Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین- معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: جشن ولایت علوی ، اکمال دین نبوی، همزمان با عید غدیرخم در ۶۲ بقعه متبرکه و امامزاده سراسر استان برگزار می شود.

حجت الاسلام مصطفی مجیدی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برگزاری «جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی» با بیان اینکه عید غدیر خم از اعیاد مهم مسلمانان و عیدالله اکبر نام گذاری شده است، اظهار کرد: غدیر تنها یک واقعه و رویداد دینی نیست بلکه عید غدیر موضوعی اعتقادی و اکمال دین اسلام محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه براساس روایات باید خطبه غدیر را به فرزندان خود بیاموزیم، افزود: دلیل این مهم، آن است که واقعه غدیر خم نسل به نسل در میان مسلمان آموزش داده شود تا نهادینه شود.

حجت الاسلام مجیدی با اشاره به اینکه جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی برای چندمین سال متوالی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این جشن با هدف؛ ترویج و نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه، تبیین جایگاه امامت و ولایت، اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان مرتبط با غدیر و امام علی (ع) و ... برگزار می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی در سراسر استان قزوین و در ۶۲ امامزاده و بقعه متبرکه برگزار می شود، ادامه داد: این جشن براساس نام گذاری صورت گرفته در سازمان اوقاف برای ایام دهه ولایت، از روز عرفه آغاز شده و تا عید غدیرخم ادامه خواهد داشت.

وی گفت: براساس نام گذاری صورت گرفته؛ روز عرفه، روز ولایت و نیایش نام گذاری شده بود که در بیش از ۶۰ بقعه متبرکه کشور مراسم دعای عرفه برگزار می شود و روز عید قربان نیز به نام ولایت و اطاعت نام گذاری شده بود که با هماهنگی ستاد اقامه نماز، نماز این روز در امامزادگان شاخص اقامه می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه در روز پنجم این دهه به نام ولایت و جوانان نام گذاری شده است و روز ششم این دهه که ولایت و قرآن نام گرفت با توجه به تقارن با شب ولادت امام هادی (ع) زیارت جامعه کبیره در امامزادگان شاخص قرائت می شود.

وی افزود : روزهای هفتم، هشتم و نهم این دهه به ترتیب ولایت و معرفت، ولایت و وقف، ولایت و بانوان نام گذاری شده است.

حجت الاسلام مجیدی از نام گذاری روز عید غدیرخم به نام ولایت و مودت خبر داد و گفت: در مراسم ویژه این روز که در ۶۲ امامزاده و بقعه متبرکه سراسر استان برگزار می شود، شامل؛ خطبه خوانی غدیر، شعر خوانی غدیر با حضور شعرا برجسته، قرائت عقد اخوت (برادری) به عنوان یکی از سنت های حسنه و اعمال مستحب این روز، پیش بینی شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: تجلیل از سادات، تکریم از خادمان امامزادگان، قرائت میثاق نامه غدیر که یک متن واحد به منظور تجدید میثاق با ولایت است و... از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این جشن است.

وی از حرکت کاروان های شادی و نمادین غدیر در این روز به سمت امامزادگان خبرداد و گفت: یکی از رسوم این عید حضور در منزل سادات و تبریک عید به این عزیزان است و قصد داریم با راه اندازی این کاروان ها و با همراهی مردم، این روز را به امامزادگان سادات استان تبریک بگوئیم.

حجت الاسلام مجیدی با بیان اینکه نمایشگاه عید ملکوت در امامزادگان برگزار می شود، ادامه داد: مسابقه کتابخوانی خلعت غدیر که براساس ۴۰ نکته از خطبه غدیر برگرفته از سخنان پیامبر اکرم (ص) با رویکرد سبک زندگی اسلامی تهیه شده است، در این ایام برگزار می شود که چند هزار نسخه از این کتاب به چاپ رسیده و بصورت رایگان در امامزادگان اهدا می شود و علاقه مندان، پاسخنامه مسابقه را تا مهلت مشخص شده در آن می توانند ارسال کنند تا از جوایزی از قبیل؛ کمک هزینه سفر حج عمره، کمک هزینه سفر عتبات عالیات، کمک هزینه سفر مشهد مقدس و قلم گویای قرآنی بهره مند شوند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه گفت: با توجه به اینکه یکی از اهداف این جشن، ایجاد وقف جدید با نیت ولایی است، ایستگاه های «همه واقف باشیم» در امامزادگان شاخص با هدف مشاوره و ترغیب و تشویق متمکنین برای وقف جدید، راه اندازی خواهد شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۰۰۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،سید اسماعیل علوی اظهار کرد: برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و اجرای حکم تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی سال گذشته 39 فقره تغییر کاریری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان ساری قلع و قمع شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: با قلع و قمع این تغییر کاریری های غیرمجاز 228 هزار و 970 متر مربع به اراضی کشاورزی این شهرستان چرخه تولید بازگشت.

 

 وی با بیان اینکه هرگونه تغییرکاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی ممنوع است، افزود: بر اساس قانون علاوه بر قلع و قمع بنا‌های احداثی با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد. 

 

علوی گفت: ساخت و ساز در زمین های کشاورزی، امنیت غذایی را تهدید می کند و بهتر است مردم از خرد کردن اراضی زراعی و تبدیل آن به ویلا بپرهیزند و سرمایه خود را هدر ندهند. 

   

دیگر خبرها

  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری
  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین
  • بازهم سرعت غیر مجاز حادثه آفرید/ فوت جوان ۱۷ ساله قمی در بلوار غدیر
  • سخنرانی رئیس جمهور در امامزاده حسن(ع) تهران
  • رقابت حدود ۱۶ هزار داوطلب قزوینی در کنکور ۱۴۰۳
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • برگزاری نشست هم اندیشی استاندار با فعالان محلات استان قزوین
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری در استان یزد