Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@15:21:24 GMT

پرداخت عمده مطالبات چایکاران و کلزاکاران

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۹۸۰۲۲

پرداخت عمده مطالبات چایکاران و کلزاکاران

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی از اختصاص 2 هزار میلیاد تومان سرمایه به بخش کشاورزی از صندوق توسعه ملی خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، عبدالمهدی بخشنده معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در جریان بازدید از نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت میوه کشور در زمینه اعتبارات صندوق توسعه ملی اظهار کرد: امسال این صندوق 2 هزار میلیارد تومان برای بخش کشاورزی در بانک ها سپرده گذاری کرده و ما باید طرح های تولیدی و متقاضیان را برای جذب این تسهیلات به بانک ها معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که سال گذشته نیز نزدیک به 2 هزار میلیارد تومان از سرمایه صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی اختصاص یافت، اظهار داشت: عمده این تسهیلات به مرور جذب شده است.

بخشنده افزود: بخش کشاورزی دارای یک سهم ارزی از حساب صندوق توسعه ملی است که سال گذشته از این محل نزدیک به یک میلیارد دلار در اختیار بانک کشاورزی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی به آن دسته از تولید کنندگان که نیاز به واردات تجهیزات دارند مانند پرورش دهندگان ماهی در قفس، واحدهای صنایع غذایی و بسته بندی و خرید کشتی توسط صیادان تعلق می گیرد.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اذعان به این که در پرداخت تسهیلات ارزی از محل صندوق توسعه ملی محدودیتی وجود ندارد، گفت: اگر طرح هایی در وزارت جهاد کشاورزی تصویب شود و ما نیاز ارزی آن را تشخیص دهیم برای دریافت تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی، معرفی می کنیم.

وی در زمینه تنظیم بازار محصولات کشاورزی تصریح کرد: تنظیم بازار محصولات کشاورزی در سطح عمده با وزارت جهاد کشاورزی است و در سطح خرده فروشی نظارت را باید سازمان بازرسی، تعزیرات و سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کنند انجام دهند.

بخشنده با اشاره به این که قیمت گوشت منجمد گوساله وارداتی در بازار چندان تغییری نداشته، ادامه داد: گوشت گرم گوسفندی وارداتی نیز به صورت شقه در بازار مصرف که به طور عمده میادین میوه و تره بار است با قیمت بین 31 هزار و 500 تا 34 هزار تومان عرضه می شود.

وی در مورد پرداخت مطالبات کلزا کاران و چایکاران نیز گفت: 97 درصد طلب کلزاکاران پرداخت شده و تقریبا خرید کلزا رو به اتمام است و همچنین 68 تا 70 درصد پول چایکاران نیز به حساب شان واریز شده که برای 30 درصد باقیمانده به دنبال منابع هستیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۹۸۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات چایکاران تا فردا ۱۳ اردیبهشت تسویه می‌شود

صادق حسنی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان از آغاز برداشت برگ سبز چای خبر داد و گفت: هم اکنون  تعدادی از کارخانجات مشغول خرید برگ سبز چای هستند و بتدریج تعداد کارخانجات افزایش می‌یابد.

او از پرداخت ۹۹ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: طبق وعده‌های قبلی تا فردا ۱۳ اردیبهشت مابقی مطالبات چایکاران به حسابشان واریز می‌شود.

حسنی ادامه داد: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان تولید چای خشک به ۳۰ هزارتن برسد، حال باید منتظرماند و دید که شرایط جوی به کدام سمت و سو می‌رود.

مدیراجرایی سندیکای چای حداکثر مصرف سالانه چای را ۷۰ هزارتن اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش واردات قهوه، مصرف سالانه چای کشور کاهش یافته است.

او درباره آخرین وضعیت واردات قهوه گفت: بنابر آمار گمرک در ۱۲ ماهه سال گذشته ۵۲ هزارتن قهوه وارد شد که نسبت به ۳۵ هزارتن سال ۱۴۰۱ رقمی بالغ بر ۱۷ هزارتن واردات افزایش یافته است.

حسنی با بیان اینکه تاکنون قیمت چای تغییری نداشته است، گفت: در حال حاضر نوسانات بازار چای مربوط به بسته بندی و فروش است و هنوز در خصوص قیمت چای در سال جدید به نظر قطعی نرسیده ایم و موضوع در حال کارشناسی است و به رغم آنکه چای مشمول قیمت گذاری دولتی نیست، اما به سبب رشد ۳۵ درصدی بهای برگ سبز چای پیش بینی می‌شود که افزایش قیمت از ۴۰ درصد تجاوز نکند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۲۱ هزار فقره تسهیلات توسط صندوق‌های قرض الحسنه
  • مطالبات چایکاران تا فردا ۱۳ اردیبهشت تسویه می‌شود
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل
  • چرا بانک مسکن قرارداد با صندوق توسعه ملی را امضا نکرد؟
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد