Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-01@03:02:03 GMT

کشتی مذگان به جای نیمار و پی اس جی!

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۰۲۹۴۱

کشتی مذگان به جای نیمار و پی اس جی!

تیم ملی کشتی آزاد ایران از فردا کار خود را در رقابت های جهانی ۲۰۱۷ آغاز می کند.

به گزارش "ورزش سه"، هر چقدر هم از نبود تبعیض میان کشتی آزاد و فرنگی صحبت کنیم، از قدیم الایام مردم ایران علاقه بیشتری به کشتی آزاد داشتند. البته آزادکاران هم از گذشته های دور افتخارات زیادی برای ورزش ایران کسب کردند. همچنین اسطوره هایی در این رشته از سوی ایران معرفی شده اند که نامشان در تاریخ ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انتظارها به سر رسید و بعد از برگزاری رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در پاریس، حالا آزادکاران برای حضور روی تشک لحظه شماری می کنند. تیم آماده و جوان محمد طلایی امیدهای زیادی برای کسب مدال طلا در این میدان بزرگ دارد تا بعد از کشتی فرنگی که حتی یک فینالیست هم نداشت؛ این بار مردم ایران هیجان حضور نمایندگان ایران در فینال را تجربه کنند.


این تیم جوان که نیمی از آن تجربه حضور در مسابقات بزرگ مثل رقابت های جهانی را ندارند، فردا و پس فردا باید مقابل بزرگان جهان قدرت نمایی کنند تا بعد از نایب قهرمانی در دوره قبلی این بار سکوی قهرمانی را از روسیه پس بگیرند.


البته ایران ۵ بار سابقه قهرمانی در کشتی آزاد جهانی را در کارنامه دارد که آخرین آن به سال ۲۰۱۳ در بوداپست برمی گردد. این بار شاگردان طلایی برای رسیدن به جام ششم تلاش می کنند.


در ادامه به بررسی وزن به وزن تیم ملی کشتی آزاد ایران پرداخته ایم.


رضا اطری؛ ۵۷ کیلوگرم
شاید اگر حسن رحیمی آماده بود و به مسابقات انتخابی می رسید، رضا اطری شانس حضور در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ را پیدا نمی کرد؛ اما به هر حال این جوان جویای نام این فرصت را پیدا کرده در پاریس خودنمایی کند. تنها افتخار رضا اطری که به واسطه قهرمانی در رقابت های انتخابی راهی پاریس شده، مدال برنز آسیا به شمار می رود. حالا او جانشین دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۱۶ و طلای مسابقات جهانی ۲۰۱۳ شده و کار سختی برای قدرت نمایی در میدان جهانی دارد.


بهنام احسان پور؛ ۶۱ کیلوگرم
در وزن ۶۱ کیلوگرم احسان پور همواره رقیب سرسختی به نام مسعود اسماعیل پور را مقابل خود دیده؛ اما بار دیگر با شکست این رقیب قدرتمند در مسابقات انتخابی توانست سهمیه حضور در رقابت های جهانی را کسب کند. احسان پور که جزو باتجربه های تیم فعلی به شمار می رود در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به رقابت های جهانی اعزام شده که البته دومین بار مسابقات برای اوزان غیرالمپیکی انجام شد. هر ۲ بار دست او از رسیدن به مدال کوتاه مانده و این کشتی گیر ۲۵ ساله مازندرانی امیدوار است به ناکامی های خود در پاریس پایان دهد و روی سکوی جهانی برود.


میثم نصیری؛ ۶۵ کیلوگرم
دیگر کشتی گیر باتجربه که سال گذشته در ترکیب تیم المپیکی ایران در ریو روی تشک رفت، میثم نصیری محسوب می شود. این آزادکار زنجانی در ریودوژانیرو توفیقی نداشت تا همچنان جای مدال های جهانی و المپیک در ۲۸ سالگی در کارنامه اش خالی باشد. نصیری که عزمش را برای مدال آوری در پاریس جزم کرده،‌ اخیرا در بازی های کشورهای اسلامی به مدال طلا رسید و قبلا سابقه قهرمانی در آسیا را هم دارد.


مصطفی حسین خانی؛ ۷۰ کیلوگرم
یکی از باتجربه ترین اعضای تیم ملی کشتی آزاد مصطفی حسین خانی ۲۸ ساله محسوب می شود. این آزادکار تهرانی در کنار حسن یزدانی تنها عنوان داران جهانی در جمع ملی پوشان اعزامی به پاریس محسوب می شوند. حسین خانی در سال ۲۰۱۶ و در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی توانست به مدال برنز دست پیدا کند تا حالا در پاریس برای رسیدن به فینال و مدال طلا بجنگد. آزادکار وزن ۷۰ کیلوگرم ایران سابقه قهرمانی در آسیا و بازی های کشورهای اسلامی را هم در کارنامه دارد.


پیمان یاراحمدی؛ ۷۴ کیلوگرم
با رفتن حسن یزدانی به یک وزن بالاتر فضا برای دیگر مدعیان وزن ۷۴ کیلوگرم باز شده و آنها به دنبال خودنمایی هستند. پیمان یاراحمدی که سابقه حضور در ترکیب تیم ملی در مسابقات جام جهانی را در کارنامه دارد، با قهرمانی در رقابت های انتخابی راهی پاریس شده است. او در اولین تجربه جهانی خود باید با بزرگان رقابت کند؛ اگرچه قبلا سابقه رویارویی با جردن باروز مشهور را هم داراست.


حسن یزدانی؛ ۸۶ کیلوگرم

بدون شک پرامیدترین عضو تیم ملی کشتی آزاد حسن یزدانی محسوب می شود که بعد از قهرمانی در المپیک ۲۰۱۶ تصمیم گرفت به یک وزن بالاتر برود. نابغه جویباری که در رقابت های جهانی ۲۰۱۵ قدرت خود را به رخ حریفان کشید؛ در اولین تجربه خود در لاس وگاس به مدال نقره جهان رسیده است. یک سال بعد اوج هنر این قهرمان جویباری را در ریو شاهد بودیم که با شایستگی مدال طلای المپیک را برای ایران به ارمغان آورد و توانست بعد از ۱۶ سال کشتی آزاد را در المپیک به مدال طلا برساند. حالا در پاریس تمام نگاهها به اوست تا یکی پس از دیگری حریفانش را پشت سر گذاشته و بتواند برای اولین بار مدال طلای جهان را بر گردن بیاویزد.


۹۷ کیلوگرم؛ امیر محمدی
شاید حضور رضا یزدانی در سال های اخیر باعث شده بود امیر محمدی نتواند توانایی های خود را به خوبی نشان دهد. این جوان کشتی بلد با قهرمانی مقتدرانه در رقابت های انتخابی صاحب دوبنده تیم ملی در پاریس شد و اولین مدال جهانی خود را در این آوردگاه جست و جو می کند. آخرین بار در این وزن رضا یزدانی در سال ۲۰۱۳ روی سکوی قهرمانی جهان ایستاد و باید دید جانشین جوان او در پاریس چه عملکردی خواهد داشت.


۱۲۵ کیلوگرم؛ یدالله محبی
بدون شک عبور از نام کمیل قاسمی دارنده ۲ مدال المپیک برای کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد سخت بود؛ اما احترام به قانون انتخابی باعث شد یدالله محبی صاحب دوبنده تیم ملی در سال ۲۰۱۷ شود. این جوان کرمانشاهی با شایستگی توانست کمیل قاسمی را از پیش رو بردارد تا برای رسیدن به آرزوهای خود راهی پاریس شود. البته محبی برای این رقبای سرسختی در سنگین وزن خواهد داشت که طاها آکگل ترک دارنده مدال طلای المپیک ریو و ۲ طلای جهان، گنو پتریاشویلی گرج نفر سوم المپیک و جهان و آلن زاسایف از اوکراین چند تن از آنها به حساب می آیند.

آزاد کشتی

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۰۲۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرستان مقام سوم مسابقات کشتی فرنگی نونهالان کشور را از آن خود کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی نونهالان کشور با کسب عنوان سومی لرستان به پایان رسید.

در این مسابقات که با حضور ۳۳ تیم مجهز در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد، فرنگی‌کاران نونهال لرستانی با کسب ۹۳ امتیاز پس از تیم‌های مازندران و خوزستان در مکان سوم ایستادند.

برای تیم لرستان در این رقابت‌ها «علی فتحیان» در ۴۱ کیلوگرم با کسب مدال نقره، «محمد مهدی رجانی» در ۴۸ کیلوگرم با کسب مدال برنز، «رضا جلیلی» در ۵۷ کیلوگرم با کسب مدال برنز، «محمدامین رحیمی» در ۶۲ کیلوگرم با کسب مدال برنز و «مهدی کاظمی» در ۱۰۰ کیلوگرم با کسب مدال نقره روی سکو رفتند.

کسب این دستاورد مهم برای کشتی فرنگی رده نونهالان نتیجه برنامه‌ریزی و افق بلند هیئت کشتی لرستان طی سال‌های اخیر و نویدبخش روزهای پرفروغ برای کشتی فرنگی لرستان در سال‌های آینده است.

پس از لرستان تیم‌های اصفهان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، البرز، کرمان، اروند، توابع تهران و تهران به ترتیب در مکان‌های چهارم تا یازدهم ایستادند.

کد خبر 6093625

دیگر خبرها

  • لرستان مقام سوم مسابقات کشتی فرنگی نونهالان کشور را از آن خود کرد
  • خوزستان برای اولین بار به طلای المپیک فکر می‌کند
  • نحوه اعزام حسن یزدانی به المپیک؛ بحران بزرگ یا یک اتفاق عادی؟!
  • حسن یزدانی بحران ملی نیست
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • هوش مصنوعی نخستین طلایی ایران در المپیک را پیش‌بینی کرد | پادشاه ایرانی کشتی جهان باز هم طلا می‌گیرد
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد
  • رقابت های بوکس قهرمانی آسیا؛ نخستین مدال ایران قطعی شد
  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان