Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- رشد 10 برابري سرمايه گذاري صنعتي، برقراري رابطه اقتصادي با 80کشور، افزايش4 برابري توليد گندم، رشد 1.8درصدي اشتغال در کشاورزي، ايجاد 150 هزار شغل، بهره برداري6661 پروژه عمراني، گازرساني به 641 روستا و ساخت 330 کيلومتر بزرگراه تنها بخشي از تلاش 4ساله دولت يازدهم در خراسان رضوي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نمود اين گشايش در عرصه سياست خارجي و سرانجام برجام در حوزه اقتصاد کشور بر مبناي سياست هاي اقتصاد مقاومتي در قالب توسعه مناسبات، سرمايه گذاري ها، جذب سرمايه هاي داخلي و خارجي و افزايش امنيت و کاهش خطر سرمايه گذاري، رونق بخش هاي صنعتي و توليدي، واردات ماشين آلات و مواد اوليه و ارتقاي مبادلات علمي، فني و تکنولوژيکي تا حوزه صادرات و واردات امروز در جاي جاي اين سرزمين به خوبي نمايان است.
خراسان رضوي به عنوان يکي از بزرگترين استان هاي کشور با ظرفيت هاي علمي، صنعتي و اقتصادي و 27 ميليون زائر سالانه و 833 کيلومتر مرزمشترک با 2 کشور افغانستان و ترکمنستان، نمودي عيني ازعملکرد، کارآيي و تدبير دولت در عرصه سياست و اقتصاد و به تبع آن فرهنگ و اجتماع است.
در ابتداي دولت يازدهم، خراسان رضوي و بخش هاي مختلف اقتصادي و توليدي اين استان بر اساس شاخص ها در شرايط بسيار نامناسبي قرار داشت و ميراثي که از دولت گذشته براي آنان مانده بود تورم 38 درصدي، کاهش شديد سرمايه گذاري در استان و افت شديد توليد گندم بود به گونه اي که در اواخر دولت دهم، ذخيره گندم کفاف نياز 10 روز مردم استان را نمي کرد.
تعديل گسترده نيرو در واحدهاي توليدي استان، به حالت تعطيل و نيمه تعطيل درآمدن بسياري از 6 هزار واحد توليدي، بدهکاري سنگين واحدهاي قطعه سازي استان که جايگاه نخست کشور در اين حوزه را داشتند و فعاليت اکثر واحدهاي باقيمانده با ظرفيت توليد حداکثر 30 درصدي از ديگر شرايطي بود که استان در آغاز دولت يازدهم گرفتار آن بود.
معضل جدي شرکت پديده شانديز با 130 هزار سهامدار در کشور و موسسات مالي و اعتباري که چون علف هرز در سال هاي قبل از اين دولت از زمين سر برآورده بودند اعم از ميزان، کاسپين، ثامن الحجج، فرشتگان، الزهرا و مانند آن از ديگر معضلات خاصي بود که خراسان رضوي در آن دست و پا مي زد.
وجود اين موسسات مالي معضلي بود که خود عاملي براي فرار سرمايه ها از استان شده بود و حل و فصل آن ها بويژه پديده و ميزان، خود حجم زيادي از انرژي و وقت دولتمردان و دستگاه قضا را در چهار سال گذشته گرفت تا اينکه امروز به سرانجام رسيد. يک هزار و 900 پروژه نيمه تمام با نياز اعتباري 27 هزار ميليارد ريال ديگر ميراثي بود که در پي سفرهاي استاني و وعده و وعيدها و کلنگ زني هاي بي حساب و کتاب دولت هاي قبل، در آغاز دولت يازدهم، آن هم در شرايط تنگناي تحريم در اين استان خودنمايي مي کرد.
اين شرايط وضعيت دشواري را پيش روي مسئولان استان قرار داده بود اما در سايه تدبير و مديريت صحيح امور کار به گونه اي پيش رفت که امروز اين مسائل در بسياري از حوزه ها تا حدي زيادي کنترل شده است.
استاندار خراسان رضوي مي گويد: دولت تدبير و اميد کارآمدترين دولت بعد از انقلاب و در عين حال مظلومترين دولت در اطلاع رساني از خدمات خود است که از جمله آن مي توان به حاکميت آرامش بر جامعه و اقتصاد کشور اشاره کرد که مي توان آنرا بزرگترين دستاورد دولت خواند که موجب رشد مثبت اقتصادي و کاهش تورم بالاي 40 درصد به پايين تر از هفت درصد در استان شده است.
در واقع تغييرات و تحولات در حوزه هاي مختلف اقتصادي و نيز معيشتي مردم به مرور رخ نمود چنانکه فقط با تمرکز بر تکميل پروژه هاي نيمه تمام و تاکيد رئيس جمهوري بر پرهيز از آغاز پروژه هاي جديد و غيرضرور، تلاش شد کارهاي بر زمين مانده به سرانجام برسد.
* تعاملات خراسان رضوي با بيش از 80 کشور جهان
در گام نخست تلاش شد در سايه اقدامات مدبرانه دولت براي بهبود روابط خارجي، در استان هم اين تعاملات با کشورهاي منطقه توسعه يابد و با گشايش هاي ايجاد شده امروز خراسان رضوي با بيش از 80 کشور جهان رابطه اقتصادي دارد که اين خود زمينه را براي گشايش هاي بعدي از جمله ورود سرمايه، توسعه صادرات، واردات مواد اوليه و غيره فراهم کرده است.
به گفته مسئولان استان فقط طي امسال براي افزايش سهم خراسان رضوي از بازارهاي بين المللي، رويکردهاي تجاري برنامه ريزي شده استان در قالب اعزام و پذيرش هيات هاي تجاري، برگزاري نمايشگاه ها به ميزان 50 درصد افزايش يافته، ضمن آنکه در اين سال ها اين امر رشد خوبي داشته است.
* ثبت 37 درصد طرح هاي سرمايه گذاري خارجي خراسان رضوي در دولت يازدهم
بر اساس آمار 37 درصد از مجموع طرحهاي سرمايه گذاري خارجي استان خراسان رضوي در دوران فعاليت دولت يازدهم ثبت شده است.
مديرکل امور اقتصادي و دارايي خراسان رضوي گفت: از سال 1381 تا پايان سال 1395 در مجموع 167 طرح سرمايه گذاري در اين استان مصوب شده که 62 مورد آن معادل 37 درصد از سال 1392 در دولت يازدهم محقق شده است.
سيدمهدي رمضاني افزود: ميزان سرمايه گذاري خارجي مصوب استان 558 ميليون دلار است که 40 درصد از اين حجم سرمايه گذاري خارجي، معادل 227 ميليون دلار از سال 1392 به بعد بوده است.
وي حجم سرمايه وارده به استان از سال 1381 تا پايان سال 95 را 545 ميليون دلار عنوان و ذکر کرد: 145 ميليون دلار اين رقم، معادل 26 درصد در دولت يازدهم محقق و وارد استان شده است.
*رشد 10 برابري سرمايه گذاري صنعتي خراسان رضوي در دولت يازدهم
نخستين گام در حوزه توسعه استان، حفظ واحدهاي توليدي و اشتغال موجود و رونق دوباره اين حوزه بود که در اين راستا، تا پايان سال 95 تامين مالي 522 واحد صنعتي با پرداخت 442 هزار ميليارد و 600 ميليون تومان در بخش صنعت و کشاورزي صورت گرفت.
اين در حالي است که علاوه بر اين تسهيلات، 689 ميليارد تومان به صورت پرداخت مستقيم به يک هزار و 191 واحد توليدي اعطا شد تا بتوانند دوباره خود را احيا کرده و رونق را به اين بخش برگردانند.
به گفته رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي، سرمايه گذاري صنعتي استان در قالب صدور پروانه هاي بهره برداري از سال 92 تا شش ماهه اول سال 96 بيش از 10 برابر رشد يافته است.
اين در حالي است که ميزان سرمايه گذاري فقط در بحث ورود ماشين آلات و تجهيزات مورد نياز صنعت در سال هاي 88 تا 92 روندي کاهشي داشته که در سال 92 در مجموع به رقم 31 هزار و 165 ميليارد تومان رسيد اما در فاصله سال هاي 92 تا 95 اين روند اصلاح و به رقم 33 هزار و 813 ميليارد تومان رسيد که رشدي 8.5 درصدي يافته است.
روند صعودي ارزش ماشين آلات ورودي علاوه بر نيازهاي پروژه هاي استان، بيانگر تسهيل حاصل از بهبود روابط بين المللي و نوسازي خطوط توليد است و به نوعي حکايت از آن دارد که در کنار اجراي پروژه هاي جديد، توسعه و نوسازي هم آغاز شده است.
به گفته راضيه عليرضايي، سهم خراسان رضوي از تسهيلات 16 هزار ميليارد توماني رونق توليد کشور، در سال گذشته، معادل 4.8 درصد بود که تا پايان سال به 5.1 درصد، يعني يکهزار و 210 ميليارد تومان رسيد که جذب و به واحدهاي توليدي پرداخت شد.
وي با اشاره به رشد صدور پروانه بهره برداري صنعتي، که نشانگر ميزان سرمايه گذاري در استان است، گفت: همچنين ميزان صدور پروانه هاي بهره برداري صنعتي از رقم 100 ميليارد تومان در سال 92 به رقم يکهزار و 336 ميليارد تومان در سال 95 رسيده است.
عليرضايي افزود: در سال جاري نيز سرمايه گذاري در قالب صدور پروانه هاي بهره برداري صنعتي در استان به سه هزار ميليارد تومان مي رسد که 10 برابر ميزان صدور پروانه هاي بهره برداري در سال 92 و آغاز کار دولت يازدهم است.
در واقع امروز شاهد رشد و رونق دوباره توليد بعد از رکود چندين ساله هستيم چنانکه در حوزه الياف مصنوعي در سال 95 نسبت به سال قبل رشد 46 درصدي، توليد خودرو رشد 43 درصدي، روغن نباتي 8.3 درصد، سيمان 25 درصد و موتورسيکلت رشد 16 درصدي هستيم.
اما اين تحولات در بخش کشاورزي هم به موازات ساير حوزه ها از جمله بخش صنعت شکل گرفت.
بخشي که به گفته مسئولان حوزه، سرمايه گذاري در ساليان پيش از آن بسيار کاهش يافته و حتي سرمايه ها از آن خارج و به حوزه دلالي و شغل هاي کاذب و خريد املاک در شهر رفته بود دوباره به مرور جان گرفت.
*تخصيص 2 هزار و 690 ميليارد ريال تسهيلات براي بخش مکانيزاسيون کشاورزي در دولت يازدهم
رئيس سازمان جهاد کشاورزي خراسان رضوي گفت: همزمان با روي کار آمدن دولت يازدهم 80 درصد ماشين آلات بخش کشاورزي استان فرسوده و مستهلک بود و از 33 هزار دستگاه تراکتور تنها 13 هزار دستگاه زير 15 سال داشت و 20 هزار دستگاه از رده خارج بود .
مجتبي مزروعي افزود: با روي کار آمدن دولت يازدهم به اين بخش نيز توجه جدي شد و در اين دوره بيش از سه هزار دستگاه تراکتور، بيش از 150 دستگاه کمباين و بيش از سه هزار دستگاه انواع ادوات در اختيار کشاورزان و توليدکنندگان استان قرار گرفت.
وي اظهار کرد: براي افزايش بهره وري در بخش کشاورزي نيز بايد ضريب فناوري را ارتقاء داد که در اين راستا سالانه 800 ميليارد ريال تسهيلات به اين بخش تزريق مي شود.
*توجه ويژه دولت يازدهم به بخش نهاده هاي دامي
رئيس جهاد کشاورزي خراسان رضوي افزود: در بخش دام نيز، حمايتهاي خوبي در دولت يازدهم صورت گرفت و در اين دولت 600 هزار تن نهاده به صورت 6 ماهه و بدون سود کارمزد در اختيار دامداران قرار گرفت.
مزروعي ادامه داد: در دولت دهم هر کيلوگرم ذرت 13 هزار ريال و هر کيلوگرم جو بين 9 تا 11 هزار ريال به دامدار داده مي شد،‌ اما در دولت يازدهم علي رغم افزايش سه برابري نرخ دلار، براي حفظ منافع توليد کنندگان استان و کشور، نهاده هاي دامي با 30 درصد کاهش قيمت نسبت به دولت قبل بين دامداران توزيع شد.
* افزايش بيش از چهار برابري توليد گندم در دولت يازدهم
در کنار همه اين تلاش ها آنچه بيش از همه در اين بخش نمود داشت و کمتر ديده شد رسيدن به خودکفايي دوباره در توليد گندم است چنانکه ميزان خريد تضميني گندم از 146 هزار تن سال 92، به 609 هزار تن در سال95 رسيد.
به گفته استاندار خراسان رضوي در ابتداي کار دولت يازدهم، اين استان تنها براي 11 روز گندم ذخيره داشت اما امروز ميزان اين ذخيره به بيش از يک سال رسيده است.
عليرضا رشيديان مي افزايد: کشاورزي 100 درصد وارداتي، با سياستهاي درست تبديل به صادراتي شده و جشن خودکفايي گندم امسال در سايه همين سياستهاي صحيح دولت يازدهم برپا شد.
*افزايش 10 برابري اعتبارات آبياري تحت فشار در خراسان رضوي
رئيس سازمان جهاد کشاورزي خراسان رضوي عنوان کرد: ميزان اعتبارات تخصيصي براي اجراي طرح هاي نوين آبياري تحت فشار در طول فعاليت دولت يازدهم در مقايسه با پيش از آن بي سابقه بوده است.
مجتبي مزروعي افزود: اعتبارات تخصيص يافته براي آبياري تحت فشار در سطح اين استان در چهارچوب فعاليت دولت يازدهم بيش از 10 برابر افزايش يافته است.
وي ادامه داد: ميزان اعتبار اختصاص يافته براي اين بخش در خراسان رضوي در سال 92 تنها 170 ميليارد ريال بود که اين رقم در سال 95 به هزار و 800 ميليارد ريال افزايش يافت.
*رشد 1.8 درصدي اشتغال در بخش کشاورزي
به گفته رئيس سازمان جهاد کشاورزي خراسان رضوي، رويکرد دولت به بخش کشاورزي منجر به رشد 1.8 درصدي اشتغال اين بخش شده است و به ميزان اشتغالزايي از مهاجرت روستاييان به شهرها نيز جلوگيري شده است.
مزروعي با بيان اينکه سهم بخش کشاورزي از اشتغال استان 23.4 درصد است، افزود: تعداد بهره برداران کشاورزي در استان 338 هزار نفر است.
*ايجاد 150 هزار شغل جديد در استان طي 2 سال اخير/ هدف گذاري براي ايجاد 160 هزار اشتغال جديد
تاثير تمامي اين اقدامات بيش از همه در حوزه اشتغال نمود دارد چنانکه طي دو سال اخير با رونق اين حوزه ها عملا اشتغال افزايش يافت و در کنار تثبيت اشتغال موجود، بيش از 150 هزار شغل جديد ايجاد شده است.
استاندار خراسان رضوي مي گويد: بهار امسال براي نخستين بار ميزان اشتغال در استان به 2 ميليون و 55 هزار نفر رسيد.
عليرضا رشيديان مي افزايد: در 2 سال گذشته 150 هزار اشتغال جديد در استان ايجاد شد که در واقع سهم استان از اشتغال ايجاد شده در کشور در سال 95 برابر با 16 درصد بوده است.
وي اظهار مي دارد: هم اينک 343 هزار و 23 نفر در استان بيکار هستند که 48 درصد آنان را جوانان تشکيل مي دهند لذا مسئوليت ما براي ايجاد شغل براي جوانان بسيار حايز اهميت است.
*بهره برداري از 6 هزار و 661 پروژه عمراني طي سه سال در خراسان رضوي
در کنار اين تلاش ها پروژه هاي عمراني گسترده اي در حوزه هاي زيربنايي و عمراني براي آباداني استان اجرا شد چنانکه 6 هزار و 661 پروژه عمراني در حوزه هاي مختلف در سه سال اخير در استان به انجام رسيده که خود عاملي براي ارتقاي شاخص هاي منطقه شده است.
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري خراسان رضوي گفت: اين پروژه ها با وجود تنگناهاي مالي در حوزه هاي بهداشتي، حمل و نقل، آب، فرهنگي، صنعت، گردشگري، کشاورزي و خدماتي در مناسبت هاي مختلف شامل هفته دولت، دهه فجر و سفرهاي رئيس جمهوري در سطح خراسان رضوي مورد بهره برداري قرار گرفته اند.
محمد مقدوري، مجموع اعتبار هزينه شده براي اجراي اين پروژه ها را 90 هزار و 240 ميليارد ريال اعلام و بيان کرد: در اين ميان پروژه هايي که به صورت متفرقه در طول سال مورد بهره برداري قرار گرفته اند در اين آمار گنجانده نشده اند.
معاون استاندار خراسان ضوي ادامه داد: همچنين از هزار و 800 پروژه نيمه تمام باقيمانده از قبل 900 مورد تا انتهاي پارسال به انجام رسيد و از 950 پروژه ديگر حدود 500 مورد آن تا پايان فعاليت دولت يازدهم تکميل و آماده بهره برداري شد.
* گازرساني به 641 روستاي استان در دولت يازدهم /رشد 2.3 برابري شاخص گازرساني روستايي
مديرعامل شرکت گاز خراسان رضوي گفت: کار گازرساني به 641 روستا در سطح اين استان از ابتداي فعاليت دولت تدبير و اميد تاکنون به سرانجام رسيده است.
حميدرضا فاني افزود: موضوع گازرساني به روستاها بر اساس مصوبات مجلس شوراي اسلامي از سال 1378 اجرايي و تا سال 1392 در مجموع به 950 روستا در خراسان رضوي گازرساني شد.
وي ادامه داد: ضريب پوشش گاز در بخش روستايي در ابتداي دولت يازدهم 56 درصد بود اما هم اينک به 72 درصد رسيده و تا پايان امسال اين رقم به 75 درصد افزايش مي يابد.
* ساخت 330 کيلومتر بزرگراه و آزادراه
طي سه سال اخير 160 کيلومتر بزرگراه و 166 کيلومتر راه اصلي در خراسان رضوي ساخته شده است.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار خراسان رضوي در اين رابطه گفت: اجراي 128 کيلومتر راه بين شهري و 633 کيلومتر راه روستايي آسفالته از ديگر اقدامات دولت در حوزه جاده اي اين استان است.
محمد مقدوري افزود : در حوزه ريلي نيز 77 کيلومتر از مسير راه آهن خواف - هرات تا نقطه صفر مرزي اجرا و 17 کيلومتر مسير از مرز به سمت هرات ريل گذاري شده است.
او گفت: ارتقاي سامانه کنترل الکترونيکي مسير ريلي مشهد - تهران نيز اجرا و برقي کردن راه آهن اين مسير هم امسال آغاز شد. تاکنون خريد تجهيزات و عمليات اجرايي بخشهاي برقي اين طرح آغاز شده اما به دليل برخي مباحث در حوزه فاينانس عمليات زيرسازي آن با تاخير مواجه است.
*هر 6 ماه بهره برداري از يک پروژه بزرگ آبي
طي فعاليت دولت يازدهم هر 6 ماه يک پروژه بزرگ آبي در خراسان رضوي بهره برداري شده که سه سد بار، قره تيکان و چهچهه و نيز خط انتقال آب از سد ارداک به مشهد از جمله مهمترين آنها است.
مقدوري افزود: مخزن يک ميليون مترمکعبي ذخيره آب سد دوستي، 2 تصفيه خانه بزرگ فاضلاب مشهد که 263 ميليون مترمکعب به ظرفيت تصفيه افزود، از ديگر پروژه هاي بهره برداري شده اين خطه هستند.
* ايجاد 3200 تخت بيمارستاني
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار خراسان رضوي از ديگر شاخص هاي توسعه را در چهارچوب فعاليت دولت يازدهم، توجه به حوزه سلامت عنوان و بيان کرد: در اين دولت 3200 تخت جديد بيمارستاني در اين استان ايجاد شد.
* اقدامات قابل توجه در حوزه آموزش، مسکن مهر و حاشيه شهر
مقدوري، اقدامات صورت گرفته در حوزه آموزشي را هم قابل توجه توصيف و بيان کرد: 24 پروژه آموزشي با چهار هزار و 253 کلاس درس و مجموع مساحت 552 هزار مترمربع بخشي از تلاشهاي صورت گرفته در اين حوزه است.
وي در زمينه طرح مسکن مهر هم گفت: از 120 هزار واحد مسکن آغاز شده در استان امروز 90 هزار واحد به انجام رسيده و 22 هزار واحد آن در سال 96 تکميل و تحويل مي شود.
وي تصريح کرد: در واقع 54 هزار واحد از کل مسکن مهر تکميل شده در دولت يازدهم به انجام رسيده است.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار خراسان رضوي، اقدامات صورت گرفته در حاشيه شهر مشهد را نيز گسترده توصيف و بيان کرد: همه دستگاهها و بخشهاي مختلف به اين حوزه وارد شده اند و عملکرد ارزشمندي به جاي گذاشته اند که همچنان هم با جديت در اين حوزه کار مي شود.
*اجراي تمامي 794 پروژه مربوط به مصوبات سفر دولت به استان
در واقع بخشي از اين طرح ها و پروژه هاي عمراني هم در قالب مصوبات سفر سال 93 دولت به استان بود که با همه تنگناها، اعتبارات آنها تخصيص يافت به گونه اي که امروز براساس اعلام مسئولان استان از 131 مصوبه و 794 پروژه عمراني و توسعه اي هيچيک بر زمين نمانده و همه اجرايي و بخش مهمي از آنها نيز بهره برداري شده اند.
حاصل سفر شهريورماه 1393 رئيس جمهوري به خراسان رضوي و نشست هيات دولت با حضور تمامي اعضاي آن در جوار بارگاه منور امام رضا(ع) 131 مصوبه با 794 پروژه عمراني و توسعه اي در حوزه هاي مختلف فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي بود که تکميل و بهره برداري از آنها به هفت هزار و 230 ميليارد ريال اعتبار نياز داشت.
پروژه هايي که متوسط پيشرفت کنوني آنها در مجموع 92 درصد است که با جدا نمودن پروژه هاي تکميل شده ميزان پيشرفت پروژه هاي در حال اجرا 82.11 درصد خواهد بود.
اما اعتبار تخصيص يافته و پرداخت شده به اين پروژه ها به گفته استاندار خراسان رضوي نيز تا کنون هفت هزار و 570 ميليارد ريال است که بيش از رقمي است که پيش تر تعيين شده بود.
خبرنگار: فاطمه يوسفي ** انتشار دهنده: علي اصغر ايزدي
1906/5132
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۰۲۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلایی شدن بانوی تیرانداز خراسان رضوی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،در روز پایانی رقابت‌های جهانی تیراندازی در کره جنوبی، تیم ملی کشورمان با ترکیب ساره جوانمردی، محمدرضا میرشفیعی و نسرین شاهی در ماده تپانچه ۵۰ متر خفیف P۴ موفق به کسب نشان طلا شدند.
بانوی تیرانداز خراسان رضوی دو روز قبل نیز در ماده تپانچه بادی ۱۰۰ متر انفرادی نشان طلا را به دست آورده بود.

دیگر خبرها

  • بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی آغاز می‌شود
  • باران خراسان رضوی را فرا می‌گیرد
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • کدام دستاورد‌های دولت رئیسی را می‌توان در قالب فیلم و سریال به مردم نشان داد؟
  • پروژه قهرمان‌سازی از رئیسی؛ کدام دستاورد دولت در قالب فیلم و سریال می‌گنجـد؟
  • خیزش دانشگاهیان آمریکا یکی از دستاورد‌های طوفان‌الاقصی است
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست / در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود
  • طلایی شدن بانوی تیرانداز خراسان رضوی
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی