Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@09:08:26 GMT

دانشجویان عراقی در دانشگاه صنعت نفت پذیرفته می شوند

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۰۹۱۴۷

دانشجویان عراقی در دانشگاه صنعت نفت پذیرفته می شوند

رئیس دانشگاه صنعت نفت گفت: در حال حاضر برنامه جذب دانشجو از کشور عراق تدوین شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، عبدالنبی هاشمی، گفت: دانشگاه صنعت نفت بایستی به طور مستمر فعالیت‌های خود را با نیازهای صنعت نفت کشور وفق دهد و این مهم هم در رشته‌های جدیدالاحداث و حذف رشته‌ هایی که نیاز روز صنعت نیست و هم در پروژه‌های پژوهشی انجام شده در سال‌های اخیر قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به حمایت نقشه جامع علمی کشور از توسعه علوم و فناوری‌های مرتبط با نفت و گاز، قدر مسلم بایستی دانشگاه صنعت نفت با انگیزه مضاعف به آینده نگاه کند.

رئیس دانشگاه صنعت نفت افزود: به عنوان مثال باید برای ارتباط با کشورهای اسلامی نفت‌خیز تلاش کند. در حال حاضر برنامه جذب دانشجو از کشور عراق تدوین شده است. از بعد ارتباط با مراکز علمی کشورهای پیشرفته نیز تلاش‌هایی صورت گرفته است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۰۹۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا استفاده از شبکه مجازی، سطح دانش تئوری دانشجویان را کاهش می‌دهد؟

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، شبکه‌ مجازی به یکی از تأثیرگذارترین ابزارها در زندگی افراد تبدیل‌شده است که بر جنبه‌های مختلف زندگی تأثیر می‌گذارد. در رشته‌های علوم پزشکی با توجه به پیشرفت‌های فراوان، استفاده از شبکه‌ مجازی در حال افزایش است؛ اما شبکه‌ مجازی می‌تواند سبب اتلاف­ وقت دانشجویان و کاهش ساعت مطالعه شود که بر دانش و مهارت عملی دانشجویان تأثیر منفی دارد.

در رابطه با این موضوع، پژوهشگرانی در دانشگاه علوم پزشکی (تهران، مشهد، گناباد، تربت جام) مطالعه‌ای انجام داده‌اند تا تأثیر استفاده از شبکه‌ مجازی بر دانش و مهارت عملی دانشجویان اتاق عمل را ارزیابی کنند.

این پژوهش از نوع توصیفی-تحلیلی بوده و بر روی ۶۰ نفر از دانشجویان ترم ۶ و ۸ اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی ایران سال ۱۳۹۹ به روش سرشماری انجام شده است. دانشجویان در پایان ترم تحصیلی به‌منظور بررسی دانش تئوری به آزمون جامعی که شامل ۴۰ سوال بود و به‌منظور بررسی میزان استفاده از شبکه‌ی مجازی، به پرسش‌نامه­‌ پژوهشگرساخته پاسخ دادند. همچنین، مهارت عملی دانشجویان توسط نمره کارآموزی آنان سنجیده شد. در نهایت، از آزمون کولموگروف اسمیرنف و ضریب همبستگی پیرسون برای سنجش نرمال بودن داده‌ها استفاده‌شده و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها با نرم‌افزار SPSS انجام شد.

از یافته‌ها نتیجه‌گیری شد که میان دانش تئوری و مهارت عملی ارتباط معناداری وجود دارد و دانشجویان با دانش تئوری بالاتر، مهارت عملی بهتری در بیمارستان‌ها داشته‌اند

 بر اساس یافته‌های این پژوهش، بین میزان استفاده از شبکه مجازی و دانش تئوری رابطه معنی‌دار منفی وجود دارد. بدین‌صورت‌که با افزایش استفاده از شبکه مجازی، سطح دانش تئوری دانشجویان کاهش می‌یابد. از سوی دیگر، بین دانش تئوری و مهارت عملی ارتباط معنادار مثبتی وجود دارد. ازطرفی بین میزان استفاده از شبکه­‌ مجازی و مهارت عملی دانشجویان رابطهی معنی‌داری مشاهده نشد.

نتایج این پژوهش، تفسیری بر ویژگی‌های شبکه مجازی است؛ به این معنی که در کنار داشتن اثرات مثبت آموزشی، می‌تواند سبب تضعیف دانش تئوری دانشجویان شود که این امر ضرورت فرهنگ‌سازی مناسب و آموزش استفاده بهینه از شبکه مجازی را نشان می‌دهد.

از نتایج دیگر این پژوهش، می‌توان به ارتباط دانش تئوری و عملی دانشجویان اشاره کرد؛ چراکه از یافته‌ها نتیجه‌گیری شد که میان دانش تئوری و مهارت عملی ارتباط معناداری وجود دارد و دانشجویان با دانش تئوری بالاتر، مهارت عملی بهتری در بیمارستان‌ها داشته‌اند.

از محدودیت‌های این پژوهش می‌توان به کم بودن جامعه آماری اشاره کرد. همچنین این پژوهش بر روی دانشجویان دوره کارشناسی رشته اتاق عمل انجام گرفت؛ بنابراین، قابلیت تعمیم‌دهی به همه مقاطع تحصیلی را ندارد.

در یک جمع‌بندی کلی باتوجه به یافته‌های این پژوهش، استفاده از شبکه‌ مجازی سبب تضعیف دانش تئوری دانشجویان می‌شود. بدین‌صورت­‌که، با افزایش نمره‌ پرسش‌­نامه­ پژوهشگرساخته (میزان استفاده از شبکه‌ مجازی)، نمره­‌ آزمون جامع کاهش‌ می‌یابد. از نتایج دیگر پژوهش می‌توان به ارتباط معنادار مثبت میان دانش تئوری و مهارت عملی اشاره کرد که با افزایش نمره‌ آزمون جامع، نمره‌­ به‌دست‌آمده در کارآموزی نیز افزایش می‌یابد.

گفتنی است، این یافته‌ها، به صورت یک مقاله علمی پژوهشی باعنوان «ارزیابی اثر استفاده از شبکه‌ی مجازی بر دانش و مهارت عملی دانشجویان اتاق عمل» تهیه شده که در دوماهنامه «پیاورد سلامت» منتشر شده است. این نشریه متعلق به دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد
  • جزئیات اعطای تسهیلات به دانشجویان برتر المپیاد ورزش‌های فناورانه اعلام شد
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • پای صنعت باید در دانشگاه باز شود
  • آیا استفاده از شبکه مجازی، سطح دانش تئوری دانشجویان را کاهش می‌دهد؟
  • تحصیل ۳۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علم و صنعت
  • دانشگاه آزاد یزد ۳۰۰ دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد
  • ایران جزء ۱۵ کشور برتر جهانی در جذب دانشجویان بین المللی
  • حمایت ۳.۵ میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از پایان‌نامه‌های صنعتی
  • افزایش ظرفیت دانشجویان دندانپزشکی در مشهد نیازمند تامین زیرساخت است