Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان،سیدعلیرضا آوایی چهارشنبه شب درحاشیه نشست با فعالان اقتصادی سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: باید برای رفع مشکلات کشور مسوولان جمهوری اسلامی وحدت داشته باشند و با این رویکرد می‌توان جامعه‌ای معنوی را در ایران اسلامی به ارمغان آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: روابط قوا نظام جمهوری اسلامی اکنون برای رفع مشکلات کشور مطلوب است و انتظار داریم در چهار سال آینده این روند بیش از پیش بهتر شود.

وی ادامه داد: تعزیرات حکومتی برای توسعه اقتصادی در کشور از ظرفیت بسیار مطلوبی برخوردار است و در دولت دوازدهم از این نهاد برای توسعه اقتصادی بهره بیشتری می‌گیریم.

آوایی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های اساسی رهبر انقلاب و رئیس جمهوری اجرای دقیق حقوق شهروندی در کشور است و من هم به اجرای این برنامه در ایران اسلامی تاکید زیادی دارم و امیدواریم با درایت مسوولان جامعه این امر مهم نهادینه شود.

وی ادامه داد: مردم ایران اسلامی شایسته بهرمندی از بهترین خدمات هستند و اجرای حقوق شهروندی در کشور مطابق با قانون اساسی است.
وی گفت:دولت مهم‌ترین دغدغه اش رفع موانع تولید اقتصادی در کشور است و عزمی راسخی در بین مسوولان جامعه برای تحقق این امر در کشور وجود دارد.

برای رونق کسب و کار در کشور راهی جز ریشه کنی فساد اقتصادی وجود ندارد

وی با تاکید بر این که باید زبان مشترک بین مسوولان و فعالان اقتصادی برای افزایش اشتغال در به وجود آید، گفت:همچنین برای رونق کسب و کار در کشور راهی جز ریشه کنی فساد اقتصادی وجود ندارد.

وی افزود: برای رفع مشکلات کشور همه مسوولان نظام جمهوری اسلامیباید پای کار بیایند و مسوولان دستگاه‌های اجرایی برای افزایش رونق و آبادانی سرمایه گذاران را درک کنند.

وی اظهارداشت: برای افزایش اشتغال و آبادانی در کشور علاوه بر هماهنگی و همدلی کابینه دولت دوازدهم بلکه سایر قوا هم باید همقسم با این دولت باشند.

وی با بیان این که گروه اقتصادی دولت با همدلی و هماهنگی برای افزایش اشتغال و رونق وآبادانی روز افزون کشور تعجیل دارند، یادآور شد: بحث اشتغال آفرینی و توجه به تولید که از خواسته‌های رهبر انقلاب است اکنون به عنوان باور در بین مسوولان نظام جمهوری اسلامی تبدیل شده است.

وزیر دادگستری تصریح کرد: بعضی از مسوولان جامعه رویکرد ضد تولید دارند و سرمایه گذار با این شرایط حاضر به سرمایه گذاری در کشور نیست.

وی اضافه کرد: در دولت یازدهم بعضی از موانع رونق تولید برداشته شده است، اما موانع قابل توجهی برای رسیدن به شرایط مطلوب و آرمانی برای شکوفایی اقتصاد کشور وجود دارد که دولت دوازدهم درصدد رفع این چالشهاست.

آوایی با اشاره به این که بعضی از مسوولان تاکنون معنی کارآفرینی و توجه به این امر را درک نکرده اند، تصریح کرد: باید مسوولان ارشد نظام برای رفع مشکلات کشور با فعالان اقتصادی ارتباط خوبی داشته باشند.

وی ادامه داد: در استان سمنان، استاندار و گروه کاریشان توجه ویژه‌ای به امر تولید و سرمایه گذاری دارند و باید این رویکرد برای چهار سال آینده هم ادامه یابد.

در این نشست محمدرضا خباز استاندار، احمد همتی نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر وسرخه در مجلس شورای اسلامی و چند تن از مدیران استان حضور داشتند.

علیرضا آوایی وزیر دادگستری به منظور بهره برداری چهار طرح عمرانی و آموزشی شهرستان سرخه با صرف ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان اعتبار عصر امروز به استان سمنان سفر کرده است.

۴۸۶ طرح عمرانی، اقتصادی و تسهیلاتی با اعتبار ۳۰۳ میلیارد تومان با ایجاد ۷۵۴ شغل در هفته دولت ۹۶ در این استان افتتاح می‌شود.

در دولت تدبیر و امید در استان سمنان ۸۷ طرح با سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۷۵ میلیارد تومان تفاهم نامه اجرای طرح‌های مختلف با بخش خصوصی منعقد شد.

در استان سمنان بیش از هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم ۳۸ درصدی در اشتغال این استان دارد، سال ۹۵ از استان سمنان بیش از ۳۲۳ هزار تن کالا با ارزآوری ۱۴۳ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۸۱۶ دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال ۹۴ حدود ۱۷ درصد افزایش داشت.

انتهای پیام/پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۹۸۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند

رئیس جمهور با بیان اینکه در آغاز فعالیت دولت رفع ناترازی‌ها و مشکلات کشور از جمله تنش‌های‌ آبی، ناترازی برق، مشکلات اشتغال و مسکن، تورم، کسری بودجه و بهبود وضعیت اقتصادی زندگی مردم را در محور برنامه‌های خود قرار دادیم، گفت: امروز بخش قابل توجهی از این مشکلات برطرف شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در اجتماع مردم مناطق جنوب غربی تهران، در صحن امام‌زاده حسن (ع) با گرامیداشت یاد شهیدان و ادای احترام به خانواده معظم شهدا تصریح کرد: مردم عزیز این مناطق در طول تاریخ انقلاب اسلامی همواره در صف مقدم دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌ها و یار انقلاب، امام و رهبری بودند.

رئیس جمهور با بیان اینکه همواره به دنبال فرصتی بودم تا در جمع باصفا و نورانی مردمان سخت‌کوش و متدین این منطقه حضور یابم، افزود: بنای دولت اداره امور بر مبنای عمل به دستورات الهی در همه عرصه‌های زندگی، اجرای عدالت با تکیه بر امکانات داخلی و بر مبنای سند آمایش سرزمینی است. بر همین اساس در آغاز به کار دولت رفع تنش آبی ۱۰ هزار روستا، ناترازی‌های گسترده برق، کاهش بیکاری و رفع مشکل اشتغال و رفع دغدغه مردم درباره مسکن را مبنای کار خود قرار دادیم و امروز بخش قابل توجهی از این مشکلات برطرف شده‌اند.

رئیسی همچنین با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم با استفاده از ظرفیت‌های متنوع کشور شرایط اقتصادی زندگی مردم را بهبود بخشیم، اظهار داشت: بنای بنده این نیست که بگویم دولت چه وضعیتی را تحویل گرفت و در گذشته وضعیت چگونه بوده است، اما فقط در یک مورد دولت را با ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه تحویل گرفتیم که این کسری بودجه یکی از اصل‌ترین دلایل ایجاد تورم است، اما بدون استقراض از بانک مرکزی یا چاپ پول با تولید و ایجاد منابع و درآمدهای جدید هم این کسری را رفع کردیم و هم توانستیم روند تورم را کاهشی کنیم.

تکمیل می‌شود...

کد خبر 747977

دیگر خبرها

  • مسوولان مشکلات قشر کارگری را احصا و رفع کنند
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • مسوولان دستگاه قضا به مشکلات کارگری شهرستان البرز ورود کنند
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است