Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@02:39:41 GMT

افزایش صادرات خدمات فنی مهندسی به عمان

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۰۰۷۴۰

افزایش صادرات خدمات فنی مهندسی به عمان

پول‌نیوز - اتاق مشترک ایران و عمان و صندوق ضمانت صادرات ایران با هدف گسترش مناسبات میان تجار ایران و عمان، صدور خدمات فنی و مهندسی به این کشور و همچنین توسعه صادرات غیرنفتی تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

در مراسم امضای تفاهمنامه اتاق مشترک ایران و عمان و صندوق ضمانت صادرات که در محل صندوق ضمانت صادرات ایران انجام شد، سید کمال سید علی، مدیرعامل و رئیس هیت مدیره این صندوق عمان را از نظر سیاسی همسو با سیاست‌های ایران خواند و گفت: در کنار مسائل سیاسی، ضرورت‌های اقتصادی نیز ما را ملزم به ارتباط با این کشور می‌کند چرا که در حال حاضر صادرات برای کشور ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سید علی ضمن تاکید بر ضرورت افزایش همکاری صندوق ضمانت صادرات با اتاق مشترک ایران و عمان گفت: خوشبختانه صندوق همتای عمانی ما نیز علاقه‌مند به برقراری این ارتباط است که این امر می‌تواند ضمن حل مشکلات صادرکنندگان ایرانی در عمان، متقابلاً گره‌گشایی مشکلات تجار عمانی در ایران در بحث اعتبار سنجی، ضمانت‌نامه و بیمه‌نامه‌ها نیز باشد.

وی با تقدیر از رئیس اتاق مشترک ایران و عمان به خاطر تلاش در پیگیری جهت برقراری ارتباط میان برخی بانک‌های عمانی و بانک‌های ایرانی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک باهمتای عمانی خود به‌منظور حمایت دوجانبه از سرمایه‌گذاران و تجار دو کشور توافق خوبی را به امضا برسانند.

رئیس اتاق مشترک ایران و عمان هم در این جلسه ضمن تقدیر از همراهی صندوق ضمانت صادرات ایران با برنامه‌های اتاق مشترک ایران و عمان گفت: فعالان اقتصادی کشورمان به‌منظور سرمایه‌گذاری در عمان و دریافت تسهیلات از بانک‌های عمانی برای صادرات مجدد کالاهای ایرانی نیازمند تضامین و همچنین استفاده از پوشش‌های بیمه‌ای هستند که صندوق ضمانت در این زمینه می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند.

محسن ضرابی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های عظیم عمانی‌ها در بندر و منطقه آزاد صحار و دقوم گفت: عمان در قالب قراردادهای همچون FTA با کشورهای مختلف ارتباط تجاری خوبی دارد.

ضرابی گفت: در سال گذشته حجم صادرات ما به این کشور بالغ بر ۵۸۰ میلیون دلار بوده است که با به میدان آمدن صندوق ضمانت صادرات و حل مشکل بانکی، به‌طور حتم حجم مبادلات صادرات کشورمان از عمان افزایش چشمگیری خواهد یافت.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۰۰۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد

صمد حسن‌زاده رییس اتاق بازرگانی ایران صبح امروز در همایش تجاری ایران و کوبا در محل اتاق ایران گفت: روابط ایران و کوبا همواره دوستانه و با احترام متقابل بوده و دو کشور از شرکای سیاسی یکدیگر می شوند و  سابقه دوستی دو ملت در سطح عالی بوده است. با این حال، این حسن روابط سیاسی در روابط اقتصادی دو کشور بازتاب ملموسی و مطلوبی نداشته است.

وی افزود: دو کشور راه درازی را در توسعه روابط تجاری داند و مقامات دو کشور باید بر تعهد خود بر همکاری اقتصادی تاکید داشته باشند.

حسن زاده ادامه داد: حجم تجارت ایران و کوبا در سال‌های اخیر به طور پیوسته افزایش داشته و در سال ۲۰۲۲ تجارت دو کشور بیش از ۲۴۳ میلیون دلار بوده است. در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۰، ۲۱۰ میلیون دلار بود.

رییس اتاق ایران خاطرنشان کرد: ایران محصولات نفتی و پتروشیمی و مواد غذایی و ساختمانی به کوبا صادر و دارو، تجهیزات پزشکی و خدمات مهندسی از این کشور وارد می کند.

وی یادآور شد: در تجارت دو کشور زیرساخت ها به اندازه کافی توسعه نیافته است و همچنین تحریم های آمریکا علیه هر دو کشور بزرگ ترین مانع تجارت بین دو کشور بوده است. با این حال، ایران و کوبا می‌توانند از تجارب هم در مقابله با تحریم‌ها استفاده کنند.

وی یادآور شد: کشاورزی، گردشگری و انرژی می تواند زمینه همکاری مشترک دو کشور باشد. همچنین ایران به دلیل برخورداری از کریدور شرق به غرب می‌تواند زمینه ارتباط کوبا را با اوراسیا فراهم آورد.

رییس اتاق ایران گفت: واکسن پاستوکووک در زمان شیوع ویروس با همکاری کوبا در ایران تولید شد.

وی در ادامه از کوبا به عنوان یکی از مهم ترین صادرکنندگان نیکل یاد کرد و گفت: معادن نیکل و کبالت در ایران وجود دارد که سرمایه گذاری بر آنها نشده و ایران می‌تواند از دانش و فناوری کوبا در زمینه بهره برداری از ذخایر نیکل استفاده کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی