Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-30@01:11:35 GMT

جزئیات قتل تکان دهنده زن جوان در تهران +عکس

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۱۳۹۹۱

جزئیات قتل تکان دهنده زن جوان در تهران +عکس

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز، بیست و هشتم مرداد امسال خانم جوانی با مراجعه به دادسرای امور جنایی تهران عنوان داشت که خواهر 35 ساله‌اش روز گذشته از خانه خارج شده و دیگر مراجعتی به خانه نداشته و پاسخگوی تماس‌های تلفنی آنها نیز نیست. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «فقدان افراد» و به دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خواهر فقدانی با حضور در اداره یازدهم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: خواهرم حدود ساعت 11 جمعه بیست و هفتم مرداد با خودرو شخصی پرایدش از منزل خارج شد؛ قرار بود عصر به خانه برگردد اما تاکنون مراجعتی به خانه نداشته و پاسخگوی تماس‌های تلفنی ما نیز نیست.

با ثبت دستور توقیف خودرو فقدانی در سیستم جامع پلیس، واحد گشت انتظامی در سی و یکم مرداد و محدوده شهر جدید پردیس موفق به شناسایی خودرو پراید فقدانی شد. در بررسی اولیه خودرو مشخص شد سارق یا سارقان با سرقت لوازم داخل خودرو، آن را به صورت رها شده در ابتدای ورودی شهر جدید پردیس رها کرده‌اند.

پس از کشف خودرو دختر جوان و با افزایش احتمال وقوع جنایت، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس در اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی جوانی 33 ساله به نام «مجتبی . و» (متأهل و دارای یک فرزند چهار ماهه پسر) شدند که برابر دلایل پلیسی به تازگی با فقدانی آشنا شده بود.

با شناسایی «مجتبی . و» کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی با مراجعه به محل سکونت وی در شهر جدید پردیس، این محل را تحت مراقبت‌های نامحسوس پلیسی قرار داده و سرانجام در ساعت 11 دوم شهریور، موفق به دستگیری وی شدند؛ مجتبی در اظهارات اولیه عنوان داشت که ‌جمعه بیست و هفت مرداد با فقدانی ملاقات داشته اما پس از آن اطلاعی از او ندارد.

با انتقال مجتبی به اداره یازدهم پلیس آگاهی، تحقیقات تخصصی از وی آغاز شد و سرانجام در ساعت 16 روز گذشته، وی لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

مجتبی در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: چند روز پیش از طریق یکی از دوستان خود با مقتوله آشنا شدم؛ روز جمعه در حالی که خانواده‌ام در شهرستان بودند با فقدانی تماس گرفته و او را به خانه‌ام دعوت کردم؛ پس از چند ساعت مقتوله به خانه من آمد؛ مدت کوتاهی از حضور مقتوله در خانه من نگذشته بود که از او درخواست کردم خانه را ترک کند اما او برای این کار درخواست مبلغ 300 هزار تومان وجه نقد کرد و تهدید کرد که اگر این پول را به او پرداخت نکنم، همسایگان را از حضورش در خانه من مطلع می‌کند؛ به او گفتم که بیشتر از 150 هزار تومان نمی‌توانم به او پرداخت کنم اما او همچنان اصرار داشت تا 300 هزار تومان به او پرداخت کنم؛ با هم درگیر شدیم که ناگهان مقتوله روی زمین افتاد؛ مقتوله نفس نمی‌کشید؛ ترسیده بودم؛ می‌خواستم تا هر چه زودتر جسد را به بیرون از خانه منتقل کنم تا خانواده‌ام متوجه موضوع نشوند؛ یک چمدان مسافرتی تهیه کردم تا جسد را با آن به داخل ماشین پراید مقتوله منتقل کنم اما جسد در داخل چمدان قرار نمی‌گرفت؛ تصمیم گرفتم تا جسد را مُثله کنم تا داخل چمدان جا شود؛ پس از قرار دادن جسد در داخل چمدان، چمدان حاوی جسد را به زحمت به داخل ماشین منتقل کرده و به سمت غرب استان تهران حرکت کردم؛ از تهران خارج و به سمت شهریار حرکت کردم؛ به منطقه بازیافت زباله در منطقه صفادشت رسیدم؛ چمدان را به محل نخاله و زباله منتقل کردم؛ درِ چمدان را باز کرده و داخل آن بنزین پاشیدم؛ جسد و چمدان را آتش زده و به سرعت محل را ترک کردم؛ نزدیکی‌های خانه که رسیدم، ماشین را در ابتدای ورودی شهرک رها کرده و به خانه رفتم.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت و انتقال جسد به منطقه صفادشت، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی به همراه متهم پرونده به محل انتقال جسد اعزام و در بررسی محل موفق به کشف بقایای جسد شدند.

وی در پایان این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت و در ادامه کشف بقایای جسد مقتوله، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس محترم پرونده صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

تسنیم

110

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۱۳۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تازه و تکان‌دهنده از خودکشی سمیرا آل سعیدی

آفتاب‌‌نیوز :

یزدانی می‌گوید: دکتر تیمورزاده از فعالین صنفی که آشنایی با خانم دکتر داشته و در این باره در اینستاگرامشان هم نوشته‌اند دیروز به من گفت ایشان بسیار فرد فعالی بودند، اما طی چند مرحله در پیام‌هایی که با دکتر تیمورزاده رد و بدل می‌کرده به ایشان می‌گوید آیا راهی برای مهاجرت هست که دیگر نیازی به تحصیل مجدد نداشته باشم؟ در ماجرا مرگ دکتر بخشی، خانم دکتر آل سعیدی به دکتر تیمورزاده پیام می‌دهد که باید یک کار جمعی انجام دهیم. یعنی تا چند وقت پیش هم ایشان امیدش به تغییر را از دست نداده بوده است. دکتر تیمورزاده می‌گفت ایشان به ظاهر شرایطی عادی داشت و کسی باور نمی‌کرد به خودکشی فکر کند.

خودکشی پزشکان موضوع بحث این روزهاست و خودکشی دکتر سمیرا آل سعیدی، نمونه دیگری است که پس از مورد خانم دکتر بخشی، شرایط بغرنج پزشکان را به نمایش می‌گذارد. تداوم این روند نه تنها موجب دلسردی و نگرانی دیگر پزشکان خواهد شد بلکه از دست رفتن هر پزشک، بارعلمی پزشکی کشور را نیز کاهش می‌دهد.

جهت بررسی بیشتر این موضوع، گفتگویی با هادی یزدانی، پزشک و فعال صنفی انجام شده است که در ادامه، مشروح آن را می‌خوانید:

*اطلاعات شما از پرونده خودکشی خانم دکتر آل سعیدی از کدام منابع است؟

اطلاعات من از این پرونده مبتنی بر اطلاعاتی است که در دو روز اخیر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. این اطلاعات به صورت پراکنده از سوی بیماران، دانشجویان و همکاران خانم دکتر منتشر شده است. مورد خانم دکتر آل سعیدی برخلاف مورد خانم دکتر بخشی است که یک مورد استثنایی ناشی از ظلم و تحقیر سیستماتیک ایشان را به سمت خودکشی برد.

* خانم دکتر آل سعیدی در چه شرایطی دست به خودکشی زد و خودکشی ایشان چه تفاوتی با مورد خانم بخشی دارد؟

مورد خانم دکتر آل سعیدی از منظر دیگری نسبت به خانم بخشی قابل بررسی است. ایشان در بالاترین درجه‌ی تحصیلات علمی و فوق تخصص، بوده و سمتی در معاونت امور بین‌الملل بیمارستان امیرعلم داشته است و اگر این فرد را از بیرون نگاه کنیم، نماد یک فرد کامل و موفق است. ایشان متاهل بوده و دارای یک فرزند هشت ساله است. به واقع چه اتفاقی می‌افتد که ایشان خودکشی منجر به مرگ انجام می‌دهد؟ دکتر تیمورزاده از فعالین صنفی که آشنایی با خانم دکتر داشته و در این باره در اینستاگرامشان هم نوشته‌اند دیروز به من گفت ایشان بسیار فرد فعالی بودند، اما طی چند مرحله در پیام‌هایی که با دکتر تیمورزاده رد و بدل می‌کرده به ایشان می‌گوید آیا راهی برای مهاجرت هست که دیگر نیازی به تحصیل مجدد نداشته باشم؟ در ماجرا مرگ دکتر بخشی، خانم دکتر آل سعیدی به دکتر تیمورزاده پیام می‌دهد که باید یک کار جمعی انجام دهیم. یعنی تا چند وقت پیش هم ایشان امیدش به تغییر را از دست نداده بوده. دکتر تیمورزاده می‌گفت ایشان به ظاهر شرایطی عادی داشت و کسی باور نمی‌کرد به خودکشی فکر کند. من تمام این مسائل را گفتم تا به این نکته برسم که خودکشی هیچ قانون و صورت و ظاهری ندارد. اصلاً اینطور نیست که بگویید به چهره و رفتار یک فرد می‌آید که خودکشی کند. مورد خانم دکتر آل سعیدی نشانگر این است یک فرد که از منظر بیرونی در اوج موفقیت است و زندگی شخصی خوبی هم دارد، اما خودکشی می‌کند. خیلی از دانشجویان هم از ایشان تعریف می‌کنند که شخصیت فروتن و علمی داشت. در نتیجه حتی چنین فردی هم در موقعیت ناامیدی اجتماعی، دست به خودکشی می‌زند. آینده حتی برای چنین آدمی هم نکته‌ی مثبتی ندارد و رو به افول است، او این را در صحبت با دکتر تیمورزاده نیز گفته بود. از مجموع اطلاعاتی که از منابع مختلف به جز خانواده ایشان جمع‌آوری کردیم به نظر می‌رسد که علت خودکشی ناامیدی مطلق نسبت به هرگونه تغییر و بهبود در آینده است.

* چند درصد از پزشکان درگیر این نوع از ناامیدی اجتماعی رو به خودکشی هستند؟

من می‌خواهم مسأله را فراتر از پزشکان ببینم، باید ببینیم چند درصد مردم چنین ناامیدی دارند. وقتی شما هیچ امیدی به تغییر نداشته باشید، هرکدام از آدم‌ها در هر شرایط یک نوع تصمیم می‌گیرند. در مورد پزشکان، چندین اتفاق با هم افتاده است؛ یاس فلسفی و ناامیدی اجتماعی که بسیاری از مردم نسبت به آینده‌ی کشور دارند، در کنار مشکلات صنفی و مشکلات مالی در جوان پزشکان موجب خودکشی است. در مورد خانم دکتربخشی، ظلم سیستماتیک هم اضافه شده بود. برخی از شغل‌ها ذاتاً در ساده‌ترین حالت خود هم سخت هستند. به علت اینکه پزشکی با جان افراد در ارتباط است و چالش‌های قانونی بسیاری دارد، پزشکان نگرانی‌ها و تنش‌های زیادی دارند. ممکن است عده‌ای بگویند این شرایط برای همه وجود دارد، اما در ماجرای خودکشی پزشکان، فقط چالش‌های جامعه مطرح نیست، بلکه چالش‌های شغلی هم مطرح است. خیلی از ما در حال دیدن افت علم پزشکی در کشورمان هستیم و ایشان هم در جایگاه شغلی‌شان این مسأله را می‌دیده است. دیدن چنین مسائلی باعث ناامیدی بیشتر می‌شود.

*خودکشی در پزشکان چه تفاوت ساختاری با دیگر اقشار دارد؟

پزشکان خودکشی‌های معطوف به مرگ دارند و فرد به واسطه‌ی علمی که دارد، کار را در لحظه تمام می‌کند. بنا بر شنیده‌ها برخی از رزیدنت‌های خانم دکتر آل سعیدی گفته‌اند که ایشان حتی روز قبل از خودکشی درباره این مسأله برای دانشجویان صحبت کرده است.

* پرونده خانم دکتر بخشی به کجا رسید؟

خود من و یکسری از فعالان صنفی صبر کردیم تا گرد و خاک درگیری‌های ایران و اسراییل فروکش کند. به سبک مدیریت تمام مسائلی که در کشور داریم، یک روش صبر و سکوت در سیستم بوروکراسی اداری کشور وجود دارد که خواهان صبر است تا بحران بعدی فرا برسد و بحران قبلی فراموش شود. ما مورد خانم دکتر بخشی هم ماجرا را فراموش نکرده‌ایم. نزدیک یک ماه از مرگ ایشان گذشته، اما هیچکس در سیستم اداری کشور پاسخگو نبوده و قبول مسئولیت نکرده است. افرادیکه با ترک فعل، مسبب بردن خانم بخشی به سمت خودکشی بودند، متأسفانه با همان روش قبلی و حتی شدیدتر به کار برگشته‌اند. آن‌ها دیدند که هیچکس از آن‌ها پاسخ نمی‌خواهد.

منبع: سایت انتخاب

دیگر خبرها

  • ربودن مرد جوان برای ۵۰ میلیارد تومان تتر توسط ۳ نفر
  • ربودن مرد جوان برای ۵۰۰ میلیارد ریال تتر
  • جزئیات تازه و تکان‌دهنده از خودکشی سمیرا آل سعیدی
  • قتل مادر با ضربه‌های هولناک دمبل توسط پسرش در پاسداران
  • قتل مادر با دمبل به دلیل اعتراض به به‌هم ریختن خانه
  • قتل هولناک مادر با ضربات دمبل در پاسداران تهران
  • قتل مادر به دلیل اعتراض به به‌هم ریختن خانه
  • قتل هولناک مادر با ضربه‌های دمبل
  • قتل مادر با ضربه‌های هولناک وزنه بدنسازی
  • قتل مادر با ضربه‌های هولناک دمبل توسط پسر