Web Analytics Made Easy - Statcounter

میلاد امیری‌نژاد، رئیس سابق سازمان بسیج رسانه فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با با یادآوری منویات مقام معظم رهبری درباره آتش به اختیار بودن افراد مختلف جامعه گفت: آتش به اختیاری كه معظم‌له فرمودند در همه حوزه‌ها كارآمد است و به عنوان یك یك كلید واژه حقیقی می‌تواند در همه رده‌ها، گروه‌ها و اقشار و مخاطبان مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینكه به ویژه اصحاب رسانه و قلم در این زمینه بسیار می‌توانند مؤثر واقع شوند، افزود: آتش به اختیار در حوزه رسانه یعنی اینكه امروز نگاه كنیم و ببینیم در كدام حوزه رسانه ضعف یا نقصان بیشتری وجود دارد؛ چرا كه اصحاب رسانه نباید منتظر آن بنشینند كه دستگاه و یا جریان و نهادی بخواهد موضوعی را رفع كند.

آتش به اختیار انجام اقدامات سبك مغز و یكسویه نیست

امیری‌نژاد اعتقاد دارد كه آتش به اختیاری یعنی اینكه رسانه‌های انقلاب اسلامی در جهت رفاه حال مردم و اعتلای انقلاب اسلامی اقدامات آنی و فوری را انجام دهند و در عین حال این نكته را یادآور شد كه آتش به اختیار انجام اقدامات سبك مغز و خشك و یك سویه نیست بلكه اقداماتی پخته همراه علم، حلم و ادب است كه می‌تواند در راستای مباحث انقلابی و فرهنگی كمك شایانی كنند.

رئیس سابق سازمان بسیج رسانه فارس ادامه داد: در جنگ سخت از واژه آتش به اختیار زمانی استفاده می‌كنیم كه به یك رزمنده آنقدر اجر و قرب می‌دهیم كه در یك فضای سخت، آتش به اختیار می‌شود یعنی آنجا كه احساس نیاز كند، می‌تواند به مبارزه خود ادامه دهد؛ در حوزه جنگ نرم نیز معنای آتش به اختیار همین است و یعنی اینكه نباید منتظر بنشینیم كه از بالا چه دستوراتی می‌آید و دشمن از چه حوزه‌هایی نفوذ می‌كند.

منتظر بخشنامه نمانیم

وی با تأكید بر اینكه در آتش به اختیار نباید منتظر بخشنامه بنشینیم بلكه باید با تمام توان و قوا از نفوذ دشمن جلوگیری كنیم، گفت: رسانه در این زمینه نقش كلیدی و مؤثری دارد كه می‌تواند این مسائل را احیا كند زیرا رسانه‌ها جریان‌ساز و خط محور هستند و به مبدأ و مقصد نگاه می‌كنند.

آتش به اختیاری رسانه‌ها، مسئولان را هوشیار می‌كند

امیری‌نژاد با بیان اینكه رسانه‌ها می‌توانند آتش به اختیار را عملاً اجرا كرده و حتی خطرات را به تمام مردم و مسئولان گوشزد كنند، گفت: رسانه‌ها همچنین می‌توانند به كسانی كه خوب نمی‌توانند از آتش به اختیار استفاده كنند و یا اینكه دچار سردرگمی هستند، راه درست را نشان دهند.

رئیس سابق سازمان بسیج رسانه فارس تأكید كرد: برای جلوگیری از پروژه نفوذ دشمن، باید آتش به اختیار را در حوزه رسانه اجرایی كنیم و از هر دریچه‌ای كه احساس می‌كنیم و تشخیص می‌دهیم، راه نفوذ تفكرات دشمن به ارزش‌ها و انقلاب خود را ببندیم و این همان وظیفه انقلابی و دینی ماست كه نباید از غافل شد.

در حوزه رسانه با وحدت آتش به اختیار باشیم

وی با یادآوری اینكه آتش به اختیار اقدامی منفردانه یا تكی نیست، گفت: در حوزه رسانه می‌تواند با وحدت آتش به اختیار بود چرا كه با وحدت است كه می‌توانیم از مردم و انقلاب خود دفاع كنیم لذا باید از كلید واژه آتش به اختیار در مرحله اول به وحدت برسیم.

امیری‌نژاد در پایان تأكید كرد كه آتش به اختیار می‌تواند اقدام‌های انفرادی متصل یا پیوسته همراه با وحدت رسانه‌ها نیز باشد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۰۹۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود

ایسنا/فارس  مدیرکل صدا وسیمای فارس از برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور در شیراز خبر داد.

احمد پهلوانیان امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای عشایری استان با اعلام این خبر گفت: تنوع در  موسیقی، زبان و گویش‌های مختلف، فرهنگ و آداب و رسوم بسیار متنوع، پوشش‌های زیبای زنان و مردان، غذا های سنتی  و... در جای جای استان، گویای اقوام مختلف در آن سرزمین است و فارس با این ویژگی، به حق ایرانی کوچک و سرزمین رنگین کمان اقوام است.

وی با تأکید بر وحدت اقوام ایرانی بیان کرد: مؤلفه ایران قوی در سایه «وحدت اقوام ایرانی» شکل گرفته است و توسعه وحدت بین اقوام و ترویج این فرهنگ وظیفه همگانی است.

پهلوانیان با تأکید بر ظرفیت‌های اقوام و عشایر در استان یادآور شد: می‌طلبد مدیران ارشد استان و رسانه با هدف ایجاد وحدت، نمایش جذابیت‌ها، فرهنگ، تمدن و هویت اقوام، عشایر و ایلات ساکن در استان و با تکیه بر دو اصل هویت‌محوری و عدالت‌گستری، عملیات رسانه‌ای ویژه‌ای را طراحی کنند.

مدیرکل صدا و سیمای فارس از برگزاری اولین  جشنواره تولیدات رسانه ای اقوام و عشایر کشور در سطح ملی و با محوریت استان فارس  در بهمن‌ماه خبر داد و گفت: برگزاری این جشنواره می‌تواند یک رویداد ارزشمند فرهنگی در پاسداشت اقوام و عشایر و معرفی فرهنگ و هویت این بخش و پررنگ‌تر شدن جایگاه اقوام و عشایر کشور باشد.

وی، معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی، اقتصادی، اجتماعی اقوام و عشایر، بسترسازی تقویت وحدت و افزایش تعامل بین اقوام کشور، توجه به اشتراکات فرهنگی، مذهبی و آئینی اقوام ایرانی، توجه به عشایر به عنوان قطب مولد کشور و توجه به نقش تاثیرگذار زنان عشایر در عرصه‌های مختلف و نقش مدیریتی آنان در تحکیم بنیان خانواده را بخشی از  اهداف این جشنواره عنوان کرد.

مدیرکل صدا و سیمای فارس افزود: این جشنواره  در دو بخش تولیدات مراکز استان‌ها و بخش مردمی مدنظر است که شامل تولیدات رادیویی، تلویزیونی، و مجازی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد
  • رقابت چین و هند برای نفوذ به بخش انرژی سریلانکا
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • قدرت نفوذ رسانه در بازتاب اعتراضات آمریکا و اروپا نمایان شد
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور
  • پیام لیبرمن به سیاستمداران اسرائیلی: ساکت باشید
  • اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست
  • پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت
  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است