Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير صنعت، معدن و تجارت تأکيد کرد: جلوي رفتارهاي فسادزا در کنار قوانين و بروکراسي‌هاي زائد در مسير سرمايه‌گذاري‌هاي واقعي بخش خصوصي و فعاليت‌هاي اقتصادي بايد گرفته شود.
به گزارش خبرگزاري آريا ، محمد شريعتمداري روز جمعه در نشست شوراي گفت‌وگوي دولت و بخش خصوصي کهگيلويه و بويراحمد در ياسوج اظهار داشت: عزم دولت دوازدهم در حوزه فعاليت‌هاي اقتصادي به‌ ويژه بخش صنعت و معدن براي استفاده از ظرفيت‌هاي مردمي و مشارکت بخش خصوصي جدي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي وضعيت رونق اقتصادي و فضاي کسب‌وکار در جمهوري اسلامي را نسبت به استانداردهاي بين‌المللي پايين دانست و گفت: رتبه ايران در اين راستا گرچه ظرف چهار سال گذشته از 154 به 120 رسيده اما همچنان اين رقم در شان کشور با ظرفيت‌هاي متعدد و متنوع آن نيست.
شريعتمداري تصريح کرد: رتبه ايران در حوزه آزادي‌هاي اقتصادي از 173 به 155 در دولت يازدهم رسيده که اين رقم نيز همچنان فاجعه‌آميز است.
وزير صنعت، معدن و تجارت يادآور شد: اتصال به زنجيره ارزش جهاني، همکاري بيشتر دولت و بخش خصوصي، تأکيد بر فعاليت‌ها برحسب قوانين، ساماندهي و اصلاح نظام پولي و بانکي کشور و ايجاد صنايع با حفظ مسائل زيست‌ محيطي ازجمله هدف‌گذاري‌هاي مهم در رشد و توسعه صنعتي است.
** راه‌اندازي نمايندگي سازمان‌هاي ايدرو و ايميدرو در کهگيلويه و بويراحمد
وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: در برخي مناطق کمتر توسعه‌يافته همچون استان کهگيلويه و بويراحمد که بخش خصوصي توان کمتري دارد و زمينه براي سرمايه‌گذاري‌ها هنوز فراهم نشده نمايندگي سازمان‌هاي ايدرو و ايميدرو راه‌اندازي خواهد شد.
سازمان‌هاي گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو) و سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو) از جمله شرکت‌هاي وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
شريعتمداري همچنين تغيير ساختار اين وزارتخانه را يکي از اولويت‌هاي مهم در دولت دوازدهم دانست و تأکيد کرد: وظايف و کارکرد برخي معاونت‌ها و سازمان‌هاي وابسته سنخيت چنداني با اهداف و رويکردهاي مورد نظر در اين وزارتخانه ندارند.
** تشکيل سازمان حمايت از صنايع روستايي
شريعتمداري تعداد واحدهاي صنعتي فعال در سطح کشور را حدود 85 هزار مورد دانست و تأکيد کرد: 81 هزار واحد از اين تعداد در حوزه صنايع خرد و کوچک فعال است.
وي با بيان اينکه روستاها در حوزه فعاليت‌هاي صنايع کوچک در کشور رها شده و تاکنون فاقد متولي است، تصريح کرد: سازمان حمايت از صنايع روستايي در وزارت صنعت، معدن و تجارت در آينده‌اي نزديک ايجاد خواهد شد.
وي ابراز داشت: هم‌اينک شرکت شهرک‌هاي صنعتي که وظايف خود را تنها در واگذاري زمين به سرمايه‌گذار خلاصه کرده در اولويت تغيير ساختار قرار گرفته است.
وزير صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: فعاليت و تلاش براي توسعه و توانمندسازي مناطق کمتر توسعه‌يافته نقشي تأثيرگذار در فعاليت‌هاي اقتصادي دارد.
** سياست تنش‌زدايي دولت در شکوفايي اقتصاد داخلي مؤثر است
وزير صنعت، معدن و تجارت با تأکيد بر برنامه‌ريزي و تعيين خط و مشي اصولي دولت دوازدهم در حوزه‌هاي داخلي و خارجي، گفت: يکي از سياست‌هاي اصلي در اين راستا صيانت از برجام و سياست راهبردي تنش‌زدايي در سطح منطقه وجهان است.
شريعتمداري گفت: ازجمله چالش‌ها و مشکلات اساسي بسياري از سرمايه‌گذاران داخلي در استان‌هاي مختلف نبود بازار سرمايه و تجاري‌سازي است که رفع اين مشکل بايد با کمک سياست خارجي کشور حل شود.
وي افزود: بايد راه انتقال صحيح سرمايه‌هاي خارجي در داخل کشور انجام شود که تحقق اين مهم نيازمند حمايت جدي و نقش‌آفريني سياست خارجه کشور است.
وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: همچنين يکي از سياست‌هاي راهبردي دولت دوازدهم در حوزه سياست داخلي تأکيد بر تحقق و اجراي منشور حقوق شهروندي است که نقش تعيين‌کننده‌اي در حمايت از سرمايه‌گذاران و رونق فعاليت‌هاي اقتصادي خواهد داشت.
شريعتمداري ابراز داشت: ‌ايجاد نشاط در جامعه و تقويت اعتماد عمومي از طريق عمل به وعده‌ها ازجمله سياست‌هاي داخلي موردنظر معناي واقعي مي‌يابد.
وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر يک‌روزه خود به کهگيلويه و بويراحمد پس از شرکت در نشست شوراي اداري و ديدار با فعالان اقتصادي در ياسوج به‌منظور افتتاح و بازديد از چند طرح صنعتي و معدني به شهرستان‌هاي گچساران و کهگيلويه سفر کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۱۴۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی

میثم کهربائی گفت: صنعت داروهای گیاهی در کشور با چالش‌های زیادی مواجه است.

وی با عنوان این مطلب که صنعت داروهای گیاهی در کشور نیازمند کمک و حمایت سازمان غذا و دارو است تا بتواند به صنعت ارزآور تبدیل شود، افزود: این صنعت در شرایط کنونی با معضلات و مشکلاتی مواجه است.

کهربائی با اشاره به مشکلات اقتصادی و نرخ ارز در کشور که صنعت داروهای گیاهی را متأثر ساخته است، ادامه داد: حالت انقباضی سازمان غذا و دارو، ندادن قیمت‌های درست و همچنین، ضوابط بسیار دست و پا گیر، در مسیر صنعت داروهای گیاهی؛ موجب شده این صنعت با مشکلات و چالش‌هایی در مسیر رشد و توسعه مواجه شود.

وی تاکید کرد: این قوانین دست و پا گیر باید تغییر کند، زیرا؛ صنعت داروهای گیاهی در کشور با سابقه ۲۰ ساله، همچنان نوپا است و نمی‌تواند شکوفا شود.

کهربائی از صنعت داروهای گیاهی در جهان به عنوان یک صنعت پولساز نام برد و افزود: عدم توجه مسئولان امر به این صنعت در کشور، اعم از ندادن یارانه و ارز به تولید داروهای گیاهی، موجب شده این صنعت در ایران دچار مشکل و چالش شود.

وی ادامه داد: سازمان غذا و دارو، از صنعت داروهای گیاهی حمایت نمی‌کند، ولی با قیمت گذاری دستوری، مشکلاتی را پیش پای صنعت قرار می‌دهد. متأسفانه با مکانیسمی طرف هستیم که اجازه رشد و توسعه صنعت را نمی‌دهد.

کهربائی با انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی کشور، افزود: این سیاست‌ها موجب شده علاقه مندی به تولید از بین برود.

عضو هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان داروهای گیاهی، با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ که مشارکت مردم در جهش تولید نامگذاری شده است، گفت: اگر این اتفاق بیفتد و بخش خصوصی در تولید مشارکت داده شود، می‌توان به رشد و بالندگی صنعت دارویی کشور امیدوار بود.

وی افزود: صنعت داروسازی ایران، کم از هند و چین نیست که بازار دارویی منطقه را تسخیر کرده اند. در حالی که ما از وجود دانشمندان و متخصصان مجرب در این حوزه برخورداریم.

کهربائی گفت: ایران، مهد گیاهان دارویی است و می‌توان با دانش فنی کمک کرد از خیلی کشورها در این عرصه جلوتر باشیم. سازمان غذا و دارو به عنوان رگولاتور، در کنار صنعت داروهای گیاهی باشد و روحیه مچ گیرانه را کنار بگذارد.

وی افزود: متأسفانه سیاست قیمت‌گذاری دستوری سبب می‌شود صنعت نتواند به رشد و توسعه برسد و دور نیست آن روزی که محصولات بی کیفیت تولید شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی