Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@10:38:05 GMT

فرهنگ رضوی نسل حاضر را برای هر دو جهان آماده می‌سازد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۰۳۸۲۵

فرهنگ رضوی نسل حاضر را برای هر دو جهان آماده می‌سازد

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه فرهنگی رضوی بر روی اخلاقیات تاکید فراوان دارد، گفت: فرهنگ رضوی نسل حاضر را برای هر دو جهان آماده می‌سازد و معاد و معاش صحیح در آن کاملا به هم‌ آمیخته است.

به گزارش ایسنا، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در جمع خبرنگاران، به تاریخچه برگزاری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در استان گیلان اشاره کرد و گفت: این اداره کل، از سال 85 تاکنون، چندین دوره جشنواره وبلاگ نویسی رضوی، نماز در آموزه‌های رضوی و جلوه‌های فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری‌ها را برگزار کرده است که در سال 96 نیز میزبان هفتمین جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌های کشور از سری برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جشنواره امسال در بخش اصلی «مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری» و بخش‌های «آثار رادیویی و تلویزیونی»، «شعر» و «بخش ویژه» برگزار شد که در مجموع، یک هزار و 411 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

فاضلی تصریح کرد: آثار ارسالی در بخش اصلی شامل 397 اثر در رشته «تیتر»، 68 «سرمقاله و یادداشت»، 107 «خبر»، 79 «گزارش»، 65 «مصاحبه»، 149 «مقاله» و 114 «عکس» بوده است.

دبیر جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌های کشور با اشاره به اینکه در بخش آثار رادیویی و تلویزیونی این جشنواره 8 اثر و در بخش شعر رضوی نیز 294 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید، افزود: همچنین 7 اثر برای بخش ویژه این جشنواره با محوریت «کرامت انسانی در آموزه‌های رضوی» ارسال شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اضافه کرد: در پایان نیز 20 نفر برگزیده جشنواره به انتخاب هیئت ‌داوران طی آیینی در تاریخ 5 مردادماه 96 همزمان با سومین روز از دهه کرامت با حضور جمعی از مدیران و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه کشور در حسینیه حرم مطهر سید جلال‌الدین اشرف(ع) در آستانه‌ اشرفیه تقدیر شدند.

وی با اشاره به برگزاری موفق یازده دوره متوالی از جشنواره رضوی در گیلان اظهار کرد: برگزاری این جشنواره می‌تواند به شیوه‌ای هنرمندانه در ترویج فرهنگ رضوی در جامعه موثر باشد.

دبیر جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جشنواره امام رضا(ع) که با موضوعات فرهنگی، هنری و مذهبی به‌ صورت بین‌المللی اجرا می‌شود به دلیل تداوم برگزاری و تنوع موضوعات، با مشارکت وسیع اقشار مختلف، محققان، نویسندگان به ویژه هنرمندان همراه بوده است.

فاضلی با بیان اینکه این رویداد بزرگ بر عکس تعداد زیادی از جشنواره‌ها که به یک برهه از زمان خاص تعلق دارند هر ساله با طرح و برنامه‌های جدید تکرار می‌شود، افزود: مکرر شدن برگزاری این جشنواره با پویایی همراه است. علاوه بر این اطلاعات زیادی در خصوص امام رضا(ع) و ابعاد مختلف زندگی گهربار ایشان در اختیار عموم قرار می‌گیرد و دستمایه‌های جدیدی جهت تحقیق و پژوهش ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ و معارف رضوی زوایای مختلفی دارد که این ‌گونه جشنواره‌ها می‌تواند آن را در معرض دید اقشار مختلف جامعه قرار دهد، تصریح کرد: آثار مختلفی که به ‌واسطه این جشنواره تولید می‌شود در آشناسازی جوانان با انوار قدسی آن امام همام و ایجاد انگیزه برای تولید آثار مشابه و ابتکاری موثرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه استان‌های مختلف کشور هر یک سهمی در برگزاری این جشنواره دارند و چه ‌بسا که الفت فرهنگی نیز بین بخش‌های مختلف جامعه ایجاد می‌شود، افزود: فرهنگ رضوی و ابعاد معنوی امام رضا(ع) در تقویت باورهای دینی و فرهنگی به‌ ویژه در میان نسل جوان موثر است.

فاضلی با بیان اینکه مشخصه اصلی مردم ایران، ولایت مداری و الگو گرفتن از ائمه اطهار(ع) است که مبلغان حقیقی اسلام ناب هستند، عنوان کرد: هر کدام از ائمه(ع) با استفاده از شیوه‌های ابتکاری در انتقال تعالیم و آموزه‌های اسلامی سهیم بوده‌اند. با این‌حال حضور امام رضا(ع) در کشور عزیزمان سبب‌ساز تغییراتی شگرف در بخش‌های مختلف جامعه و آشنایی مستقیم با منبع بی‌پایان علم و دانش و معرفت بوده است.

وی ادامه داد: آنچه در دوره کنونی مشهود است تمایل نسل جوان به یادگیری معارف الهی است که می‌تواند زمینه‌ساز رشد فکری و معنوی آنها باشد. ائمه(ع) اسوه و الگوی اخلاقی و رفتاری جامعه هستند و ترویج ابعاد مختلف زندگی آنها می‌تواند جامعه را به نشاط معنوی لازم رهنمون سازد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه سیره عملی و علمی امام رضا(ع) مملو از مفاهیم باارزش و والایی است که می‌تواند برای همگان مورد استفاده باشد به ‌خصوص برای جوانانی که عطش مضاعفی برای یادگیری و پیروی از ائمه(ع) دارند، گفت: آنچه تحت عنوان سبک زندگی اسلامی به آن پرداخته می‌شود در احادیث و روایات مختلف از آن حضرت، مشهود است می‌تواند در نظام‌مند کردن تفکر جوانان موثر باشد و از بسیاری سرگشتگی‌های نسل فعلی جلوگیری کند.

فاضلی در پایان خاطرنشان کرد: فرهنگ رضوی نسل حاضر را برای هر دو جهان آماده می‌سازد و معاد و معاش صحیح در آن کاملا به هم‌ آمیخته است. در این فرهنگ بر روی اخلاقیات تاکید فراوان شده است و به جوانان می‌آموزد که هر کس خود را برای تربیت صحیح به ‌زحمت اندازد می‌تواند به آن دست یابد و به صراط مستقیم هدایت شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۰۳۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر از آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد مالی همزمان با دهه کرامت در استان خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی این زندانیان با مشارکت مردم خیر و آستان قدس رضوی آزاد می‌شوند. - اخبار استانها -

مهران خورده‌بین‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا بیان اینکه برنامه‌های دهه کرامت همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز می‌شود و تا میلاد امام رضا(ع) ادامه‌ دارد، اظهار داشت: در این دهه برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، خدمات‌رسانی، محرومیت‌زدایی و اجتماعی در نقاط مختلف از جمله شهرها و روستاهای کم‌برخوردار استان بوشهر اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه برای دهه کرامت 40 برنامه در قالب 40 گام طراحی شده است،گفت: در این دهه در راستای طرح جوانی جمعیت کارگاه آموزشی ویژه خانواده‌ها تشکیل می‌شود.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر برپایی نمایشگاه در مصلا جمعه بوشهر، کرسی تلاوت در مساجد، جشن‌های مشترک روز دختر با مشارکت مساجد، مدارس و اماکن عمومی در محلات را از دیگر برنامه‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی در دهه کرامت 20 زندانی جرایم غیرعمد مالی با مشارکت مردم خیر و آستان قدس رضوی آزاد می‌شوند.

خورده‌بین‌مقدم از ایجاد چایخانه رضوی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در استان بوشهر ایجاد 8 چایخانه رضوی مصوب شده که عملیات اجرایی آن در برخی از نقاط استان بوشهر آغاز شده است.

وی برپایی سفره‌های رضوی را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت دانست و خاطرنشان کرد: در این ایام اعزام 20 هزار نفر از ایتام استان بوشهر به سفر مشهد مقدس در دستور کار قرار گرفته و کاروان دانش‌آموزان استثنایی استان بوشهر نیز به این سفر زیارتی اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • کرمان، زیرسایه خورشید/ اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در پایتخت مقاومت اسلامی
  • «هلال» و دنیایی که از خرده فرهنگ می‌سازد
  • ۱۱ شب جشن و شادمانی رضوی کاشانی‌ها با «آه و آهو»
  • آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • برنامه «امتداد» آماده نمایش شد/ بررسی فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه 
  • میزبانی سلماس از جشنواره بین المللی شعر رضوی ترکی
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • در صورت جدایی از منچستریونایتد؛ اریک تن هاخ آماده جانشینی توماس توخل در بایرن مونیخ
  • مد خوب، مد بد!
  • برنامه تلویزیونی «امتداد» آماده نمایش شد/ بررسی فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه