Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-08@23:40:02 GMT

شناخت صحیح لازمه ورود به شبکه‌های اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۰۹۳۶۴

شناخت صحیح لازمه ورود به شبکه‌های اجتماعی است

کارشناس فضای مجازی گفت: نهادهای متولی در کشور نتوانستند با توجه به ورود شتابان شبکه‌های اجتماعی، فرهنگ‌سازی درست را انجام دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب‌نیوز، در حاشیه نخستین جشنواره رسانه‌های انقلاب اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: جند سالی هست که مبحث شبکه‌های اجتماعی به کشور ما واردشده است و ورود آن سرعت و شتاب بالایی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس شبکه‌های اجتماعی بابیان اینکه نهادهای متولی در کشور نتوانستند با توجه به ورود شتابان شبکه‌های اجتماعی، فرهنگ‌سازی درست را انجام دهند، گفت: علاوه به این مشکل، کارکرد درست و استفاده صحیح از این شبکه‌ها و نرم‌افزارهای موبایلی بین مردم نیز نهادینه نشده است.

وی با اشاره به شیوع شبکه‌های اجتماعی موبایلی، اظهار کرد: افراد بدون هیچ آگاهی و شناخت از آن‌ها صرفاً به دلیل جذابیت، نو بودن و رسانه جدید بودنشان جذب آن‌ها شدند و در تلفن‌های همراه خود اقدام به نصب آن‌ها کردند.

شاه رجبیان بابیان اینکه این شبکه‌های اجتماعی موبایلی از نسل دو وب هستند، گفت: رسانه‌ها در گذشته بیشتر یک‌طرفه بودند یعنی تولیدکننده و بازتاب‌دهنده بودند و مخاطبان فقط گیرنده ولی در فضای جدید وب افراد به‌صورت تعاملی هم تولیدکننده و انتشاردهنده محتوا هستند و هم گیرنده آن.

مدیر بخش شبکه‌های اجتماعی جشنواره‌های رسانه دیجیتال انقلاب اسامی استان اصفهان با اظهار اینکه رسانه‌های دیجیتال برآمده از نظام غرب است، اظهار کرد: این رسانه‌ها برای پاسخ به نیازهای غرب تهیه‌شده بود ولی ما می‌توانیم با آگاهی به نفع انقلاب اسلامی از آن بهره‌برداری کنیم.

وی تصریح کرد: می‌توان این فضا را به‌صورت هوشمندانه و آگاهانه برای گسترش تفکر ناب انقلاب اسلامی نه‌تنها در سطح کشور بلکه در عرصه بین‌الملل استفاده کرد.

مدیر بخش شبکه‌های اجتماعی جشنواره‌های رسانه دیجیتال انقلاب اسامی استان اصفهان تأکید کرد: صدور انقلاب اسلامی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها می‌تواند بسیار آسان‌تر انجام بگیرد.

شاه رجبیان در ادامه با اشاره به میزان حضور فعالان شبکه‌های اجتماعی در نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی استان اصفهان، گفت: 43 درصد آثاری که به دبیرخانه این جشنواره واصل شد آثار فعالان در عرصه شبکه‌های اجتماعی بوده است.

وی بابیان اینکه بیشترین آثار این فعالان در سه فضای تلگرام، اینستاگرام و توییتر بوده است، اظهار کرد: آثار دریافتی به لحاظ تعداد مخاطبان، محتوای تولیدی و کیفیت مطالب مورد ارزیابی داوران قرار گرفتند که در آیین اختتامیه هفت نفر برتر موردتقدیر و تجلیل قرار خواهند گرفت.

نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی استان اصفهان با همکاری سازمان سراج استان اصفهان، کمیته فرهنگ رسانه‌ای سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، معاونت فضای مجازی صداوسیمای مرکز استان و خانه انقلاب اسلامی و ولایت از یکم تا چهارم شهریورماه در باغ غدیر اصفهان از ساعت 18 تا 23 برگزار می‌شود.

این جشنواره در هشت بخش بازی و پویانمایی، کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، پایگاه‌های اینترنتی، سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها، تلفن همراه و نرم‌افزار، فناوری‌های نوین و رویدادهای ویژه تدارک دیده‌شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۰۹۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت در نشریات دانشجویی تمرینی برای ورود به عرصه بین‌الملل رسانه است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی اسماعیلی، وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی اظهار کرد: سیزدهمین جشنوارۀ نشریات دانشجویی «تیتر» که امسال در مشهد مقدس و در کنار مضجع شریف علی‌ابن موسی الرضا(علیه السلام) برگزار می‌شود، فرصت مغتنمی است تا دانشجویان عزیز، مدیران و سردبیران ارجمند این نشریات در کنار کارشناسان محترم نشریات دانشجویی و مدیران کوشا در دو وزارت خانۀ علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تعاملی پویا و هدفمند به تبادل تجربیات گران‌سنگ خود بپردازند و با حقوق و تکالیف خود در عرصۀ تولید آثار دانشجویی بیشتر آشنا شوند‌.

وی افزود: تنوع آثار و گوناگونی موضوعات در رشته‌های این جشنواره حکایت از گستردگی فعالیت نشریات دانشجویی و روند رو به رشد آن دارد.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: در سال‌های اخير، ایجاد تنوع در قالب‌های رسانه‌ای و پیدایش رسانه‌‌های نوین و رشد و پویایی بی وقفۀ پدیده‌هایی نظیر دانشجو خبرنگار که اساساً نگاه سنتی به رسانه را به چالش کشیده است، ایجاب می کند در عرصه‌های مختلف به نوآوری و درک درست از شرایط امروزی رهنمون شویم. علاوه بر این، در دنیای امروز، جنگ، جنگ روایت ها با ابزارهای رسانه ای است که تأثیر و اهمیت آن بیش از ابزارهای جنگی است.

اسماعیلی گفت: از این منظر پیشنهاد می‌شود اسناد و متون حقوقی گذشته با نگاه تازه بازبینی و به روزرسانی شوند؛ اقدامی که در پرتو آن فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی نیز به عنوان عرصه‌های جدید فعالیت رسانه‌ای دانشجویی به رسمیت شناخته خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این مسیر که تدبیر و همراهی دبیرخانۀ شورای عالی انقلاب فرهنگی را طلب می‌کند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه و همیار دو وزارتخانۀ علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود.

وزیر فرهنگ ادامه داد: این نکته مهم است که دانشجویان عزیزمان، فعالیت در نشریات دانشجویی و قلم زدن در این عرصۀ نسبتاً محدود را مقدمه و تمرینی برای یادگیری فعالیت رسانه‌ای در آینده و در سطح ملی و بین‌المللی بدانند، این تجربه بی‌شک مسیر رسانه‌نگاری در عرصه‌های بزرگ‌تر را برای آنان تسهیل خواهد کرد.

وی بیان کرد: فرصت را غنیمت می‌شمارم و ضمن تبریک به برندگان این دوره از جشنوارۀ نشریات دانشجویی، از مدیران و دست اندرکاران این رویداد قدردانی و سپاس گزاری می‌کنم.


انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • «نگو نگفتی» از شبکه نسیم
  • «نگو نگفتی» در شبکه نسیم
  • پویایی و نشاط جامعه در گرو تعلیم و تربیت صحیح است
  • توسعه هر منطقه‌ مرهون بهره‌گیری صحیح از ظرفیت‌های اجتماعی است
  • فعالیت در نشریات دانشجویی تمرینی برای ورود به عرصه ملی و بین‌المللی رسانه است
  • فعالیت در نشریات دانشجویی تمرینی برای ورود به عرصه بین‌الملل رسانه است
  • ورود تانک‌های رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح در جنوب غزه
  • ورود قطار ۵ ستاره به شبکه ریلی همدان
  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد فاضلاب درپی بارندگی‌های اخیر ایلام
  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد و پس زدگی فاضلاب در شهر ایلام