ۶۰ شرکت کننده در علی آبادکتول برگزار شد.
 
مسئول مرکز راهبردی تعالی خانواده اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان خاطر نشان کرد: امروز در مراسم اختتامیه این دوره که با حضور آیت الله «سید عبدالهادی حسینی شاهرودی» نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، علما و روحانیون و مسئولان شهرستانی برگزار شد گواهینامه این دوره به 60 فعال فرهنگی اعطا شد.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • دستگیری یکی عضو شورا و رییس اداره دولتی این شهر
  • تجدید میثاق اعضای دوره ششم شورای شهر اصفهان با آرمان‌های شهدا
  • اعضای شورای شهر در هر تصمیمی نفع مردم را لحاظ کنند
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • 60 فعال فرهنگی گلستانی گواهینامه دوره آموزشی «متنا» را دریافت کردند
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار