Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر دانش آموزان پایه های مختلف تحصیلی در بیش از 40 درصد مدارس کشور از مهارت های خود مراقبتی برخوردار هستند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما اردبیل/ نادر منصور کیایی در کارگاه آموزشی فوریت های اجتماعی در اردبیل، با بیان اینکه در 4 سال گذشته یکی از استراتژی های ویژه آموزش و پرورش گسترش آموزش های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس کشور است، اظهار داشت: برای این منظور با تلاش های گسترده ای که از سال تحصیلی 93-92 آغاز شده است نرخ پوشش فعالیت های پیشگیری از آسیب های اجتماعی به بیش از 40 درصد ارتقا پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این آمار جدای از تلاش هایی است که در قالب تغییر و اصلاح کتب درسی بویژه در پایه های ششم، هفتم و هشتم در وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته است که در این تغییرات آموزش مهارت های خود مراقبتی به کتب درسی نیز راه پیدا کرد.مدیر کل اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: در راستای استراتژی آموزش پیشگیری با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر هم اکنون نزدیک به 2 میلیون نفر از والدین و سالانه 200 هزار نفر از فرهنگیان مدارس کشور تحت پوشش این آموزش ها قرار می گیرند.منصور کیایی فرزند پروری، شناخت نوجوانان، رفتارهای پر خطر، آشنایی با شیوه های مراقبت از کودکان و نوجوانان را از جمله آموزش های این استراتژی عنوان کرد.وی با بیان اینکه امیدواریم به زودی با تلاش گسترده و همکاری دیگر دستگاه ها و تمامی حوزه های آموزش و پرورش بتوانیم به نرخ پوشش صد در صدی مهارت های خود مراقبتی دست پیدا کنیم، تصریح کرد: در زمستان سال 95 در یک بازه زمانی چند ماهه موفق شدیم پایه های ششم و نهم را تحت پوشش صد در صدی آموزش مهارت های خود مراقبتی در زمینه پیشگیری از اعتیاد قرار دهیم.مدیر کل اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: این موفقیت نشان داد که دست یافتن به سیاست و استراتژی مهم گسترش آموزش پیشگیری در بین همه دانش آموزان کشور دست یافتنی است./

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۹۹۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سید جمال سجادی پور در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان آموزش، نظارت و ورود قاطع به میدان مبارزه با مواد مخدر در شهرستان میبد از سوی این شورا تاکید کرد.


سجادی پور بابیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش که تعلیم و تربیت ۲۶ هزار نفر دانش آموز را برعهده دارد و ورزش و جوانان متولی امور جوانان است باید پای امور جوانان باشند افزود: شبکه بهداشت باید با آموزش و تبین، آسیب‌های خودکشی و طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی را با ارائه راهکار‌های مناسب کاهش و شورا و شهرداری از بودجه‌های فرهنگی در رفع آسیب‌ها هزینه کند.


فرماندار میبد به نقش فضای مجازی در شکل گیری بسیاری از آسیب‌ها اشاره و تصریح کرد: اگر آسیبی دانش آموزان و جوانان ما را درجامعه به بیراه می‌برد ضعف دستگاه‌های ماست و باید با نظارت و آموزش و مشاوره این آسیب‌ها از سیمای جوان و جامعه ما زدوده شود.


وی گفت: دستگاه‌های فرهنگی و همه کسانی که تربیونی در اختیار دارند از این ظرفیت‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند