Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@21:28:00 GMT

رشت دوباره بوی لاله گرفت + عکس و فیلم

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۰۶۴۰۰

رشت دوباره بوی لاله گرفت + عکس و فیلم

پیکر دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس امروز در خیابان‌های رشت تشییع و در بوستان ملت این شهر به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مراسم تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس امروز از میدای شهدای ذهاب تا بوستان ملت با حضور مردم ولایتمدار شهر رشت و جمعی از مسئولان استانی و کشوری برگزار شد.

چشم‌های اشکباری که امروز آمده بودند تا نشان دهند فراموش نکرده‌اند رشادت‌های قهرمانان گمنام کشورشان را و بگویند هنوز دین سنگینی که بر گردنشان است را به دوش می‌کشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدنی بود دردل‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس که امروز دیگر مویی سپید کرده بودند و با هم از روزهایی می‌گفتند که در همین میدان شهدای ذهاب رشت پیکر املاکی‌ها و قلی‌پورها و سیدجوادی‌ها را تشییع کردند.

همه مردان شهرمان آمده بودند تا بگویند می‌دانند که امنیت و آرامش امروز مادران، همسران و دخترانشان را مدیون خون ریخته شدهاین گلگون کفنان کربلای ایران هستند.

همه مادران، خواهران و زنان شهرمان آمده بودند تا جای خالی مادر و خواهر این دو شهید را پر کنند و بگویند اگر نزدیک به 30 سال غریب بودید امروز ما هستیم تابا حجابمان از خون شما پاسداری کنیم.

چقدر سخت است دیدن مادر شهیدی که با قامتی خم شده آمده بود و تشییع این شهدا او را یاد فرزند شهیدش می‌اندازد یا دیدن اشک‌های پدر شهید مدافع حرم که هنگام تدفین، یاد لحظه‌ای می‌افتدکه فرزند شهیدش را در میان خاک گذاشت.

جوانان شهرمان نیز آمده بودند؛ چه آن‌هایی که ظاهری مذهبی داشتند و چه آن‌هایی که شاید در نگاه اول تصور می‌کردی اعتقادی به این مسیر ندارند اما اشک چشمایشان و خوشحالی آنان از حضور شهدا در شهرشان حاکی از اعتقاد قلبی آنان به این راه بود.

جوانی می‌گفت: چه خوب شد که این شهدا را در بوستان ملت دفن کردند؛ شاید به حرمت خون این شهدا هم که شده برخی مشکلات اجتماعی در این محیط کمتر شود.

یکی از شرکت کنندگان درمراسم تدفین به خبرنگار تسنیم گفت: دشمنان اسلام بدانند ولا تحسبن الله غافلا اما یعمل الظالمون انما یوخرهم لیوما و تشخص فیه الابصر،هرگز گمان مبر که خدا از آنچه ستمکاران انجام می‌دهند غافل است؛نه بلکه کیفر آن‌ها را برای روزی‌که چشم‌ها در آن به‌خاطر ترس ووحشت از حرکت باز می‌ایستد به تاخیر می‌اندازد.

یکی دیگر از شرکت کنندگان درمراسم گفت: آمده‌ایم میثاقی دوباره ببندیم وقسم یاد کنیم که هنوز هم پای آرمان‌های شهدا هستیم. می آییم ثابت کنیم به خودمان که تا آخر پای شهدا و رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم.

یکی دیگر از شرکت کنندگان در مراسم دو کبوتر خونین بال گمنام گفت: همه ملت و مسئولان مدیون خون این شهدا و ادامه دهنده راه آن‌ها هستیم؛ من خود فرزند شهید هستم واین وظیفه ما است که پاسدار خون شهدا باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی در مراسم تشییع شهدای گمنام در رشت اظهارداشت: خیلی از افراد با سلایق مختلف و تفاوت بینش و منش آمده‌اند تا به شهدا ابراز ارادت کنند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان با بیان اینکه شهدا مایه عزت، سربلندی و آبادانی برای کشور اسلامی ما هستند افزود: امنیت و آرامش اکنون ما حاصل خون این شهدای گرانقدر است.

مهدوی تصریح کرد: اینکه شهدا در مکان‌هایی چون بوستان‌ها تدفین می‌شوند یادآور این امر مهم است که مردم در بوستان‌ها و مراکز تفریحی در سایه امنیت و عزتی هستند که این شهدا به ارمغان آورده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این ابراز محبت به شهدا نباید فقط محدود به زمان تشییع و تدفین آنان شود گفت: توجه به سیره و روش زندگی شهدا ضمانت‌بخش سعادت همهما است ومردم و مسئولان و نمایندگان استان بایدمشی شهدا را سرلوحهکارهای خود قرار دهند.

سید رضا مطهری استاد حوزه و دانشگاه نیز عنوان کرد: شهدا زنده‌اند و ناظر بر احوالات جامعه و مردم و انقلاب هستند و همیشه در زمان‌هایی می‌آیند که حضورشان ما را بیدار و هوشیار می‌کند.

حسن کربلایی دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان نیز در این مراسم به خبرنگار تسنیم گفت: حضور شهدا بنا بر آیه قرآن تلنگری است برای ما، تا اگر در زندگی مسیری را اشتباه رفتیم و خطایی از ما سر زده است، خودمان را اصلاح کنیم.

مهیار فتحی‌پور مسئول روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان گیلان نیز خاطرنشان کرد: شهدا در تمام برهه‌ها و زمینه‌ها اثرگذار هستند و می‌توان اثر حضور آنان را در بسیاری از مسائل لمس و درک کرد‌.

آری امروز همه بودند؛ از پیر و جوانان و زن و مرد؛ تا بگویند شاید خیلی چیزا عوض شده باشد یا شاید سرگرمی دنیا، ما را از خیلی دلبستگی‌ها دور کرده است اما هنوز از یادمان نرفته است که روزی جوانانی مانند این دو شهید از تمام دلبستگی‌های خود گذشتند تا اسلام بماند، تا ایران بماند.

گزارش و عکس: علیدارا و سارا ناصری

انتهای پیام/

R7877/P1377/S6,71/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۰۶۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس جمهوری اسلامی ایران مفتخر به حمایت مردم عزیز است

فرمانده فراجا گفت: امروز پلیس جمهوری ایران مفتخر و مستحضر به حمایت مردم عزیز و انقلابی است که در حقیقت با جوششی وصف ناپذیر به دنبال احیای دین خودشان هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سرتیپ احمدرضا رادان روز پنجشنبه _سیزدهم اردیبهشت_ در اجتماع مردم اصفهان در حمایت از طرح عفاف و حجاب ضمن عرض ارادت به خانواده شهدا و جانبازان اظهار کرد: امروز در یکی از مقدس ترین نقاط اصفهان عزیز یعنی در کنار مزار شهدای دفاع مقدس، شهدای حریم، حرم و امنیت و سلامت، در محضر شهدا با شهدا برای حفظ خون شهدا تکلیفی الهی قانونی و شرعی در جهت انجام حکمی الهی و شرعی و قانونی افتخار پلیس شما شد تا به اجرا در بیاید.

وی افزود: قصه پر غصه حیا و عفت و حجاب و عفاف که در همه اعصار دشمن ما را آزار داده مال دیروز و امروز نیست، از زمانی که تلاش کردند تا به ساحت مقدس حضرت زهرا جسارت کنند در حقیقت نقشه شوم برای حجاب و عفاف پایه ریزی شد.

فرمانده فراجا ادامه داد: دشمن خیلی تلاش کرد که شبهه های فراوانی ایجاد کند. آزادی که دین ما به مردم داده هیچ جا نیست. از بی‌بی سی ها و اینترنشنال ها که نوکر جیره بگیر هستند سوال کنیم که از دانشگاه های آمریکا و فرانسه و انگلیس چه خبر؟ از دختری که ستم‌وار به او حمله می‌شود چه خبر؟ و در نهایت از شعار زن زندگی آزادی چه خبر؟ آن‌ها دموکراسی را برای خودشان تعریف می‌کنند. امروز ما آزادی را به سبک دین، انقلاب و شهیدانمان تعریف می‌کنیم.

رادان تصریح کرد: دشمن در برنامه‌ریزی خود به یک نکته توجه نداشت و آن مردم ما بودند. امروز پلیس جمهوری ایران مفتخر و مستحضر به حمایت مردم عزیز و انقلابی است که در حقیقت با جوششی وصف ناپذیر به دنبال احیای دین خودشان هستند.

تکمیل می‌شود..

کد خبر 750153

دیگر خبرها

  • شهدا بار دیگر با پیام آزادگی در اصفهان تشییع شدند
  • آغاز مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در اصفهان/ هیئتی به وسعت خیابان‌های شهر به راه افتاد
  • ام‌القرای جهان اسلام معطر به عطر شهدای گمنام شد
  • حمایت قاطع مردم پشتوانه فرماندهی انتظامی کشور برای ادامه طرح نور
  • شعار «مرگ بر اسرائیل» به برکت خون شهدا در قلب آمریکا سر داده می‌شود
  • حضور استاندار همدان در منزل شهید محمد رنجنوش
  • دشمن در برنامه‌ریزی خود به مردم توجه نداشت
  • پلیس جمهوری اسلامی ایران مفتخر به حمایت مردم عزیز است
  • جوابگوی تمامی بن‌بست‌های پیش آمده اسلام است
  • «رخ‌ مادر» امروز از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا