Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین لرستان، فریدون خودنیا افزود: خازن گزاری بر روی شبکه های فشار ضعیف باعث کاهش تلفات خطوط و پستها تا نیرو گاهها می گردد و از طرفی اندازه خطوط نیز کاهش می یابد که این امر خوداز لحاظ اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه می باشد.

وی گفت: سیستم خازن گذاری علاوه بر کنترل ولتاژ و متعادل نمودن بار خطوط و همچنین کنترل توان راکتیو در شبکه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خودنیا گفت: یکی از دلایل روی آوردن به خازن گزاری، افزایش مصرف انرژی در فصل تابستان است که با توجه به افزایش بی سابقه و استفاده از سیستم های سرمایشی، کاهش پیک و تلفات نصب جبران سازها الزاما می بایست انجام گردد و باعث جلوگیری از خسارات احتمالی به شبکه ها و تاسیسات برق گردد.

وی در ادامه بیان داشت نصب خازن باعث آزادسازی ظرفیت و هارمونیک های جریان قبل و بعد از خازن گزاری در امتدا خطوط فشار ضعیف و پست های 20 کیلو ولت و همچنین جبران سازی توان راکتیو می گردد که بخشی اعظمی از تلفات و افت ولتاژ ها را مرتفع می نماید در ادامه آقای مهندس اسفندیار دهقان معاونت بهره برداری شرکت اقدامات انجام شده در جهت نصب خازن روی شبکه های فشارضعیف را که قبل از افزایش دمای هوا صورت گرفته بود بشرح ذیل تشریح نمود:

وی میزان خازن ثابت روی خطوط را 3.5 مگاوار عنوان و ابراز داشت خازن ثابت نوعی از خازن است که ثابت روی تیر نصب می شود و بصورت اتوماتیک وارد مدار نمی شود و همواره در مدار است.

معاونت بهره برداری نیز در ادامه گفت: میزان میزان خازن پله ای سوئیچ شونده که نصب گردیده 1.5مگاوار می باشد و شرایط ویژه آن این ست که پس از نصب بصورت اتوماتیک عمل نموده و وارد مدار می شود.

دهقان اضافه کرد: بانک خازن نصب شده روی پست های زمینی 5 مگاوار است که در اوج مصرف اتوماتیک وارد مدار می شود و علاوه بر کاهش هزینه های تامین برق در بهبود کیفیت و افزایش میزان رضایت مندی مشترکین تاسر بسزایی دارد.

۴۶

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۰۴۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات

روزنامه های عبری زبان امروز، سه شنبه ۱۱ اردیبهشت، به آخرین تحولات در رابطه با مذاکرات حماس و تیم مذاکره کننده صهیونیست پرداختند.

یدیعوت آحارانوت به شرایط مبهم در داخل سرزمین های اشغالی پرداخت:

تهدیدات امنیتی و آشفتگی سیاسی

روزهای سرنوشت ساز

این روزنامه به افزایش قیمت ها در اسرائیل نیز اشاره کرد:

عید تمام شد، قیمت ها رفت بالا: قیمت تولیدات لبنی و سوخت افزایش یافت

اسرائیل هیوم به میانجیگری قطر در مذاکرات اشاره کرد:

منابع آگاه از مذاکرات با انتقاد از دولت قطر به عنوان دولت میانجی: قطر به جمع بندی هایی که قبلا اعلام کرده بود، عمل نکرده است

قطر اعلام کرده بود که اگر مقامات حماس به سمت توافق و تبادل اسرا نروند، رهبران آنها از دوحه اخراج و برخی از حساب های بانکی آنها مسدود خواهد شد

معاریو به فشار سنگین برای توافق در مذاکرات اشاره کرد:

فشار سنگین برای توافق

جامعه بین المللی فشار زیادی برای رسیدن به توافق اعمال میکند

از سوی دیگر، اسموتریچ و بن گویر تهدید می کنند: بدون ادامه عملیات و اشغال رفح، دولتی نخواهد بود

هاآرتص نیز به مسئله مذاکرات پرداخت:

انتظار می رود یک هیئت اسرائیلی برای گفتگو در مورد پیشنهاد مصر برای رسیدن به توافق با حماس، به قاهره برود

بایدن: پیشرفت هایی وجود داشته است

دیگر خبرها

  • افزایش یک‌هزار کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت در سال جاری
  • طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد/ انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲
  • حرمت‌گزاری به مقام والای استاد، باید بیش و پیش از هر آیینی مدنظر باشد
  • رهبر انقلاب: باید فشار به رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند (فیلم)
  • ۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار آب در روستای توتک مروست
  • طراحی ضربان‌ساز قلبی که تا ۳۰۰ سال در بدن کار می‌کند!