Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@21:09:54 GMT

بهسازی مدارس رابر به دست دانش آموزان جهادگر/ تصاویر

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۰۴۴۹۲

بهسازی مدارس رابر به دست دانش آموزان جهادگر/ تصاویر

اردوهای جهادی دانش آموزان بسیجی رابر از بیست و هشتم تیرماه آغاز شده است که در این اردو ها مدارس شهرستان، رنگ آمیزی، مرمت و بهسازی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛فرمانده حوزه مقاومت دانش آموزی شهرستان رابرصبح امروز در حاشیه بازدید از اردوهای طرح هجرت دانش آموزان رابر در گفتگو باصبح رابراظهار داشت: ایجاد روحیه خودسازی و اعتماد به نفس در بین نوجوانان و تقویت روحیه خدمت رسانی و آشنایی با فعالیت های گروهی از جمله اهداف بسیج در برگزاری اردوهای جهادی دانش آموزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاج الدینی برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم را امری ضروری دانست و افزود: محرومیت‌زدایی ، ایجاد نشاط و شادی در بین دانش آموزان، تقویت توانمندی های فردی و گروهی و کمک به مدارس در راستای کاهش هزینه‌های عمرانی نیز از دیگر اهداف برگزاری اردوهای جهادی دانش آموزی است.

وی با بیان اینکه طرح هجرت ۳، یکی از طرح های بزرگ پایگاه های تابستانی به شمار می آید که دانش آموزان این فرصت را درمی یابند تا در مدارس به اجرای فعالیت های مختلف بهسازی و فرهنگی هنری بپردازند گفت: اردوهای طرح هجرت دانش آموزی در این شهرستان از ۲۸تیرماهآغاز شده است و تا نهمشهریور نیز ادامه دارد، طرح هجرت ۱۰ روزه ۲۶ دانش آموز و اردوی جهادی ۷ روزه۷۰دانش آموز در قالب گروه جهادی در این اردو مشارکت دارند.

فرمانده حوزه مقاومت دانش آموزی رابریادآورشد:رنگ آمیزی، زیبا سازی، مرمت و بهسازی مدارس و مراکز آموزشی مناطق محروم شهرستان، مهم ترین اولویت اردوهای طرح هجرت دانش آموزی است.

انتهای پیام/م

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۰۴۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از موافقت با راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان آذربایجان غربی، گلستان و خوزستان خبر داد.

حمید طریفی حسینی گفت: ما امسال موافقت اصولی راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری را در سه استان خوزستان، آذربایجان غربی و گلستان اخذ کردیم. یک مدرسه سمپاد عشایری هم در استان فارس داریم که از سال‌های گذشته فعالیت می‌کرده، اما در بقیه مناطق کشور مدرسه سمپاد عشایری نداشتیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار بود که پس از سال‌ها با راه‌اندازی این مداس موافقت شد و برای سال تحصیلی پیش رو یکی از استان‌ها توانسته زیرساخت لازم را فراهم کند تا ما بتوانیم از مهرماه حدود ۴۰ دانش‌آموز در دوره اول متوسطه در گروه پسران در آذربایجان غربی داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اکنون هم ثبت‌نام این مدرسه ادامه دارد و دانش‌آموزان عشایر استان آذربایجان غربی می‌توانند این مدرسه را انتخاب کنند.

طریفی حسینی گفت: این مدرسه به صورت شبانه‌روزی اداره خواهد شد و یک فضای آموزشی خوب و کاملا استاندارد دارد که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است. 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در بین دانش‌آموزان عشایر، دانش‌آموزان بسیار بااستعداد و بسیار باهوش و نخبه‌ای وجود دارد که بعضا به خاطر مناطق عشایری و شرایط خاص زندگی آنها، امکان تحصیل‌شان در مدارس شهری، سخت است و ما می‌خواهیم چنین مدارسی به صورت شبانه‌روزی در حوزه عشایر داشته باشیم تا بتوانیم این دانش‌آموزان بااستعداد و نخبه را وارد و متناسب با استعدادشان زمینه مناسب و امکانات لازم را برای‌شان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: انشالله از مهرماه برای این مدرسه دانش‌آموز جذب می‌کنیم و انشالله سال به سال پایه‌های این مدرسه تکمیل خواهد شد، در دوره دوم متوسطه و همینطور برای گروه دختران برنامه‌ریزی خواهیم کرد که تکمیل شود.

طریفی حسینی گفت: استان خوزستان و گلستان هم موافقت اصولی دارند و از سال تحصیلی آینده با توجه به تمهید مقدماتی که باید انجام شود و حساسیتی که ما در مدارس سمپاد داریم از نظر فضای آموزشی و معلم و ... که باید تامین شود، برای سال آتی این دو استان هم دانش‌آموز جذب می‌کنند و به تدریج در بقیه استان‌ها نیز این مدارس راه‌اندازی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کرمان قهرمان مسابقات والیبال دانش آموزان استان کرمان شد
  • خیر خلخالی بیش از۲ هزار دست لباس به دانش‌آموزان اهدا کرد
  • شاداب سازی ۲۰ درصد مدارس چهارمحال و بختیاری
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • اردو‌های دانش آموزی باید در اولویت فعالیت‌های مدارس باشد 
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • دانش آموزان صدر نشین مهارت آموزی در خراسان جنوبی