Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-06@20:17:29 GMT

چگونه واریس را از بین ببریم؟

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۱۲۵۱۱

چگونه واریس را از بین ببریم؟

سرویس سلامت و پزشکی بی باک؛ بخش مهمترین عناوین:

 

خوشبختانه بیشتر افراد با بیماری واریس سیاهرگ‌ها یا همان واریس آشنایی دارند. بیش از ۴۰ میلیون نفر از آمریکایی‌ها به این بیماری مبتلا هستند. شریان‌ها خون را به کل بدن پمپ می‌کنند و سیاهرگ‌ها خون را دوباره به قلب باز می‌گردانند. برخی از مواقع سیاهرگ‌های بدن کار خود را به درستی انجام نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر دریچه‌های یک طرفه در سیاهرگ‌ها به خوبی بسته نشود، خون درون آن جمع خواهد شد. همین امر نیز موجب متورم شدن سیاهرگ در قسمت‌هایی از بدن می‌شود. این تورم بیشتر در پاها رخ می‌دهد. واریس از نظر فیزیکی نیز بسیار دردناک است. این بیماری موجب تورم و درد می‌شود و با سندروم پای بی قرار نیز مرتبط است. در این مقاله قصد داریم روشهای درمان واریس را بیان کنیم.

همچنین بخوانید: روش درمان پای بی قرار از بروز واریس جلوگیری کنید:

اگر چه برخی از افراد در معرض ابتلا به بیماری واریس قرار دارند (یکی از فاکتورهای خطر برای ابتلا به آن ژنتیک است) اما شما می‌توانید مراحلی را برای پیشگیری از آن طی کنید. بهترین روش برای جلوگیری از بروز واریس، دنبال کردن یک سبک زندگی فعال است. تمرینات پا همچون پریدن و پیاده روی می‌تواند به گردش جریان خون کمک کند. همچنین باید از ایستادن‌های طولانی مدت اجتناب کنید. هر جایی که ممکن بود بنشینید و پای خود را دراز کنید تا فشار موجود بر روی سیاهرگ‌ها کاهش پیدا کند. شما همچنین باید از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند خودداری کنید. هر چقدر کفش مسطح‌تر باشد به ماهیچه‌های پا فشار کمتری وارد می‌شود و همین امر از بروز بیماری‌هایی همچون واریس جلوگیری می‌کند.

درمان های واریس:

اولین کاری که باید انجام دهید مراجعه به یک پزشک متخصص است. این فرد می‌تواند در درمان واریس به شما کمک کند. بسته به درمان‌های مورد نیاز، یک جراح عروق، متخصص پوست یا متخصص ورید می‌تواند درمان‌های مختلفی را پیش بگیرد:

جوراب‌های مخصوص واریس:

این جوراب‌ها به گونه‌ای طراحی شده اند که خون را به سمت بالا هدایت می‌کنند. استفاده از این موارد می‌تواند به تسکین علایمی همچون تورم و سفتی کمک کند و جریان خون را در اندام تحتانی بهبود ببخشد. به یاد داشته باشید که استفاده از جوراب‌های مخصوص واریس کمکی به از بین رفتن واریس نخواهد کرد. این موارد تنها برای تسکین درد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اسکلروتراپی:

در این درمان با استفاده از یک سوزن، محلولی به داخل رگ‌های وریدی تزریق می‌شود. در نهایت رگ‌های واریسی لخته شده و از بین می‌رود. معمولا در عرض ۷ الی ۱۰ روز ظاهر رگ‌های واریسی از بین خواهد رفت. این روش ممکن است کمی دردناک باشد. همچنین ممکن است به درمان‌های متعدد برای خلاصی از شر این رگ‌ها نیاز داشته باشید.

فرسایش حراراتی:

این روش از یک لیزر یا فرکانس رادیویی برای داغ کردن و بستن ورید‌ها استفاده می‌کند. با استفاده از سونوگرافی جراح قادر است کاتتر را داخل رگ‌های مورد نظر قرار دهد و سپس با استفاده از لیزر یا الکترود امواج رادیویی به درمان واریس بپردازد. اینکار باعث فرو ریختن دیواره‌های عروق می‌شود. ممکن است به بیهوشی عمومی نیاز داشته باشید. البته برخی از جراحان از بی حسی موضعی برای اینکار استفاده می‌کنند. فرسایش حرارتی نسبت به اسکلروتراپی درد کمتری دارد و موثرتر است.

خارج کردن رگ‌ها:

واریس سیاهرگ را می‌توان به صورت فیزیکی از پا خارج کرد. این روش از طریق برش‌های بسیار ریز انجام می‌شود. این روش معمولا به خاطر تعداد برش‌هایی که مورد نیاز است کمتر از سایر گزینه‌ها رواج دارد. این فرآیند برای واریس‌های بسیار بزرگ، دردناک و متورم بهترین گزینه است. این درمان معمولا توسط متخصص ورید انجام می‌شود.

وناسیل(VenaSeal):

یکی از جدیدترین روش‌های موجود در بازار وناسیل است. وناسیل یک چسب مخصوص است که باعث بسته شدن رگ‌های آسیب دیده می‌شود. این روش به اندازه تکنیک حرارتی که قبلا نیز ذکر شد، موثر است و می تواند باعث نابودی رگ‌های واریسی شود. این روش آسیبی به اعصاب وارد نمی‌کند و تنها به بی حسی در مکان مورد نظر نیاز دارد. استفاده از جوراب های مخصوص درمان واریس نیز لازم نیست. امکان انجام این روش در یک جلسه وجود دارد.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۱۲۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن

در ایران، گیاهی خودرو و بسیار مفید وجود دارد که هم اکنون در فصل رویش آن هستیم. این گیاه نه تنها در آشپزی کاربرد دارد بلکه به عنوان دارو نیز مصرف می‌شود.

«شنگ»، گیاهی خودرو و مفید از خانواده کاسنیان، از اردیبهشت تا تیر در مناطق کوهستانی ایلام ایران می‌روید. با فرا رسیدن بهار و پایان سرما، این گیاه خوراکی و دارویی سر از خاک بر می‌آورد.

به گزارش فرطب، شنگ که با نام‌های دیگری همچون آلاله شنگ، ریش بز خالدار، اشلنگ، یمنیه، قندرون، سنسفیل، تسلسفیل، اسپلنج، اسفلنج و یملیک شناخته می‌شود، به دلیل خواص بی‌شمارش، محبوبیت زیادی دارد. در ادامه این مقاله، به تفصیل به بررسی خواص و کاربردهای این گیاه پرداخته‌ایم.

خواص دارویی گیاه شنگ در طب سنتی

گیاه شنگ که در طب سنتی استفاده‌های فراوانی دارد، در درمان زخم‌های گوارشی و مشکلات ریوی مفید است. به دلیل داشتن خواص قابض، در درمان خونریزی‌های رحمی و دستگاه تنفسی و همچنین برخی انواع اسهال کاربرد دارد. پودر گل و ریشه شنگ برای تسریع در التیام زخم‌های چرکی و سوختگی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، و ریشه آن برای سم‌زدایی بدن به کار می‌رود.

مصرف شنگ: خواص و کاربردهای آشپزی و درمانی

شنگ را می‌توان به شکل جوشانده استفاده کرد یا از برگ‌های آن برای ساخت ضماد به منظور درمان زخم‌ها بهره برد. ریشه این گیاه که خواص اصلی آن را داراست، به صورت دم‌کرده مصرف می‌شود، گرچه طعم تلخ آن ممکن است کمی ناخوشایند باشد. پزشکان طب سنتی، ریشه و برگ‌های خشک شده‌ی شنگ را پودر کرده و برای استفاده‌های خارجی با دیگر ترکیبات گیاهی مخلوط می‌کنند.

غذاهای محلی ایران با استفاده از شنگ

آش شنگ به عنوان یک غذای سنتی ایرانی با سبزی کوهی شنگ تهیه می‌شود که شامل موادی چون نخود، لوبیا چیتی، عدس، نمک، فلفل، کشک، پیاز داغ، نعنا داغ و سیر است و طعمی عالی دارد. شنگ همچنین به عنوان چاشنی در سالادها و سایر غذاها استفاده می‌شود. شنگ‌پلو، که با تفت دادن شنگ خردشده با پیاز و گوشت قیمه و ادویه تهیه می‌شود، پس از آبکشی با برنج مخلوط و دم کشیده می‌شود، نمونه‌ای دیگر از غذای محلی پرطرفدار است.

جمع بندی

گیاه شنگ، با خواص دارویی و غذایی فراوان، یکی از گیاهان خودروی محبوب در طب سنتی ایران است. این گیاه در درمان زخم‌ها، مشکلات گوارشی و ریوی به کار می‌رود و همچنین به عنوان یک ماده غذایی مغذی در آشپزی سنتی ایران، به خصوص در تهیه آش و شنگ‌پلو، استفاده می‌شود. افزایش آگاهی نسبت به فواید این گیاه می‌تواند به بهبود سلامت عمومی کمک کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • روش عجیب درمان ریزش مو (فیلم)
  • خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن
  • چگونه اضطراب را درمان کنیم؟
  • ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • ایزادخواه، نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • درمان سریع سرماخوردگی با بادکش | آیا بادکش با حجامت تفاوت دارد؟
  • میگرن چیست؟ (فیلم)
  • روشی برای درمان تنبلی چشم
  • با این عرقیجات از شر سنگ کلیه در امان بمانید