Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@13:26:21 GMT

افتتاح دوازهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی در نیر

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۰۲۴۱۳

افتتاح دوازهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی در نیر

با حضور 16 استان کشور دوازدهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی در شهر نیر آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نیریمیز، مهدی احمدی فرماندار نیر در این مراسم که در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار نیر برگزار شد اظهار داشت: این جشنواره با هدف معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری شهرستان نیر و استان اردبیل به مدت دو روز در شهرستان نیر برپا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی توانمندی‌های بی‌نظیر شهرستان نیر را با داشتن هفت منطقه نمونه گردشگری و یک روستای هدف گردشگری یادآور شد و گفت: ما از این جهت رتبه اول را در استان اردبیل داریم و تمام تلاشمان بر این است تا این مناطق نمونه گردشگری و روستاهای هدف گردشگری را بیشتر و بهتر معرفی کنیم.

فرماندار شهرستان نیر وجود 20 چشمه آبگرم و آب سرد و دهها رودخانه دائمی و فصلی را در این شهرستان یادآور شد و گفت: شهرستان نیر در کشور معروف به «آب شهر» است.

احمدی تصریح کرد: در کنار توانمندی گردشگری، شهرستان نیر دارای قابلیت بی‌نظیر کشاورزی و همچنین دارنده رتبه سوم در تولید عسل با کیفیت است.

فرماندار نیر گفت: این نکته حائز اهمیت است که میزبان 40 درصد گردشگران شمال غرب کشور از این شهرستان عبور کرده و به سایر مناطق سفر می‌کنند.

وی برگزاری جشنواره آش و غذاهای سنتی ملی در منطقه بولاغلار نیر را با دارا بودن پنج چشمه بزرگ در این منطقه یادآور شد و گفت: تلاش جدی بر این است تا بتوان از این ظرفیت و طبیعت بکر استفاده کرده و حاضران را به سمت مجتمع‌های آبگرم‌های قینرجه و شهر آفتاب هدایت کرد.

فرماندار نیر با نام بردن از مناطق نمونه گردشگری این شهرستان نظیر غار گلستان، کاروانسرای شاه عباسی، دهکده صخره‌ای اباذر و ... گفت: 82 اثر باستانی و تاریخی نیر تاکنون به ثبت ملی رسیده که نمونه آن پل قرمز و دژ نظامی گلستان است.

احمدی با دعوت از سرمایه گذاران، از آمادگی ادارات ذیربط شهرستان برای حمایت همه جانبه از آنها خبر داد.

وی گفت: شهرستان نیر با داشتن مناطق خوش آب و هوا و قرار گرفتن در شاهرگ استان های شمالغرب از نظر رونق اقتصادی نقش مهمی دارد و ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله گردشگری، کشاورزی و صنعت دارد.

فرماندار نیر یکی دیگر از اهداف از برگزاری این جشنواره را اهتمام به وحدت و همگرایی اقشار و اقوام و مذاهب مختلف کشور در قالب یک جشنواره بومی و محلی اعلام کرد.

وی ایجاد فضای شور و نشاط در بین مردم و آشنایی هموطنان با آداب و رسوم شهرهای مختلف کشور را در کنار اقوام مختلف کرد، لرد، بلوچ، ترک و ... یادآور شد و گفت: ما خوشحال هستیم که از همه اقوام، مذاهب، فرهنگ‌ها و ملل در قالب این جشنواره در کنار هم حاضر شدند تا بتوانند توانمندی خود را در معرض دید و نمایش بگذارند.


فرماندار شهرستان نیر از دیگر قابلیت های شهرستان نیر به تولید کننده برتر کشوری در عسل و فعالیت دو شهرک تخصصی آب اشاره کرد و افزود: ما به دنبال معرفی پتانسیل های منطقه هستیم به طوری که برگزاری جشنواره های می تواند در این زمینه موثر واقع شود.

فرماندار شهرستان نیر خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی در منطقه بولاغلار نیر، تبادل خرده فرهنگ های اقوام مختلف ایرانی، ایجاد فضای شاد و مفرح و معرفی پتانسیل گردشگری شهرستان به مسافران و شرکت کنندگان در جشنواره است.

حاجی زاده مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این مراسم اظهار کرد: برگزاری رویدادهای فرهنگی و توجه به ظرفیت های بومی منطقه می تواند در رونق بخشی به اقتصاد گردشگری موثر واقع شود.

وی با بیان اینکه در هر اقتصادی، سرمایه و کالای قابل عرضه وجود دارد، افزود: زیبایی های بکر طبیعت، قابلیت های فرهنگی و تاریخی هر منطقه سرمایه اقتصاد گردشگری محسوب می شود.

حاجی زاده با بیان اینکه اقتصاد زمانی شکوفا می سود که به تولید ثروت منجر شده باشد، خاطرنشان کرد: ماموریت سازمان در این راستا، حفاظت از چشم اندازهای طبیعی، نگهداری اصالت و تاریخ و استفاده از ظرفیت های بومی و سنتی مناطق است.

وی با اشاره به شرکت 16 استان کشور در دوازدهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی نیر، عنوان کرد: این جشنواره از امروز تا سوم شهریور در منطقه بولاغلار نیر درحال برگزاری است و در پایان غرفه های برتر انتخاب خواهند شد.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۰۲۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره رود و ریل در لرستان/«بیشه» در مسیر ثبت جهانی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان از برگزاری جشنواره رود و ریل برای انتخاب روستای بیشه برای ثبت در فهرست جهانی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، عطا حسن‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران، گفت: جشنواره رود و ریل امروز 30 فروردین‌ماه در روستای بیشه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هشت روستای گردشگری ایران برای ثبت در فهرست بهترین روستاهای جهانی ایران انتخاب شده‌ است، اضافه کرد:  بیشه در بخش پاپی خرم‌آباد یکی از این روستاها است.

بازدید مسافران از «فلک‌الافلاک»، بام گردشگری لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان بیان کرد: برگزاری جشنواره رود و ریل یکی از برنامه‌های در نظر گرفته‌ شده برای انتخاب روستای بیشه در فهرست جهانی است.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: مشارکت جوامع محلی و معرفی جاذبه‌های خط راه‌آهن سراسری ایران و رودخانه سزار از اهداف برگزاری جشنواره رود و ریل در لرستان است.

وی با اشاره به ثبت خطّ راه‌آهن سراسری ایران در میراث جهانی، یادآور شد: مردم لرستان از دو اثر طبیعی و صنعتی در مجاورت روستای بیشه ارتزاق می‌کنند.

ایران در سال 2024 امکان ارسال هشت پرونده به سازمان گردشگری ملل متحد برای انتخاب روستاهای برگزیده گردشگری در فهرست جهانی را دارد.

روستای ابیانه (اصفهان)، روستای کندلوس (مازندران)، پالنگان (کردستان)، بیشه (لرستان)، میمند (کرمان)، روستای فهرج (یزد)، اصفهک (خراسان جنوبی) و قلعه بالا (سمنان) از روستاهای معرفی‌شدۀ ایران برای ثبت در فهرست جهانی است.

آبشار بیشه چهل‌وهشتمین اثر ملی است که در 27 اسفند 1387 در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شد.

انتهای پیام/ 644/

دیگر خبرها

  • جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا در ماهنشان
  • جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد
  • دوره آموزشی آشنایی با قوانین بیمه و مالیات در صنعت گردشگری در ارومیه
  • درخشش عکاس محیط زیست آذربایجان غربی در جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست
  • ثبت جشنواره گیلاس اشنویه در تقویم رویداد های گردشگری کشور
  • ثبت جشنواره گیلاس در رویداد گردشگری کشور
  • جشنواره رود و ریل در لرستان/«بیشه» در مسیر ثبت جهانی
  • حضور بیش از ۱۲۰ هنرمند در دومین جشنواره تئاتر خیابانی محلات
  • استفاده از ظرفیت هنر در همایش ملی دانش سنتی محیط زیست
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی در قوچان