Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ۱۶ استان کشور در دوازدهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی نیر شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، کریم حاجی‌زاده صبح امروز در جشنواره آش و غذاهای سنتی نیراظهار داشت: برگزاری رویدادهای فرهنگی و توجه به ظرفیت‌های بومی منطقه می‌تواند در رونق بخشی به اقتصاد گردشگری موثر واقع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه در هر اقتصادی، سرمایه و کالای قابل عرضه وجود دارد، افزود: زیبایی‌های بکر طبیعت، قابلیت‌های فرهنگی و تاریخی هر منطقه سرمایه اقتصاد گردشگری محسوب می‌شود.

حاجی‌زاده با بیان اینکه اقتصاد زمانی شکوفا می‌شود که به تولید ثروت منجر شده باشد، تصریحکرد: ماموریت سازمان در این راستا، حفاظت از چشم اندازهای طبیعی، نگهداری اصالت و تاریخ و استفاده از ظرفیت‌های بومی و سنتی مناطق است.

وی با اشاره به شرکت 16 استان کشور در دوازدهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی نیر بیان کرد: این جشنواره تا سوم شهریور در منطقه بولاغلار نیر درحال برگزاری است و در پایان غرفه‌های برتر انتخاب خواهند شد.

فرماندار شهرستان نیر هم در این جشنواره با اشاره به جاذبه‌های گردشگری این شهرستان نظیر غارهای چندهزار ساله، کاروانسرای شاه عباسی، موزه آثار باستانی، سنگ‌های معدنی و غیره اظهار کرد: شهر نیر به واسطه داشتن 20 چشمه آبگرم و ده‌ها چشمه آب معدنی و آب سرد به شهر آب کشور شهرت یافته است.

مهدی احمدیبا اشاره به وجود 6 منطقه نمونه گردشگری در شهرستان نیرتصریح کرد: قابلیت‌های گردشگری نیر مورد توجه سرمایه‌گذاران بوده به طوری که در حال حاضر چند پروژه سرمایه‌گذاری در زمینه آبدرمانی در این شهرستان اجرا می‌شود.

وی از دیگر قابلیت های شهرستان نیر به تولیدکننده برتر کشوری در عسل و فعالیت دو شهرک تخصصی آب اشاره کرد و افزود: ما به دنبال معرفی ظرفیت‌های منطقه هستیم به طوری که برگزاری جشنواره‌هامی‌تواند در این زمینه موثر واقع شود.

فرماندار شهرستان نیر بیان کرد: هدف از برگزاری جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی در منطقه بولاغلار نیر، تبادل خرده فرهنگ‌های اقوام مختلف ایرانی، ایجاد فضای شاد و مفرح و معرفی ظرفیت گردشگری شهرستان به مسافران و شرکت‌کنندگان در جشنواره است.

انتهای پیام/

R41374/P1377/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۰۰۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری،  معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به فراهم شدن شرایط برگزاری چهاردهمین جشنواره شعر تمداربیت در شهر اردل گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های اولیه این جشنواره فرا استانی، تیر امسال پس از پنج سال وقفه برگزار خواهد شد.
حجت الله شیروانی افزود: تلاش آن است که جشنواره نام‌آشنای تمداربیت در حوزه شعر گویشی، تیر امسال با دعوت از شاعران منطقه زاگرس نشین رقم بخورد.
وی گفت: رویداد‌های ادبی و هنری که تجربه برگزاری آنها فراتر از یک دهه است به عنوان بخشی از هویت فرهنگی مناطق و استان شناخته می‌شوند و امید می‌رود با تداوم برگزاری آنها بتوان علاوه بر ایجاد رونق و شور ادبی میان شاعران و اهالی فرهنگ و ادب، زمینه لازم برای ورود شاعران جوان و پرورش استعداد‌های جدید به‌ویژه در حوزه شعر گویشی را هم فراهم کرد.
سیزدهمین دوره جشنواره شعر گویشی تمداربیت مرداد ۹۸ با حضور ۱۳۹ شاعر از ۹ استان زاگرس‌نشین در ادل برگزار شد.

دیگر خبرها

  • جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • درخشش هنرمندعکاس سیستان وبلوچستان درجشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • هنرمند سیستان و بلوچستانی جایزه جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست را از آن خود کرد
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره‌های فرهنگی تبریز
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد