Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر علمی شانزدهمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان گفت: دارودرمانی بیماری‌های اعصاب و روان و اعتیاد همواره با غفلت روبرو بوده و به این علت به عنوان موضوع همایش امسال این موضوعات را انتخاب کرده ایم. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ عباس کبریایی زاده در افتتاحیه شانزدهمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان با قدردانی از نقش اطبا در تاریخ ایران افزود: جامعه پزشکی بعد از انقلاب نشان داد هوشمندی و سرآمدی خود را می‌تواند برای حل مشکلات به کار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به وجود نگاه به بیرون برای پیشرفت داروسازی قبل از پیروزی جمهوری اسلامی ایران گفت: بعد از وقوع جنگ تحمیلی داروسازان برجسته با نگاه نوآورانه صنعت داروسازی را به سمت خودباوری پیش بردند.
کبریایی زاده در این همایش ۳ روزه در سالن همایش‌های رازی به حملات شیمیایی در جنگ تحمیلی اشاره کرد و ادامه داد: کشورهای غربی دارویی برای درمان مصدومان به ایران نمی‌دادند و داروسازان برجسته ما داروهای درمان را برای این مصدومان می‌ساختند و نباید این خدمات را فراموش کرد.
دبیر علمی همایش انجمن علمی داروسازان در خصوص محورهای همایش امسال گفت: هر سال موضوعی را انتخاب می‌کنیم که کمتر به آن‌ها توجه شده باشد.
وی ادامه داد: در مورد داروهایی مانند آنتی بیوتیک با مصرف غیرمنطقی و زیاد آن در جامعه مواجه هستیم و در مورد داروهای اعصاب و روان با مشکل کم مصرف کردن، در دسترس نبودن روبرو هستیم یا حتی عده‌ای باور ندارند برای داروهای اعصاب و روان از جمله افسردگی یا اختلال دوقطبی به مصرف دارو نیاز است.
کبریایی زاده موضوع اعتیاد را یکی دیگر از محورهای همایش برشمرد و گفت: بر اساس آمار مسؤولان سازمان بهزیستی اکنون ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار معتاد نیاز به درمان، در کشور داریم که باید به این موضوع نیز باید توجه کرد.
شانزدهمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان ایران تا ۴ شهریور در مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود.
همچنین مراسم جشن روز داروساز روز جمعه ۳ شهریور ساعت ۱۹ با حضور مسؤولان در این مرکز برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۰۱۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان نام نویسی در همایش روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، دبیر علمی سیزدهمین همایش روانپزشکی کودک و نوجوان گفت: این همایش با تمرکز اصلی همایش تأکید بر تکامل، سایکوپاتولوژی و اختلالات رشد در قالب سخنرانی‌های کلیدی، پنل‌های بحث و گفتگوی علمی و سمپوزیوم در روز‌های ۴ تا ۷  اردیبهشت ۱۴۰۳ در مجتمع همایش‌های بین‌المللی شهدای سلامت با مشارکت گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی در مشهد برگزار می‌شود.

دکتر عاطفه سلطانی فر افزود: در این همایش  ۱۳ پنل تخصصی با عناوین تاثیر انعطاف پذیری عصبی و ژنتیک بر رشد و تکامل عصبی، مداخله در بحران خودکشی کودک و نوجوان، نگاهی نو به اختلالات طیف اوتیسم در کودکی، بیش فعالی در کودکان و نوجوانان، تکامل عصبی  و روانشناختی کودکان و نوجوانان با بیماری‌های طبی مزمن، درمان با سلول‌های بنیادی در اختلالات تکامل عصبی کودکان و نوجوانان، مشکلات و مسائل صنفی روانپزشکان کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.

وی  گفت: همچنین در این کنگره ۹ سخنرانی با موضوعاتی، چون خدمات ارزیابی و بهبود تکامل در سال‌های ابتدایی دوران کودکی در جهان، نقش برنامه سلامت روانی اجتماعی نوجوانان در شناسایی و درمان اختلالات روانپزشکی نوجوانان، مکانیسم اثربخشی تمثیل در روان درمانی کودک، هنر فرزندپروری در اختلالات تکامل عصبی کودک و نوجوان، تأثیر تفاوت‌های فرهنگی در تشخیص گذاری اختلال نقص توجه ـ بیش فعالی و مکانیسم شکل گیری هیجانات از دیدگاه سازنده گر ارائه می‌شود.

علاقمندان برای نام نویسی و دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی www.iacap.ir  مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • فراخوان نام نویسی در همایش روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد
  • رازهای سر به مهر مانده «مغز» انسان
  • جامعی: راز‌های کائنات و مغز انسان هنوز سر به مهر مانده است
  • خدمات‌رسانی پایگاه‌های اجتماعی پایانه‌های مسافربری به ۲۴۶ بیمار اعصاب و روان در سال گذشته
  • تدوین راهنمای درمان و کاهش آسیب اختلالات مصرف مواد افیونی
  • گسترش طب ایرانی با مشارکت فعالانه در همایش طب سنتی ایرانی
  • برگزاری اولین کنگره ملی طب ایرانی در خرداد ۱۴۰۳
  • برگزاری اولین کنگره ملی طب ایرانی در خردادماه ۱۴۰۳
  • نخستین کنگره بین‌المللی«اربعین و آینده علمی فرهنگی جهان اسلام»
  • ارتباط دستگاه‌های الکترونیکی و روان‌پریشی کودکان