Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@20:01:12 GMT

جابری انصاری با رهبر مسیحیان مارونی لبنان دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۹۸۵۷۱

معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه عصر امروز با پاتریاک بشاره الراعی رهبر مسیحیان مارونی لبنان دیدار و گفتگو کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان: حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه عصر امروز چهار شنبه 1 شهریور 96 با پاتریاک بشاره الراعی رهبر مسیحیان مارونی لبنان دیدار و گفتگو کرد.

بشاره الراعی در این دیدار اهتمام و اولویت اصلی لبنان را تقویت وحدت داخلی دانست و افزود مواجهه با بحرانهای اقتصادی و بازگشت آوارگان موجود در لبنان به کشورهایشان از دیگر اولویت های ما می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود جمهوری اسلامی ایران کشوری عزیز است و ما به کمک ایران در مسیر تحکیم وحدت لبنان نیازمندیم. پاتریاک الراعی اظهار داشت شواهد نشان می دهد جنگ در سوریه در مرحله نهایی است و ما از جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهایی که برای رویارویی با تروریسم و پایان دادن به جنگ در سوریه تلاش می کنند تشکر می کنیم.

جابری انصاری نیز در این دیدار پیام سفر خود به لبنان و دیدار با رهبران همه طوایف لبنان را احترام جمهوری اسلامی ایران به اجزاء مختلف جامعه لبنان دانست و توافق داخلی در لبنان در شرایط سخت منطقه ای را ستودنی برشمرد.

معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه دستاوردهای سیاسی و پیروزی های میدانی ارتش و مقاومت و دولت و ملت لبنان در مبارزه با گروههای تروریستی و افراطی را مایه خرسندی دانست و اظهار داشت جمهوری اسلامی ایران از این تحولات مثبت در لبنان و منطقه حمایت می کند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۹۸۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با همتای بلاروسی در حاشیه برگزاری اجلاس آستانه قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در دیدار با همتای بلاروسی خود با اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی جمهوری اسلامی، گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک هستند و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

وی با  اشاره به مسئله فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی، گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل‌کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین‌المللی را زیرپا گذاشته و متعاقبا پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

آشتیانی ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت و ارتقای این همکاری‌ها تاکید کرد.

همچنین در این دیدار دوطرف بر به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود و همکاری دوجانبه و ضرورت اجرای موافقت‌نامه‌های دفاعی و تخصصی تاکید کردند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله نظامیان صهیونیست به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و جلوگیری از گسترش آن بود، عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی همچنین تاکید کرد: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور، «مینسک» (پایتخت بلاروس) آمادگی خود برای توسعه و تقویت همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • بدون حمایت ایران اکنون نامی از فلسطین نبود
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • جابری انصاری: عملیات وعده صادق یک نمایش قدرت بزرگ بود
  • سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو