Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمود واعظی عصر جمعه در مراسم افتتاح سد آقبلاغ ورزقان با گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: سیاست دولت یازدهم بر این محور استوار بود که ایران فقط تهران و مراکز استان‌ها نیست و همه کشور باید بطور متوازن و یکنواخت توسعه یابد.
وی با تاکید بر نقش توسعه متوازن کشور در رفع مشکلاتی همانند اشتغال گفت: دولت دوازدهم نیز سیاست توسعه متوازن را با جدیت دنبال می کند، سیاست دولت یازدهم همواره بر این استوار بود که اگر قرار است به بخشی از کشور اعتبار و تسهیلاتی اختصاص یابد، مناطق کمتر برخوردار باید در اولویت باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس دفتر رئیس جمهوری ادامه داد: اجرای این سیاست با وجود همه محدودیت‌های منابع در سال‌های گذشته به طور جدی دنبال شد و پروژه‌های متعددی که امروز و این روزها در هفته دولت در مناطق مختلف کشور، در روستاها و مناطق محروم افتتاح می‌شوند، گواه ادعای دولت مبنی بر توجه ویژه به مناطق محروم است.
واعظی خاطر نشان کرد: محور دیگر مورد نظر دولت برای توسعه، توجه به اصول آمایش سرزمینی است؛ به این معنا که در به فعلیت رساندن ظرفیت‌های توسعه، استعدادهای اقلیمی و منطقه‌ای باید مورد توجه آن قرار گیرند.
وی با تأکید بر ضرورت استفاده بهینه از منابع آب، خاطر نشان کرد:‌ دولت یازدهم توجه ویژه ای به مهار آب‌های مرزی و سطحی داشت و در این زمینه دستاوردهای خوبی حاصل شد و بر همین اساس امروز آموزش برای مصرف بهینه این آب‌ها و احداث شبکه‌های توزیع، بیش از گذشته ضرورت دارد که لازم است بخش خصوصی و خود مردم هم در این زمینه فعال شوند.
رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با بیان اینکه توجه به محیط زیست یکی دیگر از سیاست‌های اصولی دولت یازدهم بود که همچنان تداوم می یابد، افزود: یکی از وجوه مهم حفاظت از محیط زیست استفاده صحیح از آب است که امیدوارم اقدامات دولت در این زمینه با همکاری و همراهی مردم به نتایج مطلوب‌تر برسد.
واعظی یکی از افتخارات دولت یازدهم و سیاست‌های دولت دوازدهم را خدمت به مردم مناطق محروم، روستاها و مناطق مرزی عنوان کرد و گفت: یکی از بخش‌های اساسی حقوق شهروندی این است که هر فردی در هر کجا که زندگی می‌کند، از حقوق برابر برخوردار باشد.
وی ابراز امیدواری کرد: اقدامات و گام‌های دولت برای توسعه همه جانبه و متوازن کشور باعث تحقق سیاست‌های کلی مد نظر رهبر معظم انقلاب از جمله سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال و رونق تولید برای مردم شود.
سد مخزنی آقبلاغ با اعتبار0 22 میلیارد ریال و با هدف کنترل سیلاب، تنظیم و استحصال 3.84 میلیون متر مکعب از جریانات رودخانه آقبلاغ برای تأمین آب کشاورزی 480 هکتار از اراضی پایاب و تولید محصولات کشاورزی به میزان 8 هزار تن در شهرستان ورزقان با حضور رئیس دفتر رئیس جمهوری افتتاح شد.
از جمله آثار اقتصادی و اجتماعی افتتاح این سد می توان به جلوگیری از مهاجرت روستائیان ، رونق اقتصادی و کشاورزی منطقه و مهاجرت معکوس و اشتغال‌زایی برای 500 نفر به صورت مستقیم و 800 نفر غیرمستقیم اشاره کرد.
محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری روز جمعه برای افتتاح چند طرح در آذربایجان شرقی سفری یک روزه به این استان کرد.
واعظی در سفر یکروزه امروز خود به آذربایجان شرقی ضمن حضور در گلزار شهدا با امام جمعه تبریز نیز دیدار و در خطبه های پیش از نماز جمعه برای مردم سخنرانی کرد.
خبرنگار: نعمت مرادپور**انتشار: عزیزی راد
6132/518

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۱۴۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌رئیس جمهور ایران چه درخواستی از رئیس جمهور ازبکستان داشت؟

‌سفیر ازبکستان گفت: رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی اکو در دیدار با رئیس جمهور ازبکستان بر گسترش همکاری‌ها، مشارکت فعالان بخش خصوصی و افزایش تعاملات اقتصادی دو کشور تأکید کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، فریدالدین نصریوف ظهر امروز در نشست با استاندار بوشهر با اشاره به توسعه ارتباط ازبکستان با جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف اظهار داشت: ارتباط تجاری، اقتصادی، سیاسی و سرمایه‌گذاری بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان توسعه یافته است.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دیدار رئیس جمهوری ایران و ازبکستان گفت: رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی اکو در دیدار با رئیس جمهور ازبکستان بر گسترش همکاری‌ها، مشارکت فعالان بخش خصوصی و افزایش تعاملات اقتصادی دو کشور تأکید کردند.

وی از افزایش حجم مبادلات تجاری ایران ازبکستان خبر داد و بیان کرد: حجم مبادلات تجاری جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان سال گذشته به 500 میلیون دلار رسید و امسال به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

نصریوف نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو را فرصت مهمی در توسعه مبادلات تجاری نام برد و گفت: هدف سفر به استان بوشهر توسعه روابط اقتصادی و تجاری، ازبکستان با این استان است.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه توسعه روابط اقتصادی و تجاری با استان بوشهر در دستور کار قرار دارد گفت: اکنون میزان مبادلات تجاری ازبکستان با کشورهای افغانستان یک میلیارد، روسیه 10 و چین 10 میلیارد دلار است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مهم ازبکستان در عرصه اقتصادی اضافه کرد: یک منطقه ویژه اقتصادی در ازبکستان با 200 هکتار مساحت ظرفیت مهمی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف است.

نصریوف  ظرفیت استان بوشهر در بخش‌های مختلف اقتصادی، سرمایه‌گذاری و تجاری را قابل توجه دانست و تأکید کرد: با توجه به ارتقا سطح روابط جمهوری اسلامی و ازبکستان توسعه همکاری با استان‌های مختلف ایران از جمله بوشهر در دستور کار قرار دارد.

آمادگی توسعه روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان

استاندار بوشهر هم با تشریح ظرفیت‌های مختلف اقتصادی و تجاری استان گفت: این استان ضمن اینکه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است در بخش تولید محصولات صنعتی و کشاورزی دارای ظرفیت بالایی است.

احمد محمدی‌زاده تولید 40 نوع محصول خرما در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: استان بوشهر 50 درصد میگو پرورشی کشور را تولید می‌کند که این دو محصول بازار خوبی در ازبکستان دارد.

وی از آمادگی توسعه روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان خبر داد و بیان کرد: اعزام هیئت‌های تجاری ایران و ازبکستان به دو کشور و ایجاد نمایشگاه ارائه محصولات در بوشهر و تاشکند می‌توان در توسعه ارتباط و معادلات تجاری اثربخش باشد.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • حماس: نتانیاهو به دنبال توقف جنگ نیست
  • معاون اول رئیس‌جمهور: دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطایی شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • ‌رئیس جمهور ایران چه درخواستی از رئیس جمهور ازبکستان داشت؟
  • رشد اقتصادی نشان دهنده امید ملت ایران به آینده است
  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • تسلیمی مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه ورزش بانوان شد
  • ببینید | معاون دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا: در عملیات تنبیهی دنبال کشته‌‌گرفتن نبودیم
  • معاون وزیر اقتصاد: به دنبال آرامش در فضای اقتصادی هستیم
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها
  • توسعه متوازن آذربایجان شرقی اتفاق نیفتاده است