Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با هفته دولت پروژه‌ها و طرح‌های مختلفی در سطح استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، همزمان با هفته دولت پروژه‌ها و طرح‌های مختلفی در سطح استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد که فرمانداران شهرستان‌ها و مسئولان نهادها و دستگاه‌های مختلف به تشریح برنامه‌های این هفته پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افتتاح450 میلیارد ریال پروژه عمرانی و اقتصادی در مشگین‌شهر

فرماندار شهرستان مشگین‌شهردر دیدار با امام جمعه مشگین‌شهر با گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای کارمند اظهار داشت: وظیفه اصلی دولت حرکت در چارچوب نظام و قانون اساسی است.

میرعلی رحیمی‌زاد با اشاره به پروژه‌های هفته دولت در مشگین‌شهر بیان کرد: همزمان باهفته دولت امسال 45 پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر 450 میلیارد ریال تکمیل شده که افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهربا اشاره به تشکیل دولت دوازدهم و تعامل با مجلس شورای اسلامی افزود: دولت امسال در مقوله اقتصاد و اشتغال‌آفرینی به صورت کاربردی ورود خواهد کرد و تلاش خواهد شد نرخ تورم مشابه چهار سال گذشته کاهش یابد.

رحیمی‌زاد با تاکید بر عملی شدن اقتصاد مقاومتی گفت: از 36 هزار کارگاه و کارخانه نیمه راکد در سال‌های گذشته حدودا هفت هزار احیاء و فعال شده که تلاش‌های دولت در این زمینه مناسب بوده که این روند را در شهرستان مشگین‌شهر نیز تداوم می‌بخشیم.

وی تصریح کرد: گشایش بانکی، بهبود شرایط صادرات نفتی و خرید هواپیما در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی از ثمرات برجام بوده ولی این دستاوردها نشان اعتماد به آمریکا نیست و خوشبختانه صداقت ایران اسلامی در عرصه دیپلماسی و بدعهدی آمریکا برای جهانیان به اثبات رسید.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر با بیان اینکه امسال 30 درصد اعتبارات به حوزه سدسازی و حفظ منابع آبی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد:تلاش نماینده شهرستان در زمینه رایزنی با وزارتخانه‌های مربوطه برای حذف حق گمرگ از سوی کشور عراققابل تحسین بوده و این اتفاق مهم در آینده نزدیک سبب شکوفایی صادرات میوه از شهرستان به کشورهای همجوار خواهد شد.

رحیمی‌زاد با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی رهبری و دولت و اختصاص هفت میلیارد تومان برای فصل فرهنگ در سال 96 افزود: انتظار می‌رودمسئولان به اطلاع‌رسانی عملکرد دولت و تکریم ارباب رجوع توجه جدی داشته باشند که بازرسی‌های سرزده از عملکرد ادارات در این زمینهانجام خواهد شد.

افتتاح 350 میلیارد ریال پروژه در شهرستان سرعین

فرماندار شهرستان سرعین در دیدار با امام جمعه شهرستان سرعین اظهار داشت:به مناسبت فرار رسیدن هفته دولت 10 پروژه با اعتبار بیش از 350 میلیارد ریال در شهرستان سرعین افتتاح شده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که امیدواریم با بهره‌برداری از این پروژه‌ها بتوانیم به تمامی اهداف خود در راستای توسعه استان دست یابیم.

عاطف ناصری با اشاره به این که تکمیل پروژه شبکه فاضلاب سرعین با تخصیص 220 میلیارد ریال اعتبار مهم‌ترین پروژه‌ این شهرستان است افزود: با بهره‌برداری از این پروژه مهم امیدواریم بتوانیم به تمامی اهداف خود در راستای توسعه و آبادانی منطقه دست یابیم و مشکلات و موانع موجود در این زمینه را به حداقل برسانیم.

وی گفت: خوشبختانه با مشارکت و همکاری همه‌جانبه بخش خصوصی در بخش گردشگری شهرستان سرعین سه هزار شغل ایجاد شده است که این موضوع در ارتباط با کاهش بیکاری نقش مثمرثمر و مهمی دارد و امیدواریم از این پس نیز با فراهم کردن زمینه‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان بتوانیم وضعیت را به همین منوال ادامه دهیم چرا که هم‌اکنون در بخش اشتغال‌زایی در جایگاه بسیار خوبی قرار داریم.

ناصری بیان کرد: خوشبختانه با پیگیری مسئولان و برنامه‌ریزی‌های انجام یافته این شهرستان توفیق میزبانی از تیم‌های ملی ایران و کشورهای آسیایی را داشته و سال ورزشی بسیار خوبی را پشت سر گذاشته که به همین منظور در جذب گردشگران و سرمایه‌گذاران توانسته‌ایم به اهداف قابل توجهی دست یابیم.

وی تصریح کرد: امروز نخستین جشنواره شو سواری اسبان فلات ایران نیز در این شهرستان برگزار می‌شود که به طور حتم این جشنواره در رشد و توسعه بخش گردشگری و تفریحی نقش بسیار مهمی را از خود بر جای می‌گذارد که امیدواریم با استقبال کم‌نظیر گردشگران به اهداف مربوطه در این راستا دست یابیم.

فرماندار شهرستان سرعین افزود: سرعین نخستین شهرستان استان است که آسفالت و گاز و آب لوله‌کشی به طور کامل در آن محقق شده که این یک امتیاز بسیار بزرگ برای ما محسوب می‌شود.

تخصیص400 میلیارد تومان اعتباربرای سدهای عمارت و تازه‌کند شهرستان گرمی

فرماندار شهرستان گرمی در دیدار با امام جمعه گرمی اظهار داشت: دولت خدمات بسیار ارزشمندی در حوزه‌های مختلف در سطح شهرستان گرمی انجام داده است و هفته دولت فرصت مناسبی برای ارائه عملکرد دولت است.

ابراهیم امامی با بیان اینکه در بحث مهار آب‌های مرزی از محل صندوق توسعه ملی برای سدهای عمارت و تازه کند انگوت مبلغ بیش از 400 میلیارد تومان تخصیص داده شده است، گفت:عملیات اجرایی سه هزار و 700 هکتار از اراضی پایاب سد عمارت در راستای بهبود اراضی با اعتبار 120 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی امسالشروع خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات دولت در حوزه راه سازی بیان کرد:آغاز عملیات اجرایی 5 کیلومتر چهار خطه کردن ورودی شهر گرمی با اعتبار 10 میلیارد تومان،عملیات زیرسازی و شروع آسفالت‌ریزی 20 روستا،آسفالت‌ریزی جاده قدیم لنگان به طول 10 کیلومتر،آسفالت‌ریزی جاده انگوت به مرکز شهر به طول 7 کیلومتر وردیف اعتباری جاده گردشگری داشدیبی به اوماسلان از محل اعتبارات ملی به طول 10 کیلومتر از جمله اقدامات در این بخش بوده است.

فرماندار شهرستان گرمی از گازرسانی به 162 روستا در دولت یازدهم که عملیات اجرایی 42 روستا با اعتبار 7.7 میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید خبر داد و افزود:در حوزه برق رسانی نیزجایگزینی سیم مسی با کابل‌های خودنگهدار به طول 20 کیلومتر با اعتبار یک میلیارد تومان انجام شده است.

امامی در مورد حوزه اقتصادی تصریح کرد:شیرآلات بهداشتی قهرمان با اعتبار 91 میلیارد تومانبا حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در هفته دولت افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید واجرای طرح پایاب سد گیلارلو به مساحت 630 هکتار با اعتبار 16 میلیارد به صورت بلاعوض به صورت تعاونی با 400 عضو وافتتاح نیروگاه برق cup با اعتبار 12 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی نیز انجام شد.

رماندار شهرستان گرمی با اشاره به خدمات دولتدر حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد:آغاز عملیات اجرایی 5 مرکز بهداشت در سطح شهرستان،تجهیز بیمارستان ولایت با اعتبار 12 میلیارد ریال،افتتاح دستگاه تمام دیجیتال رادیولوژی بیمارستان ولایت ومرکز سلامت شهدای روستای اظماره با اعتبار 752 میلیون تومان از اقدامات در این بخش بوده است.

راه‌اندازی 5 واحد تولیدی طیور با 1000 میلیارد ریال اعتبار در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل دربازدید از فارم‌های مرغداری استان اردبیل اظهار داشت: یکی از مهمترین اهدافی که این سازمان در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دنبال می‌کند خودکفایی در تولید گوشت سفید و جلوگیری از واردات آن است کهبه همین منظور حمایت‌های مستمری از سوی دولت در فعال نگه داشتن این واحدها و افزایش بازده‌ها صورت می‌گیرد.

عدیل سروی افزود: در حال حاضر تعداد 388 واحد پرورش مرغ گوشتی در سطح استان فعال است که ظرفیت 658 هزار و 578 قطعه پرورش مرغ گوشتی در هر دوره پرورش را دارا هستند به همین دلیل است که این استان نه تنها در تامین گوشت سفید بی نیاز است بلکه تولید مازاد آن به دیگر استان‌های همجوار نیز فرستاده می‌شود.

وی بیان کرد: تعداد 41 واحد مرغ مادر گوشتی در سطح استان فعال است که ظرفیت تولید 1718 هزار و 571 قطعه مولد در یک دوره پرورش را داراست که همین توانایی نیزسبب شده است که استان در تامین جوجه یک روزه برای پرورش در واحد‌های گوشتی با هیچ گونه مشکلی مواجه نباشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در مورد واحدهای پرورش مرغ تخم گذار صنعتی نیز تصریح کرد:تعداد 27 واحد پرورش مرغ تخم گذار صنعتی در سطح استان فعال است که ظرفیت تولید آنها 683 هزار و 180قطعه در یک دوره پرورش تولید است ودر حال حاضر تعداد 7 واحد پرورش بوقلمون گوشتی نیز با ظرفیت 26 هزار و 350 قطعه در یک دوره پرورش نیز در استان فعال هستند.

وی با اشاره به طرح‌های قابل افتتاح در هفته گرامیداشت دولت گفت: تعداد پنج واحد تولیدی در هفته دولت با صرف اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید و با راه‌اندازی آنها برای تعداد 198 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

سروی با بیان اینکه یکی از این افتتاحیه‌ها مربوط به کشتارگاه طیور مدرن و مجهز به خط دو و سورتینگ و بسته بندی و انجماد دارای ظرفیت 32 هزار تن در سال است، افزود: این قابلیت و توانایی استان اردبیل را قادر می‌سازد تا مرغ تولیدی مازاد بر نیاز خود را مطابق با استانداردهای روز جهانی به دیگر کشورها از جمله روسیه صادر کند.

انتهای پیام/

R41374/P1336/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۰۵۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان در سال جاری، کتابخانه‌ها را نیاز ضروری برای داشتن یک جامعه زنده و پویا عنوان کرد و گفت : از هیچ تلاشی برای توسعه کتابخانه‌ها دریغ نمی‌کنیم.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و استان گفت: قطعا ساخت کتابخانه یک اولویت ضروری است، اما در شرایط فعلی وقتی در کنار سایر اولویت‌های دیگر قرار می‌گیرد شاید نتوانیم آنطور که باید به آن اعتبار اختصاص دهیم.

استاندار کرمانشاه با انتقاد از عملکرد دولت قبل در افتتاح نمایشی پروژه‌ها، گفت: متاسفانه اقداماتی در سال‌های گذشته صورت گرفته که بار مالی آن در حال حاضر به استان تحمیل می‌شود و همین امر موجب شده مجبور شویم این کار‌های برزمین مانده و مهم را اولویت قرار دهیم.

صحرایی گفت: بطور مثال در گذشته جشن «پایان بازسازی مناطق زلزله زده» را برگزار کردند، درحالیکه کلی پروژه نیمه کاره از زلزله باقی مانده بود. برپایی این جشن مقارن شد با حذف ردیف اعتباری بازسازی مناطق زلزله استان در بودجه کشور و همین امر موجب شده نتوانیم برای ادامه بازسازی اعتبار بگیریم.

صحرایی گفت: بر اساس برآورد صورت گرفته برای تکمیل ساختمان‌های دولتی نیمه کاره در این مناطق حداقل به ۲۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و این درحالیست که دستمان در این شرایط به جایی بند نیست.

استاندار کرمانشاه گفت: اقدام دیگر بحث تاخیر در بازسازی فرودگاه کرمانشاه بود. فرودگاهی که می‌توانست با ۸۰ میلیارد تومان بازسازی شود و محلی برای تردد مردم، گردشگران و تجار شود، به دلایل سیاسی و انتخاباتی، انجام کار را به تاخیر انداخته و یک باند مچاله شده برایمان به جا گذاشتند که با وجود اینکه تاکنون ده‌ها میلیارد تومان خرج آن کرده ایم، اما هنوز کار آن تمام نشده و بازهم اعتبار می‌خواهد.

صحرایی به راه آهن ملایر-کرمانشاه هم اشاره و تصریح کرد: این پروژه هم درحالی افتتاح شد که کلی نواقص در خط آن وجود داشت و قطار به دلیل جوش کاری‌های نهایی که انجام نشده نمی‌تواند در برخی قسمت‌های مسیر با سرعت بیشتر از ۶۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند و برای رفع این نواقص حداقل هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

استاندار کرمانشاه گفت: در این شرایط مجبور به اولویت بندی هستیم تا پروژه‌های ضروری را به سرانجام برسانیم، اما این به معنی نیست که کتابخانه‌ها را رها کنیم.

وی با اشاره به سفر دور دوم هیات دولت به استان، گفت: باید برای این سفر آماده شویم و به نظر می‌رسد یکی از پروژه‌های قابل طرح در این سفر، پروژه کتابخانه مرکزی کرمانشاه باشد.

صحرایی از مسئولین نهاد کتابخانه‌های استان خواست تا پروژه کتابخانه‌های نیمه کاره در مناطق زلزله‌زده را هم در اولویت‌های بعدی برای طرح در این سفر قرار دهد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم پیگیری یک رویکرد ترکیبی در حوزه کتاب و کتابخوانی، گفت: در این رویکرد ترکیبی هم باید به مباحث فیزیکی و عمرانی در حوزه کتاب و کتابخوانی توجه شود و هم به مسائل نرم افزاری این حوزه پرداخت شود.

صحرایی گفت: در رویکرد ترکیبی، بخشی از کار پیگیری پروژه‌های عمرانی حوزه کتابخانه هاست. در این بخش می‌توان از ظرفیت سایر مراکز هم استفاده کرد، بطور مثال می‌توان در مناطق زلزله زده از ظرفیت مساجد در حوزه کتاب و کتابخوانی بهره گرفت.

استاندار کرمانشاه گفت: بخش دیگر کار در این حوزه باید در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی متمرکز شود. نباید معطل تکمیل زیرساخت‌ها باشیم و بعد از آن سراغ ترویج فرهنگ کتابخوانی برویم. باید از همین حالا اقدام کنیم و اگر تعداد مراجعان کتابخانه‌ها افزایش یابد قطعا مسیر برای ساخت کتابخانه‌های بیشتر هموار می‌شود.

صحرایی گفت: در این مسیر باید در و دیوار شهر هم فرهنگ کتابخوانی را تبلیغ کند و نیاز است که در این زمینه نهاد کتابخانه‌ها با شهرداری‌ها همکاری ویژه‌ای داشته باشد.

وی افزود: علاوه بر این اقدامات باید رویداد‌ها و مسابقات خاص در حوزه کتاب و کتابخوانی توسعه یابد. همچنین باید چندین کتاب خاص بطور شاخص و از طرق مختلف در طول سال در سطح جامعه معرفی شوند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار