Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر یاسوج گفت:در برگزاری انتخابات به این نتیجه رسیدیم که خواست مردم و رویکرد مردم به سوی ما تغییر مدیریت شهری یعنی آقای شهردار و مجموعه ای است که دور خود جمع کرده است .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس ، محمد رحیم دهراب پور در پاسخ به سوال خبرنگار صبح زاگرس مبنی براینکهامروز جلسه تعیین و تحلیف هیات رئیسه شورای شهر یاسوج در فرمانداری بویراحمد برگزار شد و شما به همراه آقایان خوبانی و نگین تاجی در این جلسه حضور نداشتید ، آیا دلیل خاصی برای عدم حضور شما وجود داشت ؟ که گفت:دلیل خاص ما این بود آن چه که قبل از قانونی شدن کار شکل گرفته به اعتقاد ما طبق خواسته ما نیست و ادامه همان روند قبلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ما اعتقاد داریم خواست مردم بر اساس تغییر و اصلاح مدیریت شهری بوده است ولی آنچه که در حال شکل گیری و مقدمه چینی است ادامه همان روند قبلی است و خلاف خواست مردم است.

دهراب پور ادامه داد: در چارچوب خواست مردم ما خود را بدهکار مردم می دانیم و باید در چارچوب خواسته های مردم عمل شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می توان نتیجه گیری کرد که علت عدم حضور شما در جلسه امروز مخالفت با سایر اعضای شورای شهر بوده است؟ که در پاسخ گفت:عدم حضور ما مخالفت با مقدمه چینی است که انجام شده است .

عضو شورای پنجم شهر یاسوج در پاسخ به این سوال که گفته می شود شما سه نفر(دهراب پور ، نگین تاجی و خوبانی) در تلاش هستید که آقای جاوید شهردار فعلی یاسوج برای دوره جدید انتخاب نشود ؟ آیا چنین چیزی صحت دارد که دهراب پور اظهار کرد: در برگزاری انتخابات به این نتیجه رسیدیم که خواست مردم و رویکرد مردم به سوی ما تغییر مدیریت شهری یعنی آقای شهردار و مجموعه ای است که دور خود جمع کرده است .

دهراب پور در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی کنید این دودستگی که در آغاز شورای پنجم شهر یاسوج ما شاهد آن هستیم در همین ابتدای کار شورای شهر یاسوج با اختلافاتی روبه روست و ضربه این اختلافات را مردم خواهند خورد ؟ که دهراب پور گفت:این اختلافات ضرر دارد ولی وقتی تصمیماتی که خلاف خواست مردم است و ادامه روند ناصحیح قبلی است گرفته شود ، آیا پذیرفتن و کنار آمدن با این روند ناصحیح ، کار منطقی و به حق و به نفع مردم است ؟

وی در پاسخ به این سوال که اگر جلسات دیگری برای تعیین و تحلیف هیات رئیسه و انتخاب شهردار جدید برگزار شود آیا شما باز هم در این جلسات حاضر نخواهید شد ؟ که وی گفت:این بستگی به شرایطی دارد که که احتمالا پیش بیاید .

دهراب پور در پاسخ به این سوال که اگر همین شرایط پیش بیاید آیا ممکن است این روند ادامه داشته باشد تا آن نتیجه ای که مدنظر شماست اتفاق افتد ؟ نیز اظهار کرد:اگر شکل گیری مدیریت شهری جدید در راستای خواست مردم بر اساس همان تغییر و اصلاح باشد ، آن ها هم باید به این مطلب توجه کنند . اگر به این مطلب توجه نکنند شهروندان به نتایجی باید برسند که اگر ما نمی توانستیم به خواسته هایشان عمل کنیم ، تصور نکنند که ما به خواست آن ها توجهی نکرده ایم .

عضو شورای شهر یاسوج در پاسخ به سوال دیگری مبتی براینکه اگر همین روند ادامه داشته باشد و شما سه نفرحضور پیدا نکنید و هیئت رئیسه باید به حد نصابی برسند که شکل بگیرد ، اگر به این حد نصاب نرسید و شما هم شرکت نکردید ، چکار خواهید کرد ؟ گفت:تعیین تکلیف قانون برای ما ملاک است . که اگر تا سه جلسه متوالی دعوت شدند و اعضای فعلی حضور پیدا نکردند از اعضای علی البدل برای ادامه کار استفاده خواهد شد. و اگر طی جلسات بعدی که دعوت می شوند شرکت نکنند و حاضر نشوند ، انحلال شامل حال این شورا خواهد شد .

دهراب پور در پاسخ به این سوال که آیا حاضرید شورای پنجم انحلال پیدا کند و شما هم به دلیل محقق نشدن خواست هایتان در جلسات حاضر نشوید؟ که گفت:ما به وضع فعلی هم راضی نیستیم تا به انحلال بکشد ولی اعتقاد ما بر این است که طرفین در این قضیه به حقوق مردم توجه کنند و کسانی هم که در قبال این جایگاه احساس مسئولیت می کنند تلاش کنند تا این اوضاع را به شکلی اصلاح کنند .

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۰۱۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حمایت شوراها از شهرداران/ نفوذ از بیرون سبب ایحاد اختلاف در شورا می‌شود

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه نفوذ از بیرون باعت اختلاف در شورا می‌شود گفت: از شوراها انتظار داریم که علاوه بر نظارت بر فعالیت و برنامه‌های شهرداران، از آن‌ها حمایت کنند نه اینکه در کار شهرداران سنگ‌اندازی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان علی‌اکبر حسینی‌محراب امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در همایش ملی شوراها ضمن تبریک روز شوراها اظهار کرد: شوراها سابقه دیرینه‌ای در کشورمان داشته و نشان‌دهنده حضور مردم در صحنه‌های مختلف است؛ بنابراین باید به نحو احسن و با کار صالح از شوراها پاسداری کرد، شوراها بهترین امین و طرف مشورت مدیران، بهترین اتاق فکر برای مسئولان بوده و می‌توانند یار بخش اجرایی باشند البته باید توانایی خود را برای راه‌اندازی مراکز اندیشه‌ورز نشان دهند.

وی افزود: شوراها باید نمادهای دینی و ارزشی ملی و قرآنی ما را در شهرها و روستاها متبلور کنند به گونه‌ای که وقتی وارد شهر یا روستایی شویم، نمادهایی از فرهنگ دینی و ملی ما نمایان و چهره‌های بزرگ عشایر و طوایف دیده شود، اگر نمادهای ارزشی استان را به خوبی نمادین نکنیم، فرهنگ اصیل استان توسط بیگانگان به مردم تشریح داده می‌شود. شوراها باید نیازهای جامعه به ویژه تردد افراد معلول را در سطح شهر و اماکن عمومی برقرار کنند.

استاندار خوزستان با تاکید بر احداث پارک بانوان در شهرهای استان، خاطرنشان کرد: این اقدام سبب می‌شود تا دختران و خواهران ما به راحتی تردد کرده و اوقات فراغت خود را طی کنند همچنین انتظار داریم که حتی یک نفر مرد در پارک‌های بانوان نباشد، در صورتی حرکت ما اثرگذار خواهد بود که به معنویت و فضل خدا توجه کنیم و ما باید مشکلات خود را با توسل به ائمه و انسجام و همبستگی برطرف کنیم‌.

حسنی محراب ادامه داد: از شوراها انتظار داریم علاوه بر نظارت بر فعالیت و برنامه‌های شهرداران، از آنها حمایت کنند نه اینکه در کار شهرداران سنگ اندازی کنند؟ شورایی نمونه بوده که کمترین تغییرات مدیریتی را داشته و یک کار اثرگذار انجام دهد.

وی تاکید کرد: اگر نیت اصلی شوراها خدمت به مردم باشد دیدگاه‌ها و سلیقه‌های مختلف، هیچ مشکلی در کار آنها ایجاد نمی‌کند؛ همه ما سرباز انقلاب بوده و باید کاری کنیم که تمام ابعاد دژ جمهوری اسلامی با هم رشد کنند، نباید اختلاف بین اعضای شوراها نمود پیدا کند که متأسفانه در برخی از شهرهای ما رنگ و بوی بدی پیدا کرده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: اعضای شورا متعلق به تمام مردم بوده و همه جمعیت آن منطقه را باید در نظر بگیرند نه اینکه متوجه یک حزب و جریان خاصی باشند همچنین قومیت گرایی و اختلاف را کنار گذاشته چرا که رمز بدبختی و عقب ماندگی است، نفوذ از بیرون باعث اختلاف در بین شوراها می‌شود لذا اتحاد و وحدت باید مورد توجه باشد و اعضای شورا اگر به یک جریان و باندی گرایش داشته باشند مقبولیت خود را در بین مردم را از دست می‌دهند.

حسینی محراب گفت: شوراها نباید در امور اجرایی مدیریت شهری دخالت کنند زیرا باعث تعلل در کارها شده و یک آسیب است؛ کار شوراها نظارت بر روند کاری شهرداران است و نباید دخالت بیشتری داشته باشند همچنین قانون گریزی و توجیه قانون یکی از آفت‌های شورا است.

وی با اشاره به فعالیت شورا در بحث جهاد تبیین افزود: در یک سال باقیمانده باید رضایت خدا را در نظر گرفته و یک کار ماندگار انجام دهیم تا در اذهان ماندگار شود و همچنین باید ورودی‌های شهر و روستا اصلاح و چهره شهر تغییر کند.

کد خبر 748788

دیگر خبرها

  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • لزوم حمایت شوراها از شهرداران/ نفوذ از بیرون سبب ایحاد اختلاف در شورا می‌شود
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • «محمد حسن عاقل منش» عضو جدید شورای شهر رشت شد
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری