Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@01:12:07 GMT

حضور نوه شهید مدرس در خانه پدربزرگ + عکس

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۰۸۲۵۶

حضور نوه شهید مدرس در خانه پدربزرگ + عکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، علی مدرسی، نوه شهید آیت الله مدرس ضمن حضور در خانه موزه و دارالقرآن شهيد مدرس با مشاهده فضا و احيای خانه پدربزرگش، پس از گذشت هشتاد سال از شهادت ایشان، از مسئولان دارالقرآن امام علی(ع) تشكر كرد.
وی با بیان اینکه از حدود 7 سالگی(حدود سال 1321) به این منزل می‌آمده است، درباره سرگذشت خانه بعد از شهادت پدربزرگش گفت: این خانه در اختیار خانواده آقای سیداحمد کتابچی بود و در آن زمان چند بار به این محل آمده بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دكتر مدرسی وقتی متوجه شد بخشی از فعالیت‌های موزه به عنوان دارالقرآن استفاده می‌شود، به محل برگزاری جلسه قرآن هفتگی موزه اشاره کرد و افزود: این همان اتاقی است که شهید مدرس میهمانانش را به حضور می‌پذیرفت. در همین اتاق بزرگ بوده که رضاخان، در زمانی که سردار سپه بود ،پس از چندین بار تقاضا به حضور مدرس می‌آید و با لحن تند و صریح شهيد مدرس رو به رو می‎شود و آزرده بر می‌گردد و در همین خانه بوده که خدیجه بیگم دختر شهيد مدرس را در شب دستگیری، دنده‌اش را شکستند.
مدرسی که تمام عمرش را صرف مطالعه و بررسی زندگی و آثار شهید مدرس کرده است؛ در این بازدید خاطراتی از شهید مدرس درباره مقاطع تاریخی مختلف و زندگی مدرس بیان کرد. وی ضمن بیان خاطراتی گفت: آيت الله پسنديده فرمودند من و برادرم امام خمينى(ره) مدت ٢١ روز در اين منزل ميهمان شهيد مدرس بوديم.
در اين بازديد كه حجت الاسلام مسيح مهاجرى مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی نيز حضور داشت، دكتر على مدرسى به شرح تأليفات خود در تاريخ سياسى و زندگانى شهيد مدرس پرداخت و در پايان تعدادى از اين كتاب‌ها ازجمله مدرس شهيد نابغه ملى و مرد روزگاران را به خانه موزه شهيد مدرس تقديم و در خاتمه دفتر يادبود را نيز امضاء كرد.






منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۰۸۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین خانه شهید در تهران افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد شیری شهردار منطقه ۱۵ تهران با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در جامعه و ابعاد فرهنگ و تأثیر آن گفت: نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و تحقق مسائل فرهنگی، با استناد به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) ضرورت امروز جامعه است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و حفظ نام شهدا در بین مردم و به ویژه نسل جوان افزود: وظیفه داریم ایثارگری‌های شهدای این نظام و انقلاب را برای نسل‌های جدید متجلی کنیم و اجازه ندهیم فرهنگ منحط غرب جای ارزش‌های ناب اسلامی را بگیرد.

شیری با ابراز خرسندی از افتتاح این مجموعه در قدیمی ترین محله شهر تهران افزود: افتتاح خانه شهید بی شک منشأ خیرات بیشماری برای شهروندان خواهد شد و طبق پیش بینی‌های انجام شده علاوه بر خدمات اجتماعی- فرهنگی، خدمات پزشکی نیز به همت همرزمان شهدا به شهروندان ارائه خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۵ تهران در این مراسم اضافه کرد: افتتاح خانه‌های شهید علاوه بر خدمت رسانی، سبب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان شهروندان خواهد شد همچنین پایگاهی برای نسل نوجوان و جوان است تا بیشتر با رشادت‌ها و جان فشانی‌های این نسل آشنا شوند.

دومین خانه شهید در ۳ طبقه به متراژ ۱۲۰ متر به منظور ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی و پزشکی در خیابان ۱۷ شهریور، خیابان شهید رضایی (منصور) افتتاح شد.

کد خبر 6080918 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • عزل معاون متخلف مدرس به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز
  • ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان غزه
  • افتتاح دومین خانه شهید در منطقه ۱۵ تهران
  • محک میزبان «سرزمین جدید»
  • تحویل ۳ شیء تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • تحویل سه شی تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • دومین خانه شهید در تهران افتتاح شد
  • رییس فدراسیون اسکی اختیاری از خودش ندارد/ مدرس خارجی تکنیک ندارد!
  • ۷ شهید در بمباران خانه‌ای در جنوب غزه
  • محمدحسین کنعانی زادگان عزادار شد