Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، جاناتان باتلر تحلیلگر ارشد موسسه مالی میتسوبیشی تاکید کرد: سرمایه گذاران بین المللی اگر می خواهند از همه فرصت های موجود در بازار استفاده کنند، نباید تنها تمرکز خود را بر روی تنش های سیاسی بین المللی قرار دهند بلکه به نظر من مساله سقف بدهی های آمریکا از اهمیت زیادی در شرایط فعلی برخوردار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش افزایش سقف بدهی ها به دولت آمریکا اجازه می دهد تا برای تامین هزینه های خود بتواند استقراض کند.

دفتر بودجه کنگره آمریکا و کارشناسان مستقل بر این باورند که وزارت خزانه داری آمریکا تا سپتامبر یا اکتبر قادر به تامین هزینه های خود خواهد بود و در صورت عدم افزایش سقف بدهی ها، دولت واشنگتن با ورشکستگی روبرو می شود.

جمهوریخواهان کنگره پیش از این از ضرب الاجل مربوط به سقف بدهی به عنوان حربه ای استفاده کرده اند تا دموکرات ها را مجبور به موافقت با کاهش هزینه ها و تغییرات سیاسی کنند.

به نظر می رسد تشدید تنش بر سر افزایش سقف بدهی های آمریکا می تواند قیمت جهانی طلا را بار دیگر به بیش از 1300 دلار در هر اونس افزایش دهد.

باتلر گفت: این احتمال وجود دارد که قیمت طلا تحت تاثیر مساله سقف بدهی های آمریکا با افزایش روبرو شود و سطح مقاومتی 1300 دلاری را بشکند ولی بعید می دانم که طلا بتواند این سطح مقاومتی را برای مدت زمان زیادی حفظ کند.

وی پیش بینی کرد که قیمت جهانی طلا به طور میانگین در سه ماه پایانی امسال به کمتر از 1270 دلار خواهد رسید. برای اینکه روند صعودی قیمت طلا حفظ شود، باید شاهد کاهش بیشتر ارزش دلار آمریکا و تشدید تنش های سیاسی بین المللی باشیم.

تحلیل تکنیکال فیبوناچی نشان می دهد که سطح مقاومتی بعدی برای طلا در میان مدت 1332 دلار خواهد بود.

به نظر می رسد زمان متوقف شدن برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی اروپا نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا و نرخ ارز در بازارهای بین المللی خواهد داشت.

موسسه رتبه بندی فیچ نیز هشدار داده است که مساله سقف بدهی های آمریکا می تواند رتبه اعتباری این کشور را به شدت در معرض خطر قرار دهد.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۰۹۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دغدغه بی ثباتی قیمت‌ها به ایستگاه سوئیس رسید

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، توماس جردن، رئیس کل بانک مرکزی سوئیس، گفت، با وجود آنکه رشد اقتصادی این کشور بسیار پایین آمده اما سیاست‌های پولی این بانک باید همچنان روی ثبات قیمت‌ها متمرکز باشد.

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی دولتی سوئیس گفت: رشد اقتصادی و تولید به میزان قابل توجهی کاهش یافته و بسیاری از کشورها به‌سمت کسری شدید بودجه و افزایش قابل توجه بدهی رفته اند.

وی در حاشیه برگزاری مجمع بهارانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن ادامه داد: در بسیاری از کشورها سطح بدهی به شدت افزایش یافته و میزان کسری بودجه‌ها بسیار بزرگ شده است.

جردن معتقد است این روند نمی‌تواند ادامه پیدا کند و باید در آینده اصلاح شود. از طرفی خیلی مهم است که سیاست‌های پولی به جای تمرکز بر تأمین بدهی روی ثبات قیمت‌ها متمرکز باشد در غیر این صورت پایانی خوب می‌خواهد داشت.

کد خبر 6085075 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت چقدر افزایش یافت؟
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلای جهانی دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دغدغه بی ثباتی قیمت‌ها به ایستگاه سوئیس رسید
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد