Web Analytics Made Easy - Statcounter

داور درجه یک قمی گفت: در سن 14 سالگی مدرک درجه سه، در سن 19 سالگی مدرک درجه دو و در سن 20 سالگی مدرک درجه یک داوری را کسب کردم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سن نمی‌شناسد! پیر باشی یا جوان، زن باشی یا مرد فرقی نمی‌کند! حتی مرز هم نمی‌شناسد! فوتبال در بین تمام مردم جهان طرفداران پروپاقرصی دارد که بعضاً دیده شده برای بُرد تیم موردعلاقه‌شان جان خود هم از دست داده‌اند!

علاوه بر فوتبال، فوتسال نیز به خاطر شباهتی که به بازی فوتبال دارد، علاقه‌مندان فراوانی به خصوص در قم دارد، یکی از دواران قمی در گفتگو با خبرنگار قم فردا، از فرا و نشیب‌های داوری در این رشته ورزشی سخن گفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قم فردا: لطفاً خودتان را معرفی کنید؟

علی‌اصغر شریفی،21 ساله دارای مدرک فوق‌دیپلم و در حال حاضر به‌عنوان داور فوتسال مشغول به کار هستم.

قم فردا: داوری فوتسال را چطوری و از چه زمانی شروع کردید؟

10سال بیشتر نداشتم، یک روز همراه با پدرم که کارگر معادن منگنز بودند، برای تماشای مسابقات فوتسال به سالن رفتیم. در آنجا بود که به حرفه داوری فوتسال علاقه‌مند شدم و از پدرم خواستم تا در خصوص اینکه چطور می‌توانم وارد این حرفه شوم برایم تحقیق کنند.

خوشبختانه با پیگیری‌های ایشان وارد عرصه آموزش شدم و در سن 14 سالگی مدرک درجه سه، در سن 19 سالگی مدرک درجه‌دو و در سن 20 سالگی مدرک درجه‌یک داوری را کسب کردم. در حال حاضر هم کاندیدای احراز داوری ملی هستم که البته باید 3 الی 4 سال دیگر هم کاندید شوم که انشالله خواهم شد.

قم فردا: کسانی که علاقه‌مند به حرفه داوری هستند چطور می‌توانند وارد این عرصه شوند؟

افراد علاقه‌مند می‌توانند از 118، شماره تلفن‌های کمیته داوران را گرفته و با آقای حسین چراغیان صحبت کنند که اگر تعداد به حدنصاب برسد با ارسال مدارک، کلاس‌های آموزش داوری را شروع می‌کنند و به ازای هر 24 ماه مراتب مختلف داوری را طی می‌کنند.

البته به مدرسه داوری که در قم و تحت نظر آقای چراغیان می‌باشد هم می‌توانند مراجعه کنند. آقای چراغیان خودشان از داوران ملی بودند که از این حرفه خداحافظی کرده و الان درزمینه جذب و استعدادیابی و پروش داوران اقدام و فعالیت می‌کنند که بنده را هم ایشان شناسایی کردند.

قم فردا: تاکنون در چه جایگاهی و در کجاها داوری کرده‌اید؟

اکثراً تا سال گذشته داور سه یا چهار بودم. البته در لیگ یک هم سوت زدم و سر داور برخی مسابقات هم بودم. در شهرهای مختلف مثل گیلان، اصفهان، کرمان، شهرکرد و.. هم به‌صورت گروهی داوری کرده‌ام.

قم فردا: آیا داوری کار سختی است؟

بله چون اگر خدایی نکرده در هر دقیقه از بازی سوت اشتباه بزنی نه‌تنها حق بازیکنان آن تیم بلکه حق طرفداران آن را نیز پایمال کرده‌ای که این حق‌الناس است! لذا فردی که می‌خواهد وارد این عرصه شود باید در وهله اول علاقه و در وهله بعدی انگیزه داشته باشد تا بتواند باقدرت و اطمینان خاطر در جایگاه داوری مسابقات حضور پیدا کند.

قم فردا: حقوقتان چقدر است؟

بنده برای داوری دربازی‌های لیگ برتر از 800 تومان تا 400 تومان دریافت می‌کنم که البته در لیگ یک 10 الی 20 درصد کمتر می‌شود. اگر کسی خواست که وارد این عرصه شود من در خدمت هستم و می‌توانند با بنده تماس گرفته و مشاوره دریافت کنند.

قم فردا: داوری در سطح استان قم به چه شکل می‌باشد؟

داوری‌ها در سطح استان قم در هر سه سطح فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی برگزار می‌شود که از سطوح نونهالان تا سطوح بالاتر رنج بندی دارد.

قم فردا: سخن آخر.

بنده همه‌جا گفته‌ام، اینجا هم می‌گویم که تمام موفقیت‌هایم را مدیون پدر و مادرم هستم. از آقای حسین چراغیان هم تشکر می‌کنم که من را شناسایی کرد و در عرصه داوری پرورش داد.

همچنین از شما هم به خاطر اینکه این فرصت را در اختیار بنده قراردادید صمیمانه تشکر می‌کنم.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۰۳۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسر روانی مادر پیرش را کشت و در خانه آتش زد

ساعت ۱۰ شب شنبه ۱۵ اردیبهشت ساکنان ساختمانی در محله وردآورد صدای درگیری و مشاجره مادر و پسر همسایه طبقه سوم را شنیدند.   به گزارش خبرآنلاین،دقایقی بعد ناگهان صدای زن همسایه خاموش شد اما استشمام بوی شدید سوختگی که کل ساختمان را پر کرده بود همسایه‌ها را از خانه‌هایشان بیرون کشید.   به‌دنبال بوی دود و سوختگی، آنها به طبقه سوم رسیدند و دریافتند این بو از خانه مادر و پسر می‌آید. بلافاصله آنها با آتش‌نشانی و پلیس تماس گرفتند. وقتی همسایه‌ها پشت در خانه رسیدند پسر جوان فریاد می‌زد: «بروید! اگر از اینجا دور نشوید خودم را با اسید می‌سوزانم.»   لحظاتی بعد مأموران کلانتری وردآورد و آتش‌نشانی وارد محل شده و از پسر جوان خواستند تا در را باز کند. اما تهدیدهای او ادامه داشت و فریاد می‌زد: اگر کسی نزدیک شود خودم را با اسید می‌سوزانم.   از آنجایی که صدایی از زن صاحبخانه به گوش نمی‌رسید، مأموران احتمال دادند که بلایی سر پیرزن آمده باشد.با این احتمال موضوع به بازپرس کشیک قتل و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت اعلام شد.   با حضور تیم جنایی در محل و پس از دقایقی صحبت با پسر جوان، او تسلیم شد و در را باز کرد. با ورود تیم جنایی به محل آنها با جسد پیرزن جلوی در آپارتمان روبه‌رو شدند که در حال سوختن بود.   خانه بهم ریخته و کنار جسد چاقو، پیچ گوشتی و ظرفی افتاده بود که پسر جوان مدعی بود داخل آن اسید است و می‌خواسته با آن، خودش را بسوزاند. امدادگران آتش‌نشانی، بلافاصله جسد را خاموش کردند.   یکی از همسایه‌ها در تحقیقات میدانی کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت گفت: این پسر مشکل روحی و روانی دارد و حتی مدتی هم در مرکز درمانی بستری بود. شب حادثه صدای مشاجره او و مادرش را شنیدم که مادرش می‌خواست او قرص‌هایش را بخورد اما وی امتناع می‌کرد.   اعتراف به قتل پسر جوان که وضعیت روحی خوبی نداشت در رابطه با جنایتی که مرتکب شده بود، گفت: مادرم مدام می‌گفت تو دیوانه‌ای و باید قرص‌هایت را بخوری. این کلمات مرا تحریک کرد. حس بدی به من دست داده بود و صداهایی می‌شنیدم که از من می‌خواست از مادرم انتقام بگیرم.   وقتی داخل آشپزخانه بود به سمتش رفتم و چاقو و پیچ گوشتی را از آشپزخانه برداشتم و به او حمله کردم. مادرم فرار کرد و من دنبالش دویدم و او را زدم بعد روی جسد بنزین ریختم و آن را به آتش کشیدم.   با دیدن شعله‌های آتش تازه متوجه شدم که چه‌کار کرده‌ام. پشیمان شدم و تصمیم گرفتم با اسید خودم را بکشم. به سراغ ظرفی رفتم که داخل آن اسید بود. من نمی‌توانستم بدون مادرم زندگی کنم.

در بررسی محتویات بطری، مشخص شد که داخل بطری جوهر نمک بوده اما متهم تصور می‌کرده که داخل آن اسید است. پسر جوان که وضعیت روحی مناسبی نداشت به دستور بازپرس جنایی بازداشت و برای بررسی سلامت روانی به پزشکی قانونی منتقل شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کیومرث هاشمی: در نامه به تاج دغدغه هایم را مطرح کردم
  • دمای اصفهان تا ۵ درجه کاهش می‌یابد
  • توخل: شانس برد رئال حداکثر 51 درصد است
  • کارواخال: بعضی از هم تیمی‌هایم آخرین شب لیگ قهرمانان در سانتیاگو برنابئو را تجربه خواهند کرد
  • عمارت نوفل لوشاتو میزبان چه نمایش‌هایی است؟/ تاریخ فرهنگ و هنر ایران، مدیون کیمیایی است
  • اوسمار به ساکت مدیون است
  • پسر روانی مادر پیرش را کشت و در خانه آتش زد
  • پسر جوان مادرش را در خانه آتش زد
  • بیمار روانی مادرش را در خانه آتش زد
  • کاش در آخرین بازی‌ام باران بیاید تا اشک‌هایم را نبینند