Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در تبیین ضرورت برگزاری بزرگداشت برای علمای معاصر، گفت: این حرکت موجب الگوسازی برای طلاب جوان و نشر معارف و آثار علمی این بزرگان خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی عصر پنجشنبه، ضمن حضور در آیین رونمایی از کتاب «مرزبان اخلاق» که در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد با اشاره به رسالت هایی که بر عهده دفتر تبلیغات قرار دارد اظهار کرد: یکی از این رسالت های مهم بزرگداشت عالمان و بزرگان جامعه اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تبیین چرایی برگزاری این بزرگداشت عنوان کرد: بزرگداشت علمای معاصر از دو منظر قابل توجه است اول آنکه این امر یک حرکت الگوساز بری طلاب جوان خواهد بود و دوم اینکه جامعه ای که قدر علما و فضلای خود را بداند در ترویج علم و تمدن سازی پیش قدم است و با این کار می تواند تاریخ درخشانی را رقم بزند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در حوزه علمیه لبنان با برگزاری مراسم های بزرگداشت برای بزرگان آنها و نشر آثار علمی ایشان جامعه علمی لبنان را احیا کردیم اظهار کرد: در اصفهان آیت الله مظاهری با برگزاری این مراسم مخالفت می کرد اما زمانی که برای ایشان تبیین شد که هدف از این امر بای یک مراسم تشریفاتی انتشار یک موسوعه علمی از آثار ایشان خواهد بود ایشان پذیرفتند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در ادامه با تقدیر از کسانی که در مراسم بزرگداشت آیت الله مظاهری فعالیت داشتند اظهار کرد: آیت الله مظاهری یک شخصیت برجسته و برکتی برای شهر اصفهان هستند که شعاع نور ایشان در جهان تشیع سیطره یافته است.

حجت الاسلام محمد قطبی در ادامه تصریح کرد: در کنگره بزرگداشت ایشان بخش کوچکی از عرصه های وجودی ایشان رویت شد که به تالیف کتاب 27 جلدی موسعه آثار ایشان و امروز نیز انتشار کتاب سه جلدی مرزبان اخلاق را شاهد هستیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، با اشاره به زندگی پر مشغله آیت الله مظاهری عنوان کرد: اینکه یک عالم با این همه مشغله علمی مقید است هر روز در نماز جماعت حضور داشته باشد و پس از آن به تفسیر قرآن بپردازد ستودنی است که جلسات تفسیر ایشان تا کنون یک کتاب 40 جلدی شده است و هنوز این رود جریان دارد.

وی با بیان اینکه آیت الله مظاهری در مسائل تخصصی کشور اشراف اطلاعاتی دقیق دارند تشریح کرد: به اقرار مسئولاین که به حضور ایشان شرفیاب شدند آیت الله مظاهری در تخصصی ترین مسائل به این افراد مشاوره داده اند و این تعجب این افراد بر می انگیزد که چگونه یک عالم در تخصصی ترین امور نیز متبحر است؟

حجت الاسلام قطبی در پایان با تشکر از رهبر معظم انقلاب و تمام کسانی که سبب حضور آیت الله مظاهری در اصفهان شدند اظهار کرد: ایشان اگر در قم می ماندند در تمام جهان اسلام شهره بودند اما این شهرت را رها کردند و سختی هجرت را به جان خریدند و به اصفهان آمدند که ثمره این هجرت تشکیل بیش از 30 کرسی درس خارج فقه و اصول توسط شاگردان بلافصل ایشان در اصفهان بوده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۰۹۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضعف در سرآمدسازی حوزه دینی برای کشور و استان البرز

به گزارش خبرنگار مهر، کاوه حدادپور صبح دوشنبه در آئین نکوداشت مرحوم آیت الله حاج صادق رزاقی طالقان که در سالن شهید مطهری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد، تصریح کرد: در حوزه مدیریت سطح استان البرز با نکته مهمی مواجه هستیم؛ اینکه در سرآمدسازی برای کشور و استان در حوزه‌های دینی ضعیف عمل می‌کنیم.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم در سطح ملی سرآمدان ورزشی، هنری، سینمایی و … را معرفی کنیم بسیاری از افراد به ویژه نسل جوان بدون لحظه‌ای فکر کردن می‌توانند نام افراد را به زبان بیاورند اما در حوزه‌های علمی و مذهبی، به وضوح دیده می‌شود که افراد به خصوص نسل جوان شناختی از سرآمدان و مشاهیر ندارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری البرز مطرح کرد: برگزاری چنین مراسم‌هایی کمک می‌کند که بتوانیم افراد دارای وجهه مذهبی و مورد وثوق در استان و کشور را به جوانان و نوجوانان معرفی کنیم و نوعی الگوسازی انجام شود. آیت الله رزاقی دارای مؤلفه‌های خوبی بودند که نباید از آنها غافل شویم.

حدادپور، دانش، پارسایی و مردم داری را سه مؤلفه مهم این شخصیت علمی و فرهنگی دانست و اظهار کرد: نسل جوان دیگر از موعظه‌های معمولی اقناع نمی‌شوند اما وقتی شخصی می‌تواند با این سطح علمی در حوزه‌های خارج از فقه و دین با مطالعه قبلی در جمع جوانان صحبت کند، آنها را جذب می‌کند.

وی با اشاره به نقش مهم برگزاری این گونه جلسات در زنده نگهداشتن یاد شخصیت‌های علمی و فرهنگی و نیز الگوسازی برای نسل جوان به ویژه در حوزه روحانیت خاطرنشان کرد: اساتید بزرگی در سطح استان داریم که نسل جوانان آنها را نمی‌شناسند که این موضوع کوتاهی ما را نشان می‌دهد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری البرز مطرح کرد: پیشنهاد می‌شود در این گونه برنامه‌ها و مراسم برنامه ریزی های لازم انجام شود تا بیشتر نسل جوان حضور داشته باشند که بتوانیم شخصیت‌های سرآمد را به آنها معرفی کنیم و جوانان و نوجوانان با مشاهیر آشنا شوند و به آنها رجوع کنند.

آیت الله رزاقی هیچوقت حوزوی بودن خود را فراموش نکرد

حجت الاسلام والمسلمین امیر ابراهیم زاده، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان البرز نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: آیت الله رزاقی با اینکه استخدام دانشگاه بود اما هیچوقت حوزوی بودن خود را فراموش نکرد و به معنای واقعی کلمه طلبه زندگی کرد.

وی با اشاره به اینکه وی با هدف تبلیغ وارد دانشگاه شد و تا پایان عمر خویش نیز این هدف را حفظ کرد و به معنای واقعی کلمه مؤثر بود، ادامه داد: او شرکت در نماز جماعت را بر خود فرض می‌دانست و هر جا و تحت هر شرایطی، وقتی را برای نماز خالی می‌کرد تا به اقامه نماز جماعت دانشگاه برسد.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان البرز بیان کرد: وی در عین حال که مسوولیت‌های متعددی در استان بر عهده داشت اما تبلیغ، منبر رفتن، روضه خواندن و در مجموع رسالت طلبگی خود را فراموش نکرد و از سوی دیگر ورود خوبی در مباحث حوزوی داشت. بزرگترین خصلت او ارتباط و انس با اهل بیت (ع) بود.

کد خبر 6098049

دیگر خبرها

  • مراسم بزرگداشت آیت الله رئوفی در بندرعباس برگزار شد
  • تا ۵۰ سال آینده مشکلی برای دفن در باغ رضوان نداریم/ ‏احیای قبور ۳۰ ساله
  • برپایی همایش واقع‌گروی معرفتی در فلسفه اسلامی و چالش‌های پیش‌رو
  • ضعف در سرآمدسازی حوزه دینی برای کشور و استان البرز
  • کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه
  • رونمایی از سند راهبردی شیراز همزمان با روز بزرگداشت شاهچراغ (ع)
  • نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها نخستین اقدام موثر هیئت امنای بازار اصفهان است
  • برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله رئوفی
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله صادق رزاقی در کرج برگزار می‌شود