Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@19:33:45 GMT

۱۱ راهکار برای اینکه صبح‌ها زودتر حاضر شوید

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۱۱۶۴۶

۱۱ راهکار برای اینکه صبح‌ها زودتر حاضر شوید

دشوار است زمانی که نور به چشمان تان برخورد می‌کند بخوابید. همچنین نور صبحگاهی به ذهن و جسم‌تان یادآوری می‌کند که باید برخیزید و با انرژی باشید.

سرویس سبک زندگی فردا: آیا به جای آنکه زمان نسبتا قابل توجهی از صبح را مقابل کمد لباس‌های‌تان بگذرانید تا لباس موردنظر آن روز خود را انتخاب کنید، گزینه بهتری ندارید؟ اینکه هنگام صبح به دنبال عینک آفتابی‌تان بگردید و آن را به سختی پیدا کنید هم نمی‌تواند ایده چندان مناسبی برای آن زمان باشد و اول صبح را برای‌تان پراسترس می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بدتر اینکه خودمان هم از این وضعیت آگاه هستیم و باز هم به این روند ادامه می‌دهیم. در ادامه این مطلب را به نقل از سایت روزیاتومی‌خوانیم.

در این مورد با برخی از متخصصان مربوط تبادل عقایدی شده تا بهترین راهکارها برای جلوگیری کردن از این وضعیت آن هم هنگام صبح جلوگیری به عمل آید. با به کارگیری این راهکارها خواهید توانست بخشی از این کارهای زائد و وقتگیر را کنار گذاشته و از زمان خود استفاده بهتری کنید.
کارهایی که باید شب قبل انجام دهید
ساعتی را که برای برخاستن از خواب زنگ گذاشته‌اید در دور دست و یا خارج از اتاق خواب‌تان قرار دهید
«گرتشن روبین» نویسنده کتاب پرفروش «زودتر انجام دادن؛ بهتر انجام دادن» در این باره می‌گوید با این کار مجبور هستید برای خاموش کردن زنگ ساعت‌تان از جا بلند شوید و این وسوسه که دوباره اندکی بخوابید را در خود از بین می برید.
کلیدها، کیف پول، عینک آفتابی و تلفن همراه خود را در یک جا قرار دهید
روبین این راهکار را در عدم تلف شدن وقت برای پیدا کردن این موارد بر می‌شمرد.
پیش بینی هوای روز بعد را حتما چک کنید
با این کار هم لباس مورد نظر روز بعد را انتخاب خواهید کرد که در موارد بعدی به آنها اشاره خواهد شد و هم در صورت ریزش باران یا برف شدید، برای زودتر بیرون رفتن از خانه پیش بینی‌هایی خواهید کرد.
هنگام مسواک زدن در شب قبل به این بیاندیشید که فردا می‌خواهید چه لباسی بپوشید.
روبین می‌گوید با این کار بخشی از وقت صبح روز بعد را ذخیره خواهید کرد.
اگر صبح روز بعد مسافر هستید، دقیقا تصمیم بگیرید که می خواهید زمان صبح روز فردای خود را چگونه سپری کنید.
«کریس بایلی» نویسنده کتاب «پروژه خلاق» در این باره می‌گوید این یکی از اصلی‌ترین راهکارهایی است که یک مسافر می‌تواند برای جلوگیری از اتلاف وقت در نظر داشته باشد.
وی که خود بسیار سفر می‌کند، می‌گوید: «اگرچه من توانایی چندانی در معین کردن یک برنامه روتین روزانه ندارم اما با این برنامه ریزی می‌توانم کارهای روز بعدم را دقیق و سریع تنظیم کنم»
برنامه‌های‌تان را با همسرتان مطرح و تنظیم کنید
بایلی می‌گوید زمانی که خانه هستم برنامه‌های صبح روز بعدم را با همسرم هماهنگ می‌کنم. با این کار می‌توانم در کنار او صبحانه بخورم، زمان دوش گرفتنم را جوری تنظیم کنم که با او تداخل نداشته باشد و به موقع در باشگاه ورزشی حضور پیدا کنم و بتوانم روز خوبی را شروع کرده باشم.
اگر شما هم همین کار را انجام دهید در پیدا کردن لباس‌های‌تان از داخل کمد و به طور همزمان و نیز استفاده از تستر یا سایر وسایل دچار تداخل و مشکل نخواهید شد.
ناهار فردای خود را آماده کنید
اینکه برای خود و خانواده‌تان ناهار روز بعد را آماده کنید می‌تواند برای شما و خانواده هم از نظر وقت و هم از نظر مالی، بسیار مفید باشد. با این کار حدود ۱۰۰۰ دلار در سال ذخیره خواهید کرد.
برخی از کاربران Quora در این باره نظر بسیار مساعدی دارند و یکی از آنها بر این باور است که با نوشیدن ۳۰۰ میلی گرم آب هنگام خوابیدن ساعت ۷ صبح از خواب بیدار خواهید شد.
از لحاظ پزشکی به دلیل عدم دریافت آب در حین خواب، بدن‌تان به اصطلاح کم آب یا «دیهایدریت» می‌شود. با نوشیدن آب پیش از خوابیدن به این روند تعادل بهتری خواهید داد و برای سلامتی‌تان هم مفید است.
زمانی که می‌خواهید بخوابید پرده‌ها را کنار بزنید
دشوار است زمانی که نور به چشمان‌تان برخورد می‌کند بخوابید. همچنین نور صبحگاهی به ذهن و جسم‌تان یادآوری می‌کند که باید برخیزید و با انرژی باشید.
کارهایی که باید هنگام صبح انجام دهید
صدای زنگ ساعت را خاموش کنید و آن را دوباره برای چند دقیقه بعد کوک نکنید
همه ما خوب می دانیم که چقدر لذت دارد که بتوانیم چند دقیقه ای بیشتر بخوابیم.
یکی از متخصصان خواب به نام «تیموثی مورگنتالر» در این باره به «جسیکا اورویگ» از بیزنس اینسایدر می‌گوید: «بیشتر متخصصان خواب تصور می کنند که دوباره زنگ گذاشتن ساعت بعد از یک بار بیدار شدن ایده چندان خوبی نیست»
بخشی از این مخالفت بدان دلیل است که زمانی که بعد از تنظیم زنگ ساعت به خواب عمیق می‌روید، به چرخه خوابی وارد خواهید شد که احتمالا نخواهید توانست آن را به پایان برسانید. بنابراین به جای آنکه سرحال از خواب برخیزید، گیج و منگ خواهید بود.
دوش آب سرد بگیرید
همین که توانسته‌اید از جای تان بیرون آیید به توفیق بزرگی دست یافته اید. دوش آب سرد و نه یخ بگیرید. براساس یافته‌های Breus، دوش آب سرد به دلیل پایین آوردن دمای بدن‌تان می تواند بسیار انرژی بخش باشد.
می‌توانید دوش آب گرم را برای بعد از ظهر و پس از پایان کار و بهتر خوابیدن نگه دارید. در این ارتباط توصیه می‌شود مقاله دلایلی که مزایای گرفتن دوش آب سرد صبحگاهی را از دیدگاه علمی توجیه می‌کنند را مطالعه بفرمایید.
زمان خوردن صبحانه را از بین نبرید
یکی از کاربران Quora به نام Christoph Krenn در این باره می‌گوید:
«اولین کاری را که هنگام صبح انجام می‌دهم این است که قبل از رفتن به حمام یک رول آماده را داخل ماکرو یا فر قرار می‌دهم. این کار در من این انگیزه را به وجود می‌آورد که سریع تر دوشم را بگیرم و لباس بپوشم. بعد از آن با یک قهوه سریع صبحانه‌ام را می‌خورم»وی پیشنهاد می‌کند برای وعده صبحانه غذاهایی را میل کنید که زود نسوزد و یا ته نگیرد.
مواد غذایی مقوی و مغذی را در دسترس بگذارید
مواد غذایی محتوی فیبر همچون بلغور جو در کنار پروتئین می‌تواند گزینه مناسبی برای صبحانه باشد. حتی اگر فرصت خوردن آنها را ندارید با خودتان ببرید.
کارهایی که خوب است به طور کلی انجام دهید
چند جفت جوراب یک شکل و یک رنگ بخرید
روبین می‌گوید این کار سبب خواهد شد که دائم به دنبال لنگه آن نگردید.
تقریبا هر روز لباس مشابهی را به تن کنید
روبین می‌گوید برای سرکار رفتن برای خودتان یک لباس یونیفورم در نظر بگیرید. با این کار گزینه چندانی برای لباس پوشیدن در سر کار نخواهید داشت.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۱۱۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسخه دسکتاپ مرورگر کروم به جمینای مجهز می‌شود

ایتنا - تا پیش از این gemini در دسکتاپ از طریق یک صفحه وب اختصاصی قابل دسترسی بود، اما به نظر می‌رسد تازه‌ترین بیلد Canary برای کروم به زودی مستقیماٌ با omnibox کروم ادغام خواهد شد. گوگل کروم برای دسکتاپ یک مرورگر تکامل یافته است و اگرچه تمام قابلیت‌های آن در نسخه اندرویدش موجود نیست ولی کروم برای اندروید هنوز یکی از بهترین مرورگرهای وب برای این سیستم عامل به شمار می‌رود.
استفاده از نوار آدرس در بالای آن، که گوگل آن را Omnibox نامیده است، یک راه عالی برای شروع مرور وب است — می‌توانید یک URL، عبارت جستجو یا فرمان مسیریابی را در اینت نوار وارد کنید تا به شما نتیجه بدهد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اندرویدپلیس، اکنون، گوگل در حال مجهز کردن هر دو این نسخه‌ها به هوش مصنوعی است به طوری که در Omnibox از جمینای پشتیبانی شود.
 
تا پیش از این جمینای در دسکتاپ از طریق یک صفحه وب اختصاصی قابل دسترسی بود، اما به نظر می‌رسد تازه‌ترین بیلد Canary برای کروم به زودی مستقیماٌ با omnibox کروم ادغام خواهد شد.
 
از طریق این ادغام، اکنون در صورتی که در صفحه وب جمینای در اکانت‌تان لاگین کنید، این امکان را خواهید یافت که با قرار دادن عبارت @gemini در omnibox و پس از آن نوشتن متن جست‌وجویتان، پاسخی از هوش مصنوعی دریافت کنید.
شما به gemini.google.com/prompt هدایت خواهید شد و درخواست شما در فیلد پرامپت ظاهر خواهد شد، و سپس یک پاسخ ارائه می‌شود.
 
در اصل، این ادغام بسیار شبیه به گزینه‌های جست‌وجو در کروم است که در آن شما می‌توانید قبل از عبارت‌هایی که می‌خواهید جست‌وجو کنید فرمان‌های @tabs یا @bookmarks را وارد کنید تا جست‌وجو در آن زیربخش‌های مرورگر انجام شود.
 

دیگر خبرها

  • فال شمع روزانه امروز شنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۳
  • معرفی برترین‌ های رقابت‌های سوارکاری گنبدکاووس در روز دوم هفته دوم
  • معرفی برترین‌ های رقابت‌های سوارکاری گنبدکاووس؛ روز دوم هفته دوم
  • معرفی برترین‌های رقابت‌های سوارکاری گنبدکاووس؛ روز دوم هفته دوم
  • فال شمع روزانه امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • اگر می‌‎خواهید برنده باشید، باید به رئال بیایید!
  • نسخه دسکتاپ مرورگر کروم به جمینای مجهز می‌شود
  • فال شمع روزانه امروز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • داستان‌هایی پیرامون عفاف و حجاب در «ای کاش زودتر» منتشر شد
  • می‌توان با بررسی سطح بینایی، زوال عقل را ۱۲ سال زودتر پیش‌بینی کرد