Web Analytics Made Easy - Statcounter

خطیب موقت نماز جمعه اصفهان با اشاره به لزوم تقوای سیاسی برای همه‌گان، گفت: راه‌اندازی نهضت فرهنگ علوی در سطح جامعه را پیگیری کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدتقی رهبر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان با اشاره به لزوم داشتن تقوا، اظهار کرد: تقوای سیاسی و مدیریتی نیاز مبرم همه جامعه ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه تقوا شاخه‌های مختلفی دارد، گفت: تقوای یک میدان وسیع و نامحدود دارد که همگی شامل پیر، جوان، عالم و … به آن نیاز داریم.
وی با اظهار اینکه تقوای سیاسی، نیاز کار یک سیاستمدار است، گفت: مدیریت ما به مدیریت علوی نیاز دارد، به مدیران استانی نیز پیشنهاد گذاشتن کلاس مدیریت علوی برای نیروهای زیرمجموعه آن‌ها داده شد ولی عدم تشکیل چنین کلاس‌هایی برایمان خسارت به بار می‌آورد.
حجت‌الاسلام رهبر با توصیه به راه‌اندازی نهضت فرهنگ علوی در سطح جامعه، اظهار کرد: نامه مولای متقیان به سلمان فارسی حاوی این مطلب هست که مثل دنیا همچون ماری است دارای زهر کشنده.
خطیب موقت نماز جمعه اصفهان گفت: حاکمان باید مراقب مردم و زیردستان خود باشند؛ امام علی (ع) در نامه خود به مالک اشتر راه حکومت‌داری علوی را یاد داده‌اند.
وی بابیان اینکه حکومت نباید برای حق کاهلی کند، اظهار کرد: مولای متقیان علیه‌السلام خطاب به مالک اشتر یاد خدا و توجه به محرومان را به جدیت تأکید می‌کنند.
حجت‌الاسلام رهبر با اظهار اینکه در جامعه اسلامی هر شخص حق‌وحقوق خاص خود را دارد، گفت: رهبر معظم انقلاب در بخشی از متن تنفیذ خود فرمودند: با دعا برای موفقیت ایشان، مؤکداً توصیه می‌کنم که این منصب خطیر را وسیله‌ای برای کسب رضای الهی و ذخیره‌ای برای هنگامه‌ی لقاء پروردگار قرار دهند و همت خود را متوجّه استقرار عدالت و جانب‌داری از محرومان مستضعف و اجرای احکام اسلام ناب و تقویت وحدت و عزت ملّی و توجّه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های عظیم کشور و صراحت در بزرگداشت ارزش‌ها و مبانی انقلاب اسلامی نمایند و مطمئن باشند که ملّت غیور و شجاع، خدمتگزاران کشور را در دشواری‌ها و در مقابله با زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌های استکبار تنها نخواهد گذاشت.
امام‌جمعه موقت اصفهان در گلایه‌ای از اشباع بازار داخلی از کالای های خارجی، تصریح کرد: سوء مدیریت در اقتصاد منجر به این مسئله شده است.
وی با بیان اینکه چند سالی هست که مدعی خروج از رکود هستیم، گفت: ما شاهد وضعیت فعلی جامعه هستیم، در این دوره جدی وارد کار شوید، چشم از کشور لعنتی آمریکا بردارید.
حجت‌الاسلام رهبر خطاب به دولتمردان و مسئولان به داشتن توجه و نگاه به توانمندی‌های داخلی تأکید کرد.
خطیب موقت نماز جمعه اصفهان دعا کرد: گوش شنوا و توفیق عمل به بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و سفارش‌های اهل‌بیت سلام‌الله علیها را به همه عنایت فرما.
وی با اشاره به سالروز اشغال ایران توسط متفقین در سال 1320، اظهار کرد: باید قدردان نظام اسلامی ایران باشیم که اجازه دخالت و دادن یک وجب خاک به دشمنان را نداده است.
وی گفت: آمریکا تبدیل به یک ببر کاغذی شده است؛ دشمن امروز از گسترش اسلام ناب و انقلاب اسلامی می ترسد.

مطالبه مردم ما از مدیران دوری از سیاسی بازی است

امام جمعه گلپایگان گفت؛ مطالبه مردم ما از مدیران این مملکت در هر سطحی از مسئولیت دوری از سیاسی بازی و جناحی گری و همچنین باندبازی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد علاء الدینی در نماز جمعه امروز که در مصلی گلپایگان برگزار شد اظهار کرد: انتظار مردم این است که مسئولان با وجود سلایق مختلف باهم متحد باشند.

وی با اشاره به اینکه مردم ما تلاش مسئولان را درک می کنند ولی منتقد هستند، تصریح کرد: نباید کسی از انتقاد هراس داشته باشد چرا که انتقادات مردم برای پیشرفت جامعه است.

امام جمعه شهرستان افزود: مردم می خواهند مسئولان در همه رده ها به فکر چاره اندیشی برای حل مشکلات باشند.

حجت الاسلام والمسلمین علاءالدینی با بیان اینکه مردم می خواهند مسئولان درد دین و درد محرومان را داشته باشند، عنوان کرد: این صندلی ها و جایگاه ها به اعتبار تلاش و مقاومت های مردم است.

خطیب جمعه گلپایگان در ادامه به خواسته های مردم گلپایگان در رابطه با بهبود راه های مواصلاتی شهرستان به خصوص راه مواصلاتی به سمت دهق علویجه که نزدیک ترین راه به سمت استان است اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علاءالدینی در ادامه یاداور شد؛ مردم شهرستان به اختصاص حقابه کشاورزی از سد موجود و همچنین به راه افتادن چرخ صنعت امید دارند.

وی در پایان با اشاره به اختصاص ۱۶ هزار میلیارد تومان برای ارتقا توان تولید در کشور خاطرنشان کرد: چه خوب است بخشی از این پول در گلپایگان برای رفع مشکلات صنعتگران اختصاص داده شود.

دولت با مدیریت جهادی مشکلات اقتصادی مردم را حل کند

حجت الاسلام روح الله امینی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای پاگرفتن برجام، اظهار کرد: برجام نه تنها مشکلی را برای مردم و انقلاب حل نکرد، بلکه سراسر آن ایجاد مشکل و بدعهدی آمریکا در قبال پایبندی به آن بود.

امام جمعه نطنز با بیان این که قبل از برجام عده ای با تبلیغات گسترده، تعامل با آمریکا را تنها راه گشایش و حل مشکلات معرفی می کردند، افزود: بعد از برجام تنها سودی که از این توافق نصیب جمهوری اسلامی شد این بود که ضرورت سلب اعتماد به آمریکا بیش از پیش نمایان شد، موضوعی که رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر آن تاکید می کردند.

وی با اشاره به حوادث منطقه و کشتار بی رحمانه مسلمانان در کشورهای یمن، عراق سوریه و دیگر کشورها، تصریح کرد: این حوادث نشان از تلاش آمریکایی ها برای حاکم کردن اسلام آمریکایی با مقابل هم قرار دادن مسلمانان دارد، در حالی که این ها با آن اقدام های شنیع بویی از انسانیت نبرده اند چه رسد به این که بخواهند داعیه پیروی از اسلام ناب را داشته باشند.

حجت الاسلام امینی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران با قدرت دفاعی و تهاجمی و همچنین نیروهای مومن و انقلابی خود در لباس رزمندگان اسلام توانسته است راه پیشرفت این نوع تفکر در منطقه را ببندد و به لطف خداوند و با اقتدار روز افزون جبهه مقاومت این اندیشه به زودی به زباله دان تاریخ می رود.

وی تاکید کرد: آن چه مهم است و دشمنان نیز آن را فهمیده و عده ای در داخل نیز باید آن را درک کنند این است که اتکا به نیروهای جوان، متخصص و انقلابی و نگاه به درون راه زورگویی و ظلم کشورها در حق جمهوری اسلامی را سد می کند.

خطیب جمعه نطنز با اشاره به دوراهی هایی که ممکن است بر سر راه انسان ها قرار گیرد، بیان کرد: تقوا تنها سلاح و چراغی است که اگر انسان ها دارای آن باشند به خوبی در این دوراهی ها، راه حق را تشخیص داده و به فلاح و رستگاری می رسند.

وی با اشاره به هفته دولت و گرامیداشت یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر، خاطر نشان کرد: دولتمردان باید با تفکر بسیجی و مدیریت جهادی هرچه زودتر مشکلات مردم که اقتصاد در راس آن ها است را مرتفع کنند.

اعضای شورا پاسخ اعتماد مردم را با خدمت صادقانه و بی منت بدهند

حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت مسلم بن عقیل (ع)، اظهار کرد: اگر بخواهیم شخصیت مسلم بن عقیل را واکاوی کنیم باید او را در ردیف شخصیت های بزرگِ دینی اسلام و بلکه بالاتر قرار داد چرا که ایشان نماینده خاص امام حسین (ع) و در زمان حیات امام علی (ع) و امام حسن (ع) یار و یاور این دو امام بزرگوار نیز بود.

امام جمعه بادرود به کشتار مسلمانان بی گناه در میانمار اشاره کرد و افزود: تمام این ظلم ها در حق مسلمانان، مستقیم و غیر مستقیم از طرف آمریکایی ها صورت می گیرد و از آن جایی که آن ها از اتحاد مسلمانان در برابر کفر به شدت می ترسند، نقشه های گوناگون می کشند تا مسلمانان را در مقابل همدیگر قرار دهند.

وی با بیان این که دشمنان نظام همواره از نام ها و نهادهای تاثیر گذار در جمهوری اسلامی هراس دارند، تصریح کرد: گاهی ولایت فقیه به خاطر تاثیرگذاری مورد هجمه قرار می گیرد و گاهی هم حوزه های علمیه و نیروهای مسلح و به خصوص سپاه پاسداران مورد هدف قرار می گیرند.

حجت الاسلام قاسمی اضافه کرد: سپاهیان اسلام که تربیت شده مکتب حسین بن علی (ع) هستند این روزها خواب را از چشم دشمن گرفته اند و در جبهه های مختلف که دفاع از حرم نمونه شاخص و فعلی آن است این هدف را تحقق بخشیده اند.

وی گفت: متاسفانه عده ای در داخل آب به آسیاب دشمن می ریزند و با ایجاد تردید و حتی تاکید بر نفی دفاع از حرم در عراق و سوریه، اهداف دشمن را در داخل پیگیری کرده و حتی تلاش می کنند تا این طرز تفکر را در بین مردم و به خصوص جوانان ترویج دهند و جالب است همین ها در داخل از فشار آمریکا و اقدام های وحشیانه گروه تروریستی داعش نیز به شدت می ترسند.

خطیب جمعه بادرود تصریح کرد: آن چه امروزه در یمن، سوریه،عراق، فلسطین، افغانستان و بحرین شاهد آن هستیم یک جنگ تمام عیار کفر علیه اسلام است و جمهوری اسلامی به عنوان منادی دین و اسلام در برابر این جنگ ایستادگی می کند و حال اگر در این میدان عده ای بخواهند به آسیاب دشمن آب بریزند، نه تنها پذیرفتنی نیست بلکه پاسخی دندان شکن را از حامیان مدافعان حریم و حرم دریافت خواهند کرد.

وی ضمن تبریک هفته دولت، افزود: همین که مسئولان در مجرای خدمت رسانی به مردم قرار گرفتند خود یک نعمت بزرگی برای آن ها محسوب می شود و به فرموده امام حسین (ع) اگر از این نعمت درست استفاده نشود به زودی از آن ها پس گرفته می شود.

حجت الاسلام قاسمی همچنین آغاز فعالیت شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای بخش امامزاده در دوره پنجم را تبریک گفت و خاطر نشان کرد: اعضای شورا باید در این چهار سال با تکلیف گرایی و خدمت صادقانه و بی منت جواب اعتماد مردم به آن ها را بدهند.

توجه به اقتصاد و فرهنگ دینی در دستور کار دولت قرار گیرد

حجت الاسلام قاسم باقریان ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه زرین شهر اظهار کرد: عجین شدن ایام شهادت شهیدان رجایی و باهنر با هفته دولت، برای دولتمردان ما معنا و مفهوم خاصی به دنبال دارد که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه دولتمردان ما باید ادامه دهنده راه شهیدان رجایی و باهنر باشند متذکر شد: دولتمردان ما باید همه ی تلاش خودشان را به گونه ای به کار گیرند که مسیری جز تقویت تقوا، حفظ ارزشهای نظام و انقلاب و خدمت صادقانه و خالصانه به مردم به ویژه محرومان جامعه هدف دیگری نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن با تمام وجود خود به جنگ با فرهنگ دینی و انقلابی ما آمده است تصریح کرد: زمانی که امام خمینی(ره) انقلاب کشورمان را انقلاب فرهنگی نامیدند هجمه دشمنان علیه ما جدی تر شد چراکه آنها به خوبی معنای این جمله حضرت امام را درک کردند.

باقریان با بیان این مطلب که امروز در دنیا شاهد وقوع جنایات بسیار تلخ و شرم آوری هستیم متذکر شد: جنایات وحشیانه و بی شرمانه تروریست ها در کشورهایی نظیر یمن، عراق، سوریه، بحرین و فلسطین همه گی برگرفته از تروریستی است که خود اورپا عامل به وجود آمدن و تقویت آن است.

وی با اشاره به حوادث تروریستی اخیر در کشورهای غربی خاطرنشان کرد: امرز آتشی که غربی‌ها در خاورمیانه آورده اند دامان خودشان را گرفته است و اضطرابی را که امروز بین مردم اورپا ایجاد شده است، پیش تر از این و با حمایت غرب به خاورمیانه آورده شده بود.

توجه به گشایش اقتصادی و فرهنگ دینی در دستور کار دولت دوازدهم قرار گیرد

امام جمعه فولادشهر متذکر شد: امروز مشکلات و گره‌های اقتصادی، مسئله اوّل کشور است که باید حل شوند و حل آن‌ها درگرو اجرای صحیح و دقیق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مدّ نظر مقام معظم رهبری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته فولادشهر با اشاره به ضرورت کسب روزی حلال در جامعه گفت: نان حلال مسئله‌ی مهمی است و نقش حیاتی آن در زندگی ما مورد تأکید آیات و روایات قرارگرفته است.

امام‌جمعه فولادشهر بابیان اینکه اثر لقمه‌ی حلال نورانیت است و لقمه‌ی حرام قساوت قلب و تاریکی می‌آورد متذکر شد: امام حسین(ع) پیش از ظهر عاشورا در کربلا صحبت‌های زیادی کرد ولی هیچ‌کدام اثر نمی‌کرد و در آخر حضرت فرمودند چون شکم‌های شما پر از حرام شده است، حرف‌های من در شما اثر نمی‌گذارد.

وی با تأکید بااینکه توجه به گشایش اقتصادی و فرهنگ دینی باید در دستور کار دولت دوازدهم قرار گیرد خاطرنشان کرد: امروز مشکلات و گره‌های اقتصادی، مسئله اوّل کشور است که باید حل شوند و حل آن‌ها درگرو اجرای صحیح و دقیق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مدّ نظر مقام معظم رهبری است.

حجت‌الاسلام سرافراز بابیان این مطلب که در اسلام پرداختن به امور اقتصادی مردم جزو اوجب واجباتِ حکومتها است افزود: برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید همه ظرفیت‌های کشور در بخش‌های کشاورزی و صنعت به میدان آورده شوند.

امام‌جمعه فولادشهر با توجه به تحلیف و آغاز به کار شورای اسلامی دوره پنجم فولادشهر تصریح کرد: خدمت اعضای محترم شورای دوره چهارم و شهردار سابق خدا قوت و خسته نباشید عرض میکنیم و از آقای ایزدی هم که سرپرستی شهرداری را تا انتخاب شهردار جدید پذیرفتند تشکر میکنیم.

وی افزود: الحمدلله در چهار دوره گذشته شوراها علیرغم کاستی ها و ضعف ها کار‌های خوب بسیاری انجام شده و امیدواریم خداوند به خادمین شما مردم در دوره پنجم هم توفیق عنایت کند تا در این دوره نیز بیشتر کار شود چراکه خدمت به خلق خدا باید در دستور کار قرار گیرد.

دلسوزان انقلاب برای ترویج فرهنگ دینی مردم تلاش کنند

امام جمعه شهر محمد آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته در رابطه با مبحث ازدواج و خانواده به یکی دیگر از عوامل اخلاقی سازنده اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از عوامل اخلاقی سازگاری در محیط خانواده، خلق نیکو است که خانواده باید به آن اهمیت داده و به کار گیرد.

حجت الاسلام سید حسین هاشمی افزود: خلق نیکو در منابع اسلامی، عاملی بسیار موثر در سازگاری و تحکیم بنیاد خانواده معرفی شده است و امام رضا علیه اسلام در جواب نامه شخصی که به حضرت نوشته بود یکی از بستگانم برای خاستگاری نزد من آمده، ولی بد اخلاق است، چه کنم؟ می‌فرمایند: اگر بد اخلاق است به او زن ندهید.

وی ضمن تعریف حسن خلق، اظهار کرد: حسن خلق کیفیت نیکوی نفسانی است که رفتارهای پسندیده بر اساس آن به سهولت صورت می گیرد.

امام جمعه شهر محمد آباد با اشاره به مصداق های این رفتار تاکید کرد: حسن خلق مصداق های متعددی دارد که در منابع اسلامی به برخی از مصادیق آن پرداخته شده است.

حجت الاسلام هاشمی با تشکر از زحمات شورای دوره چهارم و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دولت، گفت: شورای جدید با همدلی و دلسوزی، نیت خالص و پرهیز از اختلاف همه توان خود را برای خدمت به شهر و مردم به کار ببرند.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود به اهمیت فرهنگ و کارفرهنگی پرداخته و بیان کرد: آنچه امروز نیاز اصلی کشورماست حفظ اعتقادات و فرهنگ دینی مردم بوده و هدف انبیا در طول تاریخ، هدایت مردم به حیات طیبه است.

امام جمعه با بیان اینکه هدف از تشکیل حکومت نیز ترویج دین و فرهنگ اسلامی است، خاطرنشان کرد: چون حکومت اسلامی مبتنی بر عقاید مردم است؛ تلاش فرهنگی موثر ترین کار برای حفظ حکومت اسلامی است و برهمین اساس نیز دشمنان ما همه تلاش خود را به کار گرفته اند تا فرهنگ دینی مردم مارا از بین ببرند.

حجت الاسلام هاشمی افزود: دلسوزان انقلاب باید برنامه ریزی صحیح و منسجم برای تثبیت و ترویج فرهنگ دینی مردم انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۱۳۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، جلال رشیدی کوچی، نماینده مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس، در نشست علنی روز یک‌شنبه، ۹ اردیبهشت‌ماه مجلس شورای اسلامی در ابتدای نطق میان دستور خود با قرائت این بیت شعر «ما را به جرم آیینه بودن شکسته‌اند/ زیرا به روی رنگ تبسم نکرده‌ایم»، عنوان کرد: ملت بزرگ و شریف ایران در این مدت که به عنوان خادم شما در خانه ملت حضور داشتم، تمام تلاشم را به کار بستم تا صادقانه، شجاعانه و با حرّیت صدای شما ملت در خانه ملت باشم. نور امید را در دل‌های غم‌دیده و صبورتان روشن کنم، فریاد مظلومیت‌تان باشم و از حقوق اولیه شما دفاع کنم، در برابر پدرخوانده‌ها و اربابان زر و زور و تزویر که زندگی را بر شما سخت‌تر کرده در حد توان بایستم به این امید که زندگی زیباتر و آرام‌تری را برای شما رقم بزنم.

وی ادامه داد: از آنجایی که باور دارم با دستمال کثیف نمی‌توان شیشه را تمیز کرد، لذا تلاش کردم با سخت گرفتن بر خودم، اطرافیان و دوستانم از امتیازات و فرصت‌ها استفاده نکرده که در دفاع از حق شما ملت زبان گویاتری باشم و همین امر موجب رنجیده شدن و بعضاً از دست دادن دوستان و نزدیکانم شد.

رشیدی کوچی در ادامه خطاب به ملت بزرگ ایران گفت: خدا را گواه می‌گیرم در این مسیر سخت و گاهاً پرخطر و در این جنگ نابرابر و ناجوانمردانه -چه آن زمان که با طرح ضدمردمی صیانت مخالفت کردم، چه آن زمان که نسبت به عملکرد نامناسب گشت ارشاد تذکر دادم و شنیده نشد؛ چه آن زمان که برای واردات خودرو ایستادگی کردم و مورد غضب مافیای خودرو قرار گرفتم و چه آن زمان که با فیلترینگ و ممنوعیت واردات آیفون مخالفت کردم- لحظه‌ای شک و تردید و ترس به دل راه نداده و بارها مورد تهدید، عتاب، تطمیع، توهین، تخریب و تمسخر قرار گرفتم.

وی تصریح کرد: در این مدت سعی کردم با شناسایی عامل اصلی آسیب به کشور، نظام، دین و ملت، خار در چشم و تیغ در گلوی جماعت متعصب خشگ‌مغز و پرمدعای سوپرانقلابی و انقلابی‌نماهای متهجر باشم. خوارج مسلکانی که سال‌ها با تمسّک به برخی ظواهر دین و با توهین و تهدید و تزویر و ریاکاری و تخریب، به اسم دین و انقلاب منافع حزبی و شخصی خود را پیش برده و حقوق ملت را پایمال و ملت و نظام را نسبت به شعائر دین، آرمان‌های امامین انقلاب و شهدا بدبین کرده و خون به دل دینداران و دلسوزان و وطن‌پرستان واقعی و رهبری کردند.

رشیدی کوچی تاکید کرد: به آن‌ها می‌گویم از من عصبانی باشید؛ عصبانیت شما از من برایم مقدس و یقیناً توشه آخرتم است. ایستادن در برابر این جماعت که در طول تاریخ بیشترین ضربه را به اسلام زده، وظیفه الهی، انسانی و انقلابی خود ‌می‌دانم.

نماینده مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس یازدهم بار دیگر خطاب به ملت بزرگ ایران گفت: خدا را گواه می‌گیرم آنچه امروز از مال دنیا دارم همان است که قبل از ورود به مجلس داشتم و خدا را شاکرم در این مسیرذره‌ای از قوانین الهی، حکومتی، شرعی و عرفی خارج نشدم. در دفاع از حق شما مردم نه معامله‌ای کردم و نه سکوت کردم. اگر قصوری بوده خارج از توان و اختیار و اراده بوده که همین جا از همه شما حلالیت می‌طلبم و به دعای خیر شما نیاز مبرم دارم و از مردم شریف و عزیز حوزه انتخابیه خود تشکر می‌کنم که این فرصت را به این حقیر دادند.

شیدی کوچی در ادامه با اشاره به چند تذکر دلسوزانه از سوی کسی که با تقدیم پنج شهید، همه چیز خود را برای کشور و نظام داده خطاب به مسئولان گفت: دولت‌مردان گرامی؛ تکرار مسیرها و روش‌های غلط گذشته جز تکرار نتایج غلط و تحمیل هزینه‌های بیشتر عایدی برای کشور نخواهد داشت. حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی باید با روش‌های نرم و با ظرافت انجام گیرد؛ روش‌های سرهنگی کار را خراب‌تر می‌کند.

وی تصریح کرد: آقایان عزیز! حضور واقعی در بین آحاد مردم آگاهی از مشکلات آن‌ها و فهم و پذیرش مشکلات آن‌ها است و ارائه راهکار در گرو آن است، از ظرفیت جوانان خوش‌فکر و آگاه به جامعه استفاده کنید، تا فرصت باقی است به خواسته‌های به‌حق ملت اهمیت دهید و مسیر را اصلاح کنید.

رشیدی کوچی در پایان با بیان اینکه اگر حرفی زدم برای این کشور، دین، انقلاب و نظام دلسوزانه بود، سخنان خود را با قرائت سه بیت زیر به پایان برد
«باری سوار گرده مردم نکرده‌ایم/ خود را به نعمتی گذرا گم نکرده‌ایم
جنگل گواه باش اگر خانه سرد بود/ یک شاخه از درخت توهیزم نکرده‌ایم
گر درتنور دست تهی پیش برده‌ایم/ یک جو طمع به حرمت گندم نکرده‌ایم».

تقویت دستگاه دیپلماسی از جهت عِده و عُده ضروری است

از سوی دیگر، شبیب جویجری نماینده اهواز در مجلس یازدهم در جلسه علنی صبح امروز در نطق میان دستور، با سلام درود خدمت ملت شریف ایران؛ گفت:قال الله فی محکمه کتابه وقضیْنا إلی بنی إسْرائیل فی الْکتاب لتفْسدنّ فی الْأرْض مرّتیْن ولتعْلنّ علوًّا کبیرًا- فإذا جاء وعْد أولاهما بعثْنا علیْکمْ عبادًا لنا أولی بأْسٍ شدیدٍ فجاسوا خلال الدّیار ۚ وکان وعْدًا مفْعولًا ،آیات چهارم و پنجم سوره بنی اسرائیل به حول و قوه الهی این وعده خداوند متعال قطعا محقق خواهد شد، درود بر مردم، مجاهدان غزه و فلسطین که با عملیات طوفان الاقصی و مقاومت پس از آن تمامی معادلات صهیونیست‌ها را بر هم زدند و درود بر نیروهای مسلح کشورمان که وعده صادق را رقم زده‌ و صفحه نوینی در تاریخ مقابله با صهیونیست‌ها و مسلمان را ثبت نموده‌ و موجبات سرور و شادی مسلمان جهان را فراهم کرده‌اند.

نماینده اهواز در مجلس یازدهم با بیان اینکه نطق خود را در دوبخش به اختصار بیان می‌کنم اظهار داشت: در مقطع زمانی اخیر رهبر معظم انقلاب در مناسبت‌های مختلف تاکید فراوانی بر مقوله وحدت، همگرایی و پرهیز از واگرایی نموده‌اند، وحدت حول اصول مشترک و همزمان به رسمیت شناختن سلایق و اختلاف نظرها به دور از دشمنی و تقابل.
وی تصریح کرد: تاکید معظم له در این مقطع در مقابله با مشکلات داخلی و تهدیدهای خارجی باید سرلوحه گفتار و عمل همه قوا و نهادها باشد،در این راستا پیشنهاد می‌گردد دولت محترم و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مرکز یا شورایی در جهت ارائه راهکارهای عملی برای تحقق این مهم ایجاد نموده و همگرایی بیشتر جریان‌های سیاسی و شخصیت‌های سیاسی را بر اساس اصول مشترک متفق علیه و در عمل رقم بزند.

وی با بیان اینکه حمایت از دولت‌های مختلف آن هم به دلیل بر دوش کشیدن بار سنگین اداره اجرایی کشور مورد تاکید همیشگی رهبر معظم بوده است و دولت سیزدهم از این قاعده مستثنی نیست، تاکید کرد: اعطای مشورت عالمانه، نقد دلسوزانه و مشفقانه حکیمانه موجب تقویت دولت در جهت حل مشکلات عدیده خصوصا مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم خواهد بود، جهت‌گیری دقیق دولت در حوزه بین الملل با اولویت همسایگان و کشورهای اسلامی و به ترتیب اولویت سایر کشورهای جهان آن هم بر اساس اصول عزت، حکمت و مصلحت قطعا موفقیت‌های بسیاری به ارمغان خواهد آورد، به نظر می‌رسد تقویت دستگاه دیپلماسی از جهت عده و عده در این زمینه ضروری باشد.

این نماینده مجلس در خصوص مسائل استانی و حوزه انتخابیه خود افزود: همانطور که بارها به دلیل اهمیت موضوع تاکید نموده‌ایم مهم‌ترین مسئله در استان خوزستان دارا بودن مدیریت عالی، کلان نگر،برنامه محور ،کارآمد، عدالت محور و در عین حال با ثبات می‌باشد،در بررسی‌های به عمل آمده طی ۴۵ سال پس از انقلاب اسلامی بیش از ۲۰ استاندار به غیر از مقاطع سرپرستی هدایت استان را به عهده داشتند، به عنوان مثال در مجلس یازدهم تا این لحظه ۴ استاندار، دو استاندار در دولت قبل و دو استاندار در دولت فعلی تغییر نموده‌اند، در این راستا توصیه می‌شود با توجه به همه شاخص‌های کارآمدی، کلان نگری و عدالت محوری دولت محترم اصل ثبات مدیریت را باید مد نظر قرار دهد،چرا که پیشرفت متناسب با استان با توجه به ظرفیت های آن بدون شاخص‌های پیش گفته و ثبات امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی ضمن اشاره به بیکاری در استان خوزستان یادآور شد: در واقع بیکاری معضل اول این استان است که برای کاهش معنادار آن سه اقدام اساسی ضروری به نظر می‌رسد، نخست ثبیت فرصت‌های شغلی موجود در بخش‌های مختلف،ثانیا افزایش تعداد فرصت‌های شغلی در سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی، نکته سوم و از همه مهمتر که دغدغه همه مردم استان به ویژه حوزه انتخابیه اهواز، حمیدیه،باوی و کارون بوده توزیع عادلانه و منصفانه فرصت‌های شغلی بر اساس بومی گزینی با اولویت شهرستان محل اجرای پروژه‌ها است.

نماینده اهواز اظهار داشت: تکمیل و نهایی نمودن طرح عظیم ۵۵۰ هزار هکتاری که به فرموده مقام معظم رهبری اگر اجرایی می‌شد چهره خوزستان را دگرگون می‌کرد و با توجه به همین طرح جلوگیری از تمام طرح‌های انتقال آب از کرخه و کارون و رعایت حق آب‌های استان ضروری است.

شبیب جویجری در پایان ضمن تشکر و تقدیر از مردم غیور استان خوزستان ما حوزه انتخابیه خاطرنشان کرد: به منتخبان جدید دوره دوازدهم مجلس بالاخص منتخبان استان خوزستان و حوزه انتخابیم بریک عرض می‌کنم آرزوی توفیقات روزافزون در جهت حل مشکلات برای آنان از خداوند متعال خواستارم وما توْفیقی إلّا باللّه علیْه توکّلْت وإلیْه أنیب.

دیگر خبرها

  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • بازدید امام جمعه شهر لکهنو هند از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)
  • تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود
  • آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد
  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس