Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اختتامیه بیست‌ونهمين دوره مسابقات قرآن کريم جامعه شاهد و ايثارگران سراسر کشور در بخش بانوان صبح امروز، دوم شهریورماه در هتل صدر مشهد برگزار شد.

در آغاز این مراسم حسن‌علی بیات، مدیرکل اداره امور هنری و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در خصوص ویژگی‌های این دوره از مسابقات بیان کرد: در بیست‌ونهمین دوره مسابقات قرآن جامعه شاهد و ایثارگر کشور تقسیم‌بندی براساس سن انجام شد تا حق عدالت در مسابقات رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه سه تیم داوری، قضاوت این دوره از رقابت‌ها را را برعهده داشتند، تشریح کرد: گروه داوران بین‌المللی، گروه شاهد و ایثارگر و ... بیست‌ونهمین دوره مسابقات قرآن جامعه شاهد و ایثارگر کشور را قضاوت کردند.
بیات با اشاره به اینکه کارگاه‌های آموزشی برای متسابقان برگزار شد، عنوان کرد: این کارگاه‌ها برای متسابقان آقا با دقت بیشتری برگزار شد اما به دلیل کمبود وقت برای شرکت‌کنندگان خانم کارگاه‌های آموزشی محدودتر برپا شد.

مدیرکل اداره امور هنری و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، ادامه داد: برای مسابقات داور راهنما در نظر گرفتیم تا نقاط ضعف و قوت هریک از شرکت‌کنندگان را به آنان گوشزد کند، همچنین در نظر داریم نفرات برگزیده این دوره از رقابت‌ها بتوانند در مسابقات اوقاف و امور خیریه نیز شرکت کنند.
وی با بیان اینکه بنیاد شهید دستگاهی است که آرام و باقوت کار قرآنی انجام می‌دهد، عنوان کرد: شما متسابقان قرآن را آموختید پس یک بخش کار انجام شده است اما بخش دوم کار انتظار ما از شما است.
بیات در خصوص ظرفیت‌های قرآنی جامعه شاهد و ایثارگر گفت: ما ۱۵۹ قاری ممتاز و ۴۷۰ حافظ کل قرآن کریم داریم که باید هرکدام از این قرآنیان به یک پایگاه ترویج فرهنگ قرآنی تبدیل شوند و به افراد دیگر نیز بیاموزند.
وی با اشاره به اینکه با تمام سختی‌ها، فعالیت‌های قرآنی همچنان جاری است، تصریح کرد: باید به دنبال برنامه پنج ساله باشیم تا نیروهای انسانی تقویت شوند و امکانات لازم در جهت ترویج فرهنگ قرآنی نیز باید تعریف شود.

مدیرکل اداره امور هنری و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در پایان گفت: با یک رویکرد تحولی و با استفاده از فضای مجازی، آموزش‌های غیرحضوری را در برنامه‌های خود دنبال می‌کنیم.
همچنین در ادامه این مراسم رسول فلاح، دبیر اجرایی بیست‌ونهمین دوره مسابقات قرآن کریم خانواده‌ شاهد و ایثارگر سراسر کشور، بیان کرد: امام رضا(ع) فرمودند: مؤمن سه خصلت را از خدا، پیامبر(ص) و ائمه(ع) نباید از یاد ببرد.

وی ادامه داد: از خداوند باید بیاموزیم که راز نگه‌دار باشیم و راز کسی را برملا نکنیم، از ییامبر(ص) مدارا کردن و از ائمه(ع) خدمت‌گزاری به مردم را فراگیریم و در مشکلات و مصیبت‌ها صبر پیشه کنیم.
در پایان این مراسم از برگزیدگان بیست‌ونهمین دوره مسابقات قرآن کریم جامعه شاهد و ایثارگر سراسر کشور در بخش بانوان در رشته‌‎های حفظ، قرائت، مفاهیم و تفسیر توسط علی اربابی، رئیس امور ایثارگران آستان قدس رضوی، عابدین عابدی‌مقدم، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و ... با اهدا لوح، تجلیل شد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۰۴۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم

به گزارش قدس خراسان، مهدی رمضانی امروز ۴ اردیبهشت‌ماه، در نشست خبری نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم که در محل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اعطای مدرک تخصصی از خدمات ویژه جمهوری اسلامی است که برای حافظان قرآن در نظر گرفته شده است.

مدیر دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: امسال نوزدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم برگزار می‌شود و پذیرفته‌شدگان و دارندگان مدارک تخصصی حفظ می‌توانند از مزایایی همچون اعطای مدرک هم‌تراز کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری بهره‌مند شوند.

وی گفت: در این راستا افرادی که اهتمام به حفظ قرآن کنند می‌توانند با حفظ ۱۰ جزء مدرک دیپلم، با حفظ ۲۰ جزء مدرک فوق دیپلم و با حفظ ۳۰ جزء در سطح ۳ مدرک کارشناسی، در سطح ۲ کارشناسی‌ارشد و در سطح یک مدرک دکتری دریافت کنند.

رمضانی با اشاره به سطح بالای استان در مبحث قرآنی اظهار کرد: ما دارالقرآن ایران اسلامی هستیم و هیچ استانی در کشور مانند خراسان رضوی در این حجم حافظان و قاریان بین‌المللی ندارد؛ در استان نیز، مشهد  به برکت امام هشتم(ع) سرآمد است.

مدیر دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: تعداد ۱۱۳۰زن و ۴۸۸ مرد در رشته‌های حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل نوزدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن شرکت کرده‌اند.

وی گفت: با توجه به استقبال شرکت‌کنندگان، آزمون نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم بر خلاف سال‌های گذشته که به صورت متمرکز در مشهد برگزار می‌شد، امسال در ۷ حوزه  شامل تربت جام، خواف، نیشابور، سبزوار، کاشمر و ۲ حوزه در مشهد برگزار خواهد شد.

رمضانی اظهار کرد: با توجه به تعداد ۵۳۳ زن و ۲۷۶ مرد در مشهد تصمیم‌ گرفته شد که ۲ حوزه آزمون در مشهد تدارک دیده شود. ما در خراسان رضوی حدود ۲۰ هزار حافظ بالای ۵ جزء داریم، حدود ۲۰هزار مربی و استاد قرآن در استان خراسان رضوی فعالیت قرآنی دارند و بیش از ۲۵۰۰ جلسه قرآن در استان برگزار می‌شود؛ به همین دلیل این آمار نشان می‌دهد فعالیت قرآنی ما در استان فعالیت پویایی است.

مدیر دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در خصوص کیفیت برگزاری آزمون کتبی نوزدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم تشریح کرد: آزمون کتبی با کیفیت کنکور برگزار می‌شود و در مرحله شفاهی حسن حفظ، صوت، لحن و ... شرکت‌کنندگان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. البته نظارت کلی آزمون شفاهی با کارشناسان تهرانی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • رتبه اول خراسان رضوی در تعداد حافظ و قاری بین‌المللی
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی
  • بیست‌وچهارمین دوره حفظ تخصصی مؤسسه جامعه القرآن‌ برگزار می‌شود
  • نشست هم‌اندیشی‌ تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد
  • دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی:بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود