Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه کلینیک در نظر دارد هر روز ساعت ۱۴ تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

مقدار زیاد کلسترول خوب هم برای سلامتی بدن بد است

محققان گفته اند اگرچه سطح بالای کلسترول خوب در تامین سلامتی مفید است، اما وجود میزان زیاد و بیش از حد آن هم می‌تواند مشکل ساز بوده، حتی به افزایش خطر مرگ بیانجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردانی که میزان کلسترول خوب بالا بوده، میزان مرگ و میر ۱۰۶ درصد بالاتر از گروه نرمال یا معمولی و در زنان، ۶۸ درصد بیشتر از زنانی با سطح معمولی کلسترول بوده است.

آناناس و خواص درمانی آن

بروملین موجود در آناناس به بدن کمک می‌کند تا تمام قد در برابر سلول‌های سرطانی بایستد. نتایج بررسی‌های محققان آمریکایی نشان می‌دهد این ترکیب گیاهی به بدن کمک می‌کند تا با شناسایی سلول‌های سرطانی با آن‌ها مقابله کند. در واقع آنزیم بروملین به سیستم ایمنی بدن قدرت کافی برای مقابله با سرطان را می‌بخشد.

موادغذایی که سموم کبد را تار و مار مى کند

آووکادو غنی از گلوتاتیون و مطالعات نشان داده است که خوردن یک تا دو عدد از آن در هفته آسیب‌های کبدی را از بین مى برد. چای سبز حاوی کاتچین آنتی اکسیدانی گیاهی است که منجر به از بین بردن تجمع چربی در کبد می‌شود و عملکرد کبد را تقویت می‌کند.

راهکار موثر محققان برای درمان ایدز

محققان یک نوع پروتئین جدید را در خانواده‌ای از پروتئین‌ها که قبلا شناسایی شده بود، کشف کرده اند که به آن عنوان Delta ۲۰ داده اند و به گفته آن‌ها می‌تواند اکثر صدمات نژادی از اچ آی وی، یعنی X۴ را سرکوب کند و جلوی آلوده شدن سلول‌ها به ویروس را بگیرد.

انداختن پا‌ها روی هم هنگام نشستن چه عوارضی دارد؟

یکی از پیامد‌های انداختن پا‌ها روی هم است. علایم آن سختی در حرکت دادن کف پا در قسمت قوزک به علت به وجود آمدن تداخل در عصب پرونئال و کشیدگی عصب و فشرده سازی در قسمت زانو، مفصل، لگن یا قوزک است. این تداخل در عصب می‌تواند به علت نشستن به یک حالت مانند قرار دادن پا‌ها روی هم به وجود آید.

چرا باید باکتری مصرف کنیم؟

بیشتر از هزار نوع مختلف باکتری‌های گوارشی در سیستم گوارشی وجود دارد، البته هر یک با نقش مهم و متفاوت. بالای ۴۰ تریلیون سلول‌های باکتری در بدن انسان وجود دارد در حالی که تنها ۳۰ تریلیون سلول‌های انسانی وجود دارد. باکتری‌های گوارشی یک تا دو و نیم کیلوگرم وزن دارند (تقریبا هم وزن مغز انسان). محققان پروبیوتیک‌ها را همانند یک ارگان تلقی می‌کنند چرا که نقش بزرگی در بدن ایفا می‌کنند و بر این اساس نقش قابل ملاحظه‌ای در بدن ایفا می‌کنند.

آیا مصرف آنتی‌بیوتیک باعث چاقی می‌شود؟

وقتی خانم‌ها آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کنند، در واقع باکتری‌های مفید موجود در معده‌ آنها از بین رفته و شرایط برای بروز عفونت قارچی فراهم می‌شود. در شرایطی که مردان هم ممکن است دچار این مشکل شوند، اما این مسئله در زنان شایع‌تر است. عفونت قارچی منجر به حفظ و ماندن آب در بدن شده، در روند انتشار هورمون تیروئید اختلال ایجاد کرده و به اشتهای زیاد برای خوردن شیرینی‌جات می‌انجامد که اضافه وزن و ایجاد چربی شکمی را به همراه دارد.

اگر می‌خواهید وزن کم کنید، سعی کنید حتما تحت تجویز پزشک آنتی‌بیوتیک مصرف کنید؛ علاوه بر این ورزش منظم و خوردن غذا‌های مغزی که باعث افزایش ایمنی بدنتان می‌شود و از راه‌هایی است که می‌توان از بروز بیماری پیشگیری کرد.

خواب دیدن چه سودی برای انسان دارد؟

در تحقیقاتی ابتدا الگوی خواب ۳۲۱ داوطلب بالای ۶۰ سال مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت و سپس در یک بازه ۱۲ ساله وضعیت سلامت این داوطلبان پیگیری شد تا میزان خطر ابتلا به زوال عقل در بین آن‌ها مشخص شود. بر اساس این تحقیقات به ازای یک درصد کاهش زمانی که در خواب صرف حرکت سریع چشم‌ها می‌شود، احتمال ابتلا به زوال عقل ۹ درصد افزایش می‌یابد.

مراحل مختلف خواب تاثیرات متفاوتی بر ویژگی‌های اصلی آلزایمر برجای می‌گذارند و نتایج این تحقیقات مکانیزم حرکت سریع چشم را به عنوان ابزاری برای پیش‌بینی زوال عقل شناسایی می‌کند. این محققان اوایل سال جاری میلادی دریافتند در یک بازه زمانی ۱۰ ساله خطر ابتلای افرادی که بیش از ۹ ساعت خواب مستمر شبانه دارند به زوال عقل در مقایسه با سایرین دو برابر است.

چرا خیس عرق از خواب بیدار می‌شویم؟

در مورد زنان، معمول‌ترین دلیل تعریق‌های شبانه، استروژن پایین و یا نوسانات میزان هورمون استروژن است. این اتفاق در زنان بعد از زایمان و یا با مصرف قرص‌های ضد بارداری، پیش از یائسگی و یائسگی رخ می‌دهد. تمام این موارد موجب کاهش استروژن و یا نوسان میزان آن در بدن می‌شود و در نتیجه تعریق‌های ملایم یا شدید را در بر دارند.


برای کاهش تعریق شبانه، دمای اتاق خوابتان را متعادل کنید، لباس خواب خنک بپوشید، در اتاق خواب تان پنکه یا تهویه بگذارید و از غذا‌هایی که باعث گرم شدن بدن می‌شوند اجتناب کنید، مثل غذا‌های تند و پرادویه بدتر اینکه، تحمل چنین حالاتی باعث فشار آمدن روی غدد فوق کلیوی شده که می‌تواند منجر به فرسودگی و خستگی، افسردگی و اضافه وزن شود؛ بنابراین بهتر است به پزشک مراجعه کنید و آزمایش خون دهید.

زنانی که به بیماری های قلبی مبتلا می شوند

زنان یک دهه دیرتر از مردان به بیماری قلبی مبتلا می‌شوند. البته این یک یافته آماری است و به این معنا نیست که خانم‌ها در سنین جوانی مبتلا به بیماری قلبی نمی‌شوند. بیماری‌های قلبی در جامعه به عنوان بیماری مردان شناخته می‌شود، ولی در حقیقت آمار‌ها نشان می‌دهد بیماری قلبی در زنان نیز عامل اولیه مرگ هستند.


بیماری‌های قلبی در زنان هفت تا ده سال دیرتر ظاهر می‌شود و بررسی‌های زیادی در کشور‌ها از جمله ایران انجام شده که نشان می‌دهد مصرف دخانیات، چاقی، بالا بودن سطح چربی‌های خون، نوع تغذیه، دیابت، فشار خون بالا، استرس و میزان فعالیت بدنی در پیدایش بیماری‌های قلبی در مردان و زنان موثر هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۱۲۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک معلم درکلات کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،مدیر آموزش و پرورش کلات گفت: محدثه شعبانی معلم پایه اول مدرسه شهید غلامپور زاوین زمانیکه متوجه می‌شود دانش آموز کلاس اش به خاطر عمل جراحی نمی‌تواند چند روزی در کلاس درس حاضر شود منزل دانش آموز را به کلاس تبدیل کرده است.
رمضان پروانه  افزود: خانم شعبانی با هدف عیادت و روحیه دهی به دانش آموز بیمار کلاس‌های درس را به منزل دانش آموز برده است. 
پروانه گفت: این اقدام خانم معلم همدلی، مهربانی، مسئولیت پذیری، نوع دوستی و مسئولیت اجتماعی  درقبال همنوعشان رابه تصویر کشیده است.

دیگر خبرها

  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • یک معلم درکلات کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند؟
  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند