Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه استان این هفته بر جدیت و تلاش اعضای شورای شهر و روستا برای عمرانی و ابادانی شهرها و روستاها تاکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما ائمه جمعه استان این هفته بر جدیت و تلاش اعضای شورای شهر و روستا برای عمرانی و ابادانی شهرها و روستاها تاکید کردند.

امام جمعه اردبیل:

مشکل اصلی منطقه تروریسم دولتی است

آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با استناد به فرمایش حضرت رسول اکرم(ص)، ایام دهه اول ذی الحجه را دارای شرافت ذاتی و قابلیت ویژه برای عبادت و دعا و استجابت دعا دانست و از اهالی مکرم استان خواست از روزه روز هشتم و نهم و از دعای روز عرفه و از احیاء شب عرفه و عید غفلت نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد طبق روایات، فلسفه قربانی اطعام مساکین و برخورداری آنها از گوشت قربانی و لحاظ حال فقراء و مستمندان است همچنین قربانی بدل از عزیزترین دارایی انسان یعنی فرزند دلبند است و در ذبح شایسته است این بدلیّت لحاظ شود تا انسان به مقام قطع تمام علایق برسد و لذا خداوند فرمود گوشت قربانی به خداوند نمی رسد بلکه تقوای حاصل از این عمل مد نظر خداوند است تقوا مجوز عبور از آتش جهنم است به همین جهت آمده است که قربانی، چاق و با نشاط باشد چون مرکب شما بر روی پل صراط است و همچنین روایت شده که هیچ وقت در قربانی مماکسه نکنید.
خطیب جمعه اردبیل اعلام کردند هفته آینده بخاطر تقارن عید جمعه با عید قربان نماز جمعه برگزار نخواهد شد و به نماز عید قربان اکتفاء خواهد شد.
وی افزود عید فطر مقدمه عید اضحی و لقاءالله است و لذا اهتمام ویژه برای نماز عید اضحی بسیار شایسته است.
ایشان در بخش دیگری از خطبه ها اظهار داشتند روز شهادت شهید باهنر و رجایی روز مبارزه با تروریسم نامیده شده است در این خصوص باید توجه شود که مشکل اصلی در منطقه در وهله اول تروریسم دولتی است که در راس آن آمریکا ، اسرائیل و عربستان قرار گرفته اند و پایبند به هیچ قانون و میثاق بین المللی و انسانی نیستند و به راحتی نهادهای بین المللی را دور می زنند وی ادامه داد فاجعه یمن و غزه دو نمونه از محصول و جنایات تروریسم دولتی است.
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان ادامه داد طبق گزارش سازمان ملل در طول 10 سال محاصره غزه تا حال 2600 طفل معصوم شهید شده در سوریه تاحال بیش از 400 هزار نفر جان خود را از دست داده اند و در عراق حساب از دست رفته است. یمن به بزرگترین فاجعه قرن تبدیل شده و تاحال 10 هزار نفر شهید شده اند.
وی افزود آمریکا می خواهد با جنگ و سرنیزه و دلار و ... خاورمیانه جدید را بسازد و می خواهد با لوله توپ و هواپیماهای جنگی دموکراسی را صادر کند اما غافل است که سرنوشت میدان جنگ را دلار و اسلحه تعیین نمی کند و الّا در عراق افغانستان سوریه، یمن و لبنان شکست نمی خوردند.
آیت الله عاملی افزود جای تاسف است که ایران با اینکه بزرگترین مبارزه را با داعش و با تروریسم دارد از طرف سازمان ملل محکوم می شود این سازمان بجای محکوم کردن عربستان انصارالله را محکوم می کند از یک طرف می گوید بشار باید برود و از طرف دیگر می گوید منصور هادی باید برگردد و این تناقض جز با خرید این سازمان توسط قدرت های شیطانی درست نمی شود. آمریکا بدون اجازه شورای امنیت به سوریه وارد شده چون می داند روسیه و چین در شورای امنیت اجازه ورود به آمریکا را نمی دهند . در نتیجه آمریکا، سازمان ملل، شورای امنیت و تمام کشورهای عضو را دور زده و با این تک روی و استبداد به آنها اهانت کرده اما از طرف سازمان ملل محکوم نمی شود انگار سازمان ملل و شورای امنیت برای محکوم کردن و ایجاد فشار برای جبهه مقاومت تشکیل شده است.

امام جمعه اصلاندوز مطرح کرد؛

اشتغالزایی برای 70 هزار نفر با بهره برداری از پایاب سد خداآفرین/مسئولان در جهت رفع موانع ازدواج تلاش کنند

به گزارش ارس تبار،حجت الاسلام والمسلمین عظیم اسدزاده در خطبه های این هفته نماز جمعه اصلاندوز با اشاره به سفر آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و مجید خدابخش استاندار اردبیل و هیات همراه به اصلاندوز و پارس آباد مغان گفت:در این سفر چندین پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان مورد بازدید قرار گرفت و کلنگ گازرسانی به 53 روستا و قشلاق اصلاندوز و اسلام آباد به زمین زده شد.

وی پروژه پایاب سدخداآفرین را یکی از عظیم ترین پروژه کشور دانست و گفت:دولتمردان قبل و حاضر زحمات زیادی برای این پروژه کشیدند که با بهره برداری از آن برای 70 هزار نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

امام جمعه اصلاندوز شبکه پایاب سد خداآفرین را افتخاری برای مغان عنوان کرد و افزود:در بازدیدی که دو روز پیش انجام شد، از نزدیک در جریان اجرای پروژه قرار گرفتیم که برای آن اعتباری بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان هزینه می شود.

حجت الاسلام اسدزاده بازدید از فرودگاه و بیمارستان 147 تختخوابی شهرستان پارس آباد و بازدید از مدرسه شبانه روزی دخترانه بنیاد برکت اصلاندوز در قشلاق بایندور را از دیگر برنامه های سفر امام جمعه و استاندار اردبیل اعلام کرد و گفت:امام جمعه و استاندار اردبیل برای تهیه یکدستگاه مینی بوس جهت ایاب و ذهاب دانش آموزان عشایری مدرسه شبانه روزی قول مساعد دادند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت و روز کارمند از تلاشها و زحمات دولتمردان بخصوص بخشدار و مسئولان ادارات منطقه نسبت به خدمت رسانی به مردم قدردانی کرد و گفت:امید است مسئولان بیش از پیش در راستای تکریم مراجعه کنندگان به ادارات و نهادها نهایت تلاش خود را بکار بندند و مشکلات مردم را حل کنند.

خطیب جمعه اصلاندوز در خطبه اول ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) به اهمیت ازدواج از دیدگاه آیات و روایات مختلف اشاره کرد و دین و ایمان،اخلاق خوب،سواد و تحصیلات و سلامتی جسم را از ملاکهای انتخاب همسر برشمرد.

وی با توجه به مشکلات عدیده تسهیلات ازدواج برای جوانان از مسئولان خواست برای حل و فصل موانع و اخذ وام ازدواج تلاش کنند،چرا که اگر مشکلی پیش آید یقینا گرفتاری در جامعه تولید می شود.

امام جمعه اصلاندوز بر ضرورت تلاش بیشتر مسئولان در جهت رفع موانع ازدواج در کشور تاکید کرد و گفت:ازدواج یکی از راهکارهای مهم در کاهش آسیب های اجتماعی است به طوریکه اسلام بر ضرورت ازدواج بهنگام تاکیدات بسیاری داشته است.

حجت الاسلام اسدزاده همچنین ضمن تسلیت شهادت مدافع حرم شهید محسن حججی به تمام ملت ایران و بخصوص مردم شهید پرور اصلاندوز ،شهادت حججی را غیورانه و شجاعانه دانست و گفت:شهید حججی انقلاب بزرگی برای شهادت شد شهیدی که هنرمندان و عاشقانه شربت شیرین شهادت را نوشید.

امام جمعه اصلاندوز با قدردانی از شورای اسلامی دوره قبل شهر اصلاندوز و آرزوی موفقیت برای اعضای جدید شورای شهر گفت:امیدواریم اعضای جدید بدور از اختلافات با اتحاد و همدلی بفکر توسعه و آبادانی شهر باشند و برای رفع مشکلات شهروندان گام بردارند.

وی در پایان از حضور بسیجیان دوره تکمیلی 45 روزه (برگ سبز)سپاه ناحیه عشایری در نمازجمعه اصلاندوز تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه بیله سوار:

مسئولان پیشینه بیله سوار را در تخصیص اعتبارات لحاظ کنند/ وضعیت جاده ها خجالت آور است

به گزارش صبح مغان، حجت الاسلام قیاسی امام جمعه بیله سوار در خطبه های امروز نمازجمعه با تسلیت شهادت امام محمدباقر علیه السلام به اعمال روز پر برکت عرفه اشاره کرد و گفت: دعای عرفه در این روز هرچه با شکوه تر برگزار شود.

وی به بیانات مهم مقام معظم رهبری در خصوص شهادت شهید محسن حججی اشاره کرد و بیان داشت: شهید حججی نتیجه تربیت دینی و انقلابی است ولذا وظیفه مسئولان باید تقویت روحیه انقلابی و جهادی باشد.

امام جمعه بیله سوار در ادامه به روز سوم شهریور سال 1320 مصادف با اشغال ایران توسط متفیقین (امریکا، شوروی و انگلیس) اشاره کرد و گفت: شوروی سابق در این روز با همه توان از مرزهای ایران از جمله بیله سوار، نمین و آستارا وارد کشور شد اما با مقاومت دلیرمردان و مرزداران جان بر کف مواجه شد.

وی تصریح کرد: نتیجه مقاومت این شد که چندین سرباز مومن و متعهد به خاطر دفاع از میهن خود به مقام شهادت رسیدند و نامشان در تاریخ این مرز و بوم به نیکی ثبت شد.

سوم شهریور 1320 شناسنامه بیله سوار

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز به پاس قدردانی از رشادت های این شهیدان روز سوم شهریور را به نام روز بیله سوار معرفی و نامگذاری کرده است و لذا این روز نباید از یاد برود زیرا که سوم شهریور 1320 شناسنامه و هویت بیله سوارمغان است.

خطیب نماز جمعه بیله سوار ضمن در خواست از مسئولان برای شناسایی و تجلیل از رزمندگان و افرادی که در طول تاریخ شهرستان بیله سوار در جهت کمک و پشتیبانی از نظام و انقلاب نقش ایفا کرده اند اظهار کرد: نباید تنها به برگزرای یادواره ها بسنده کرد و لازم است مسئولان استانی نیز موقع امکان سنجی برای تخصیص بودجه های مالی چنین مسائلی را مد نطر قرار دهند.

وضعیت جاده ها خجالت آور است

امام جمعه بیله سوار در بخش دیگری از سخنان خود بار دیگر به وضعیت راه های اسف بار شهرستان اشاره و تاکید کرد: مسئولان استانی باید عدالت را در رسیدگی بین شهرستانها رعایت کنند و تاریخ و پیشینه شهرستانها را نیز در تخصیص اعتبارات و رسیدگی به مشکلات مد نظر قرار دهند.

وی خطاب به مسئولان استان گفت: وضعیت جاده های مواصلاتی به حدی خجالت اور است که ازاین جاده ها نمی شود به راحتی رفت و امد کرد.

حجت الاسالام قیاسی در خصوص وضعیت بیمارستان امام خمینی بیله سوار نیز گفت: این بیمارستان باید تجهیر شود تا بیماران ورودی از کشورهای همجوار در هیمن شهرستان مورد مداوا قرار گیرند و موجب فعال تر شدن بخش های دیگر اقتصادی شهر شود.

وی گفت: نه سال است که ما از وضعیت نامناسب جاده ها، گمرک و سایر مسائل مردمی در خطبه ها می گوییم ولی تاکنون این مشکلات لاینحل باقی مانده است.

امام جمعه بیله سوار به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر اشاره و هفته دولت را تبریک گفت و از شهرداری و شورای شهر جدید نیزخواست نسبت به حل مشکلات مردم تلاش بیشتری از خود به نمایش بگذارند.

حجت الاسلام قیاسی عنوان کرد: هفته دولت امسال با معرفی کابینه و تشکیل دولت دوازدهم مصادف شده است و با توجه های رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص مسائل اقتصادی، دولت باید به وعده های خود در خصوص گشایش اقتصادی عمل کند.

امام جمعه بیله سوار در پایان در خصوص عید قربان نکاتی را اشاره کرده و اظهار داشت: عید قربان تنها برای تهیه کباب و استفاده مادی نیست بلکه هدف اصلی قربانی کردن برای نفس کشی و مبارزه با نفس اماره است .

وی گفت: عده ای در این روز توانایی خرید گوشت را ندارند ولذا اشخاصی که توان مالی شان مناسب است فکری به حال مستنمندان و فقرا داشته باشند.

امام جمعه موقت نیر:

عمران و آبادانی، باید مهمترین دغدغه شورا باشد/ تداوم سکوت مرگبار مدعیان حقوق بشر در قبال جنایات در یمن

به گزارش نیریمیز، حجت الاسلام دوستعلی ربانی امام جمعه موقت نیر با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوی الهی و با اشاره به شروع به کار شورای اسلامی جدید شهر و روستا اظهار کرد: تنها دغدغه شوراهای اسلامی شهر و روستا در عمران و آبادانی شهر و روستا خلاصه می‌شود و اعضای این شوراها باید با همدلی در این زمینه گام بردارند.

وی از اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای این شهرستان خواست از فرصت ایجاد شده برای خدمت به مردم کمال استفاده را ببرند.

حجت الاسلام ربانی گفت: سکوت مجامع بین المللی در قبال وقایع اخیر و کشتار وحشیانه زنان، کودکان و مردم مظلوم یمن توسط آل سعود را تاسف بار خواند و افزود: بی شک این سکوت مرگبار نقطه تاریکی در کارنامه مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر و دموکراسی خواهد بود.

وی افزود: جنایات صورت گرفته در یمن، سوریه، عراق، فلسطین و لبنان گویای رویکرد متناقض مجامع بین المللی و دروغ بودن ادعاهای آنان در دفاع از حقوق بشر است.

امام جمعه موقت نیر افزود: اقدام جنایتکارانه علیه شهروندان بی گناه سوری و یمنی به روشنی گویای ماهیت ضد انسانی و ضد حقوق بشری تروریسم منطقه ای و حامیان غربی - عربی آن است.

حجت الاسلام ربانی تصریح کرد: به نظر می رسد که سکوت تلخ مجامع بین المللی در خصوص این اقدامات ضد حقوق بشری، موجب شده تا گروه های تروریستی با انجام اینگونه اقدامات علیه انسانیت، ضمن ایجاد ترس و وحشت در میان مردم، همچون گذشته نقشی مخرب در روند برقراری امنیت و ثبات پایدار در این کشورها ایفا کنند و به جنایات خود علیه ملت مقتدر و در عین حال مظلوم سوریه و یمن ادامه دهند.

وی گفت: صحنه های کشته شدن مردم بی گناه در حملات تروریستی، حقیقتا دردآور و تاثربرانگیز است و به مثابه داغ ننگی بر پیشانی مدعیان حققوق بشر است.

امام جمعه موقت پارس آباد:

شورای جدید شهر، شهرداری انتخاب کند که دغدغه فرهنگی داشته باشد

به گزارش آران مغان، حجت الاسلام امین پورمحمد در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پارس آباد با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، اظهار کرد: انقلاب اسلامی با دادن شهدایی همچون رجائی و باهنر به دنیا فهماند که ملت ایران برای رسیدن به اهداف انقلابی خود، جانشان را نیز آماده اند تقدیم نظام کنند.

وی با اشاره به تقارن هفته دولت با شروع بکار دولت دوازدهم، افزود: خدمت صادقانه، رسیدگی به مناطق محروم و کار جهادی و انقلابی در دستور کار مدیران اجرایی قرار گیرد.

امام جمعه موقت پارس آباد آغاز به کار پنجمین دوره شورای اسلامی شهر را فرصتی برای خدمتگذاری صادقانه به مردم دانست و گفت: شوراها نگرش خدمت صادقانه به مردم را در دستور کار خود قرار دهند.

پورمحمد با تبریک انتخاب احد مولایی به عنوان سرپرست شهداری این شهر، افزود: انتظار ما این است که اعضای شورای اسلامی شهر پارس آباد، در انتخاب شهردار فردی را انتخاب کنند که دغدغه فرهنگی داشته و به مشکلات شهری رسیدگی کند.

امام جمعه موقت پارس آباد با اشاره به انتشار مصاحبه ای از زبان شیطان پارس آباد مبنی بر کتمان قتل آتنا و پخش شدن شایعاتی در بین مردم در جهت زمینه سازی برای تبرئه قاتل تصریح کرد: انتظار مردم پارس آباد از ریاست قوه قضائیه آیت الله عاملی لاریجانی این است که در سریع ترین زمان ممکن نسبت به صدور حکم قاتل آتنا اقدام کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه این قاتل چهره شهر را هم بدنام کرده است، خواستار سریع حکم اعدام شیطان پارس آباد شد تا درس عبرتی برای دیگران شود.

پورمحمد همچنین توجه و کمک به نیازمندان در عید سعید قربان را یکی از دستورات دین مبین اسلام عنوان کرد و گفت: افراد دارای مکنت مالی می توانند در این روز به یاری مستضعفان بشتابند که این امر می تواند برای کمک به نیازمندان جامعه مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۱۳۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه‌ای که دردسرساز شده است؛ باشگاه استقلال به دنبال گرفتن امضا از بازیکنان در تعطیلات

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، طی دو سه روز اخیر و بعد از تغییر و تحولات مدیریتی در استقلال مسئولان این باشگاه به دنبال گرفتن یک امضا از بازیکنان این تیم بودند که آنها را دچار دردسر کرد. همان روزی که تمرین استقلال با حضور هواداران برگزار شد فرشید سمیعی سرپرست فعلی این باشگاه در رختکن با بازیکنان و کادرفنی این تیم صحبت کرد که آنها پای یک نامه را بابت دریافت کردن تمام مطالباتشان امضا کنند. 

اعضای تیم استقلال البته با این موضوع مخالفت  و اعلام کردند در فاصله ۵ هفته تا پایان مسابقات تنها نیمی از مطالبات این فصل را دریافت کرده اند و راضی به امضای این نامه نخواهند شد.

این درحالیست که با وجود اعلام تمامی مسئولان مبنی بر حل مشکل استقلال و پرسپولیس برای حضور در آسیا نامه تسویه حساب با بازیکنان و کادرفنی فعلی تیم ها مهم است و مسئولان استقلال به همین دلیل به دنبال گرفتن امضا از بازیکنان در تعطیلات بودند. ظاهرا قرار است مسئولان باشگاه استقلال بابت مطالبات بازیکنان به آنها چک بدهند تا آنها را راضی به امضای نامه کنند.

باید دید آیا استقلالی ها امروز این مشکل را حل می کنند چون امروز آخرین مهلت جمع آوری مدارک و ثبت آن در سامانه مربوطه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخبر: مشکل واردات اتوبوس برون‌شهری در اسرع وقت حل شود
  • تلاش می‌کنیم کرمان در سال ۱۴۰۳ به قرارگاه آبادانی تبدیل شود
  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • موانع فرزندآوری باید رفع شود/ زوج‌های جوان و مجرد‌ها باید در مسیر رونق بخشی به خانواده قرار بگیرند
  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • برخورد با مدیران مقصر در آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم شفت
  • توزیع منابع با نگاه عدالت محور کلیدواژه حل مشکل حاشیه نشینی است
  • نامه‌ای که دردسرساز شده است؛ باشگاه استقلال به دنبال گرفتن امضا از بازیکنان در تعطیلات
  • عشق شیدا سرمربی سپاهان را شیعه کرد!