Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزهمجلسگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس امروز در هجدهمین نشست سالیانه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور که در دانشگاه علامه طباطبایی در حال برگزاری است با اشاره به شعار نشست امسال این نشست اظهار داشت در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی نیازمند نوگرایی در کشورهستیم تا به اهداف نظام، منویات رهبر معظم انقلاب و فرمان‌ها و وصیت نامه امام خمینی (ره) عمل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: درجا زدن و در یک موقعیت ماندن و اداره حکومت با یک ایده می‌تواند یک آفت باشد و ما را از آرمان هایی که برای انقلاب اسلامی تعریف شده دور کند؛ بنابراین باید به دنبال ایجاد تغییر و ساختار باشیم تا به اهداف خود برسیم.

زاهدی با اشاره به اینکه در وزارت علوم هم نیازمند یک تحول جدی در حوزه پژوهش، آموزش، فناوری و مسائل فرهنگی هستیم افزود: سند اسلامی کردن دانشگاه‌ها در سال 92 ابلاغ شده است، اما متاسفانه عزم و اراده‌ای برای اجرایی کردن آن نبوده است.

رییس کمیسیون مجلس افزود معتقدم اگر این سند به نام تحول بنیادین دانشگاه نامگذاری می‌شد بهتر بود، چون برخی‌ها که با آن آشنا نیستند به دلیل اینکه انسان‌ها کج فهم و کج سلیقه‌ای هستند قضاوت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این افراد کج فهم و کج سلیقه تصور درستی از دانشگاه اسلامی ندارد، افزود: در سه چهار سال گذشته و در این دولت اثر و اراده‌ای برای اجرای این سند نبوده در سند اسلامی کردن دانشگاه‌ها به مسائلی همچون آموزش، پژوهش، فناوری، مدیریت، ساختار و مسائل فرهنگی پرداخته شده در هر حال باید بگوییم نسبت به اجرای این سند غفلت کرده اند.

وی به اعضای اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل توصیه کرد: اجرایی کردن سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها را پیگیری و آن را فرهنگ سازی کنند.اگر این کار را انجام دهیم حرکتی در جهت نوگرایی و ایجاد تحول بنیادین در حوزه آموزش عالی انجام داده ایم.

زاهدی تصریح کرد از دولت و فردی که به عنوان وزیر علوم معرفی می‌شود به عنوان یک مطالبه و شرط جدی می‌خواهیم برنامه خود را برای پیاده کردن سند اسلامی کردن دانشگاه‌ها ارائه دهد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ما کاری با برنامه وزیرپیشنهادی نداریم و تاکید ما اجرایی کردن سند اسلامی کردن دانشگاه‌ها است افزود: اولین مطالبه ما این است که فرد پیشنهادی چگونه می‌خواهند سند اسلامی کردن دانشگاه را اجرا و روش‌ها و مکانیزم‌های خود را اعلام کند

وی یاد آور شد: مجلس و کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز این آمادگی را دارد که هر کاری را برای اجرایی کردن سند اسلامی کردن دانشگاه‌ها انجام دهد.

زاهدی در ادامه به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره ویژگی های وزیر علوم پیشنهادی و مطالبه مجلس در این زمینه گفت : مطالبه جدی ما این است فردی برای وزارت علوم معرفی شود که در درجه اول دارای جایگاه علمی مطلوبی بوده و خوش اخلاق، دارای صداقت، وفادار به اهداف نظام و انقلاب باشد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه وزیر علوم نباید سرباز جریانات سیاسی باشد گفت در واقع وزیر علوم باید الهام بخش اساتید و دانشجویان و ارتقای علمی باشد.

وی با اشاره به اینکه وزیر علوم باید اقتصاد مقاومتی را براساس اقتصاد دانش بنیان پیگیری کند تاکید کرد وزیر علوم باید کسی باشد که بعد از پایان دوره وزارتش از او به خوبی یاد کنند با این وجود نباید فردی بیاید که مسائل سیاسی برای او اولویت داشته باشد البته وزارت علوم یک جایگاه سیاسی و وزیر علوم هم یک فرد سیاسی است و این با سیاسی کاری فرق می‌کند.

وی‌ درباره آخرین اقدامات کمیته رسیدگی به مدرک تحصیلی حسین فریدون گفت: مسئولیت کمیته پیگیری رسیدگی به مدرک فرد مورد نظر برعهده آقای قمی است.

وی گفت مدارک مختلفی از سوی اقای قمی و ابطحی در این باره تهیه شده است که کمی با یکدیگر متفاوت است. قرار شده است در حلسه ای با حضور هر دو نماینده موضوع بررسی شود و کمیسیون نظر نهایی خود را اعلام کند.

زاهدی افزود قرار است در مورد مدرک او ماده 236 اعمال شود که این ماده می‌گوید اگر در دستگاهی تخلفی صورت گرفته باشد ده نفر از نمایندگان یا کمیسیون می‌توانند از مجلس درخواست رسیدگی کنند که کمیسیون مربوطه نیز هیئتی را مشخص می‌کند و این هیئت به بررسی موضوع و ارائه گزارش به صحن مجلس می‌پردازد. اگر تخلفی صورت گرفته باشد، مورد تخلف به قوه قضاییه معرفی می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه گفت: آقای ابطحی مدارک متعددی را از مدارک علمی فریدون به دست آورده است و مستندات فراوانی در این زمینه ارائه کرده است. با این وجود ایشان و آقای قمی نتوانستند به وفاقی در این زمینه برسند.

وی تاکید کرد: پس از مطالعه گزارش‌ها قرار شد در جلسه‌ای گزارش‌های این دو تلفیق شده و پس از این گزارش جامعی به صحن مجلس ارائه شود.

زاهدی در ادامه درباره وضعیت اتحادیه دانشجویی تادا گفت: اکنون که آقای سید ضیاء هاشمی سرپرست وزارت علوم شده‌اند انتظار داریم ایشان مواضع نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری را به خوبی بررسی و در این زمینه با نهاد مشورت کنند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلسادامه داد: ظاهرا وقتی رئیس نهاد مقام معظم رهبری در جلسه‌ صدور مجوز حضور نداشته و یا جلسه را ترک کرده‌ است قطعاً اتفاقی رخ داده که این مسئله صورت گرفته است. در هر حال وزارت علوم باید به نظر رئیس نهاد احترام می‌گذاشت.

وی گفت: یک زمان بحث هم فکری و تعامل است که ما معتقدیم در آن چه که اتفاق افتاده است تعامل و هم فکری نبوده است.

زاهدی ادامه داد: به هر حال امیدواریم وزارت علوم و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با تعامل یکدیگر این موضوع را رفع کنند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این که نمی‌توانم در مورد صدور مجوز اتحادیه تادا اظهار نظر کنم تاکید کرد: نمی‌دانم چه کسانی در جلسه بوده‌اند و یا این که جلسه به حد نصاب رسیده بوده است یا نه، اما بحث من این است که اگر فرض بر این است که با حضور افراد جلسه حد نصاب را داشته است که وزارت علوم می‌گویند اینگونه بوده است اما چرا رای گیری با تعامل و هم‌فکری با نهاد صورت نگرفته است. دور زدن نهاد در این مسئله کار درستی نیست.

وی با اشاره به این که وزارت علوم با اینگونه اقدامات چگونه می‌خواهد فرهنگ سازی کند یادآور شد: یکی از متولیان فرهنگ سازی در دانشگاه‌ها نهاد مقام معظم رهبری است احترام نگذاشتن به این نهاد با فرهنگ‌سازی سنخیتی ندارد، بلکه تعامل است که می‌تواند زمینه فرهنگ‌سازی را بیشتر سازد.

زاهدی در پاسخ به سوال دیگری درباره ایجاد پردیس‌های بین‌الملل در دانشگاه‌ها نیز گفت: بنده مخالف وجود چنین پردیس‌هایی هستم، در برخی از این پردیس‌ها حتی یک دانشجوی خارجی نیز حضورندارد و این مسئله خوب نیست هر چند آموزش رایگان نیز چندان مورد قبول نیست.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان به ایجاد تغییر قانون انتخابات و برخی قوانین کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۹۸۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند

«حسین نجابت» نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس و آرایش فهرست‌های انتخاباتی، اظهار کرد: در مورد وضعیت لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) و ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (اُمنا) باید صبر کنیم ببینیم چه لیستی برای مرحله دوم از این دو تشکیلات خارج می‌شود و بعداً در این خصوص اظهار نظر کنیم.

وی افزود: با توجه به تاکیداتی که رهبر معظم انقلاب نسبت به برخی بد اخلاقی‌ها، نفرت‌پراکنی‌ها، درگیری‌ها و یقه‌گیری‌ها داشتند، فکر می‌کنم اقبال به لیست شورای ائتلاف (شانا) در مرحله دوم انتخابات، بیشتر از مرحله اول انتخابات باشد که البته این امر در حال حاضر یک ارزیابی و پیش‌بینی است.

نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم با اشاره به ترکیب سیاسی مجلس دوازدهم اظهار کرد: در مجلس آینده، یک گروه کوچک از اصلاح‌طلب‌ها حضور خواهند داشت که فراکسیون تشکیل می‌دهند؛ در جناح اصولگراها در ابتدا احتمال می‌دهم برای اینکه آیا یک فراکسیون واحد شود یا دو فراکسیون، چالش‌هایی به وجود بیاید اما فکر می‌کنم در نهایت یک فراکسیون تشکیل شود زیرا حتماً دوستان با مقداری خویشتن‌داری بتوانند با همدیگر کار کنند.

داوطلب عضویت در کمیسیون انرژی خواهم بود

عضو سابق کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اولویت خود در مجلس آینده تاکید کرد: با توجه به حوزه تخصصی‌ام، در مجلس آینده حتماً داوطلب عضویت در کمیسیون انرژی خواهم بود؛ تخصص من فیزیک ذرات بنیادی یا نزدیک به فیزیک هسته‌ای است و در کمیسیون انرژی، مطالعات و تحقیق و تجربه در سه دوره مجلس دارم که علی‌القاعده باید به آن کمیسیون بروم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در رابطه با اولویت مجلس دوازدهم اظهار کرد: با توجه به تخصصم، قطعاً مسائل مربوط به حوزه انرژی باید در اولویت مجلس آینده باشد زیرا به طور عمومی در انرژی، مصرف بی‌محابا و هدررفت داریم.

وی ادامه داد: در بخش انرژی باید روی فناوری‌های جدید سرمایه‌گذاری شود و به سرعت جواب بدهد و هم مردم در مصرف انرژی باید توجه پیدا کنند که چه سرمایه عظیمی در اختیار آن‌هاست؛ بنابراین به نظرم باید انرژی و کنترل مصرف در مجلس آینده به مساله فراگیر تبدیل شود.

نجابت تاکید کرد: طبیعتاً در کمیسیون انرژی نظرات متخصصان مهم است و اعضای این کمیسیون با وزرای نفت و نیرو و نیز رئیس سازمان انرژی اتمی در ارتباط هستند و می‌توانند نظرات جامعی را ارائه دهند؛ همانطور که در مجلس هفتم ما تبصره ۱۳ معروف را دادیم که ابعاد مختلفی دارد.

وی ادامه داد: لازم است در کنار ارتقای فناوری‌ها و اصلاح شیوه مصرف به موضوع مهم تخصیص یارانه‌ها و اینکه کجا و چگونه و به چه اشخاصی تعلق بگیرد هم توجه شود؛ همه این‌ها از نظر من مسائل اساسی و نظرات مهمی است که در مجلس آینده باید به آن‌ها رسیدگی شود.

حرکت پویش مهر قابل قدردانی است

نجابت در رابطه با «پویش با مهر انتخاب کنیم» خبرگزاری مهر گفت: در پویش مهر، کار مثبتی صورت گرفته است که در اتصال با فرمایشات رهبری انقلاب، هر کسی باید آورده‌های خود را در میدان بیاورد و خبرگزاری‌ها هم باید در این خصوص تلاش و به هر میزانی که می‌توانند کمک کنند تا مردم حضور بیشتری در انتخابات داشته باشند و انتخاب آن‌ها آگاهانه باشد که قابل قدردانی است.

کد خبر 6085077

دیگر خبرها

  • همسر رئیسی پُست جدید گرفت
  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند
  • نگاه مجلس دوازدهم خارج از باندها و جناح‌های سیاسی است
  • اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود
  • باید بعد از انتخابات «لیست‌بندی‌ها» را کنار گذاشت
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم
  • مجلس شورای اسلامی، قانون مدیریت یکپارچه شهری را عملیاتی کند
  • حقوق کارگران و بازنشستگان با تورم همخوانی ندارد
  • سردار سلامی: رهبر انقلاب فرمودند سپاه در بحث آموزش مجاهدت کند
  • هیئت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم انتخاب شد