Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ۲۷ مرداد ماه سالجاری آتش در کوه خامی دو حوزه شهرستان‌های گچساران و باشت به صورت گسترده آغاز شد که در حال حاضر از گستردگی آن کاسته شده است.

سید اسد الله هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: آتش در ارتفاعات صعب العبور کوه خامی در حال مهار شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: از روز شنبه، ۲۷ مرداد ماه سالجاری آتش در کوه خامی دو حوزه شهرستانهای گچساران و باشت به صورت گسترده آغاز شد که در حال حاضر از گستردگی آن کاسته شده است.

مدیر کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این آتش سوزی به خاطر شرایط جغرافیایی، صعب العبور و صخره ای بودن ارتفاعات خطرناک منطقه و وزش باد تا کنون ادامه دارد.

هاشمی عنوان کرد: این آتش سوزی در حوزه باشت در شامگاه ۲۸ مرداد ماه به صورت کامل مهار شد. در حال حاضر نیز در حوزه شهرستان گچساران با تمام وجود در حال تلاش برای مهار آن هستیم.

مدیر کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: خوشبختانه با وجود تلاش های بسیار از گستردگی آتش سوزی در کوه خامی حوزه گچساران به مقدار زیاد کاسته شده و در حال مهار است. امید می رود تا فردا این آتش سوزی به طور کامل در گچساران مهار شود.

وی افزود: سه روز است که برای مهار این آتش سوزی در کوه خامی گچساران از بالگرد آب پاش استفاده شده است.

مدیر کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از روز اول این آتش سوزی جابجایی نیروهای مهار آتش و آذوقه برای آنها در ارتفاعات توسط بالگرد انجام شده است.

هاشمی اضافه کرد: در حال حاضر نیز منطقه صعب العبور و خشن و بافت سختی که دارد عملا کاربرد نیروی انسانی را کم کرده است.

وی گفت: در حال حاضر ۵۰ نفر از نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست و مردمی در ارتفاعات جهت مهار آتش حضور دارند.

مدیر کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اکنون نیز این آتش سوزی در دو تنگه وجود دارد که مأموران مهار آتش این دو نقطه را بسته و در حال تلاش برای مهار آن هستند.

به گزارش ایسنا، آتش در ارتفاعات کوه خامی در دو حوزه گچساران و باشت از روز جمعه ۲۶ مرداد ماه بعلت صاعقه شروع شده بود که در پی بارش باران خاموش شد اما از صبح شنبه، ۲۷ مرداد ماه دوبار شعله ور و آغاز شد و تلاش برای مهار آتش سوزی در حوزه گچساران هنوز ادامه دارد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۹۸۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فریدی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ورامین با اشاره به اینکه طی گزارشات و شکایات مردمی واصله به این اداره مبنی بر انتشار بو نامطبوع به خصوص در هنگام شب در منطقه جعفرآباد جنگل شهرستان ورامین، پس از شناسایی یک واحد آلاینده فعال توسط کارشناسان این اداره، با صدور اخطاریه‌های قانونی نسبت به غیرمجاز بودن و آلایندگی برای ادامه فعالیت این واحد اقدام شد، افزود: پس از بی توجهی مسئول واحد به اخطاریه‌های صادره، با اخذ دستور قضائی این واحد آلاینده پلمب و از ادامه فعالیت آن جلوگیری به‌عمل آمد.

وی اظهار داشت: بر اساس قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست هر واحد آلاینده باید پس از دریافت اخطاریه ظرف مدت زمان مشخص شده از سوی محیط زیست نسبت به توقف فعالیت آلاینده تا زمان رفع آلایندگی اقدام کند، در غیر این صورت، از ادامه فعالیت این واحدها جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6097110

دیگر خبرها

  • پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • برخورد با مدیران مقصر در آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم شفت
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • گچساران و باشت رکورددار بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان
  • ادامه تلاش ها برای رفع مشکل آب و برق مناطق سیل زده گچساران
  • ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری و مرطوب شده است
  • مهار آتش سوزی انبار و کارگاه بزرگ ذغال سازی در مشهد
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد