Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@05:42:25 GMT

سخنان سیدحسن نصرالله درباره داعش

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۰۷۵۰۶

به گزارش تابناک، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان پنجشنبه‌شب در سخنانی به مناسبت عملیات نظامی علیه داعش که در شرق لبنان طی چند روز گذشته در جریان بود، دور کردن تهدید داعش از لبنان را یکی از اهداف مهم این عملیات برشمرد.
نصرالله با گرامیداشت یاد شهدای لبنان و رزمندگان مقاومت تأکید کرد که بر همه کسانی که بر محقق شدن اهداف عملیات کمک کردند بخصوص مجروحان جنگی، درود می‌فرستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نصرالله دور کردن خطر داعش از مرز لبنان را یکی از اهداف مهم ارتش لبنان خواند و گفت که اصلی‌ترین هدف طرف لبنانی در عملیات مرز سوریه و لبنان، پاکسازی مرز لبنان و تأمین امنیت آن و روشن کردن سرنوشت نظامیانی است که ربوده شده‌اند.
دبیر کل حزب‌الله با بیان اینکه «هدف اصلی طرف سوری از عملیات هم، اخراج داعش از منطقه قلمون غربی» است. با پاکسازی قلمون غربی از وجود داعش، مسیر [بیروت به] دمشق امن می‌شود بخصوص اینکه داعش تا شرق سوریه [از لبنان] دور می‌شود.
نصرالله موفقیت‌های به دست آمده طی شش روز عملیات در مرز لبنان و سوریه را «بزرگ» توصیف کرد و گفت که نمی‌توان عملیات در دو سوی مرز (فجر الجرود و ان عُدتم عُدنا) را از هم جدا کرد.
به گفته نصرالله، در ابتدای عملیات فجر الجرود (در بخش لبنان) ۲۰ کیلومتر مربع از خاک لبنان آزاد شد و در عملیات «اِن عُدتم عُدنا» (در بخش سوریه) قلعة الحصن و قلعة یونین آزاد شد و این منطقه پیچیدگی خاص خود را داشت تا جایی که به گذرگاه الزمرانی می‌رسد و مساحت خاک آزاد شده ۱۲۰ کیلومتر مربع رسید که ۲۰ کیلومتر مربع آن را مقاومت و ۱۰۰ کیلومتر مربع را ارتش آزاد کرد و ۲۰ کیلومترمربع دیگر بر عهده ارتش خواهد بود.
نصرالله افزود که در بخش سوری، ۲۷۰ کیلومترمربع در قلمون غربی آزاد شده و حدود ۴۰ کیلومتر مربع دیگر باقی مانده است. او توضیح داد که مجموع مساحتی که تحت اشغال بود، ۳۶۰ ک.مربع بود که در خلال عملیات «ان عدتم عدنا»، ۲۷۰ ک.مربع آن در خاک سوریه آزاد شده و حدود ۴۰ کیلومترمربع هنوز تحت اشغال داعش است.
نصرالله اعلام کرد که «داعش الان در منطقه عملیاتی باقی مانده که ۲۰ ک.مربع آن در خاک لبنان و ۴۰ ک.مربع آن در سوریه است، محاصره شده و بلندترین ارتفاع در منطقه عملیاتی در قلمون غربی ارتفاع "حملیه قاره" که باقی مانده در مرز لبنان و سوریه واقع شده است»

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۰۷۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد/ حمله جدید به المالکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رسانه های رژیم صهیونیستی از شنیده شدن صدای آژیر خطر در کریات شمونا و شهرک های اطراف آن در اصبع الجلیل در شمال فلسطین اشغالی از بیم حمله پهپادی و متعاقبت آن شنیده صدای چند انفجار خبر دادند.

منابع وابسته به رژیم صهیونیستی اعلام کردند که مرکز نظامی المالکیه در شمال فلسطین اشغالی با موشک ضدزره هدف قرار گرفته است.

همزمان منابع خبری از حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به کفرشوبا در جنوب لبنان خبر دادند.

همچنین جنگنده های رژیم صهیونیستی یک منطقه را در حدفاصل میان عیتاالشعب و القوزح در جنوب لبنان هدف قرار دادند.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 6090253

دیگر خبرها

  • عملیات جدید مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها
  • نصرالله شیرین‌آبادی، نوازنده موسیقی درگذشت
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • عملیات پهپادی موفق حزب الله علیه مقر‌های فرماندهی صهیونیست‌ها
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد/ حمله جدید به المالکیه