Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@02:58:34 GMT

هورمونی در بدن که در بازار بورس نوسان ایجاد می‌کند

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۱۴۷۹۱

قیمت‌های غیر واقعی، حباب در بازار بورس و مواردی از این دست تنها به خاطر رویداد‌های جهانی یا افت و خیز کسب و کار‌ها نیست، بلکه بخش بزرگی از این نوسان‌ها به دلیل اختلال در عملکرد هورمون‌های بدن است. آفتاب‌‌نیوز : کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند دگرگونی در هورمون تستوسترون دربدن آقایان می‌تواند بر تصمیم گیری آنها در زمینه سرمایه گذاری‌های مالی موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براساس این پژوهش که برروی ۱۴۰ داوطلب مرد بازرگان با میانگین سنی ۲۳ سال و تزریق ۱۰ میلی گرم هورمون تستوسترون به گروه اول و دارونما به گروه دوم انجام شده این نتیجه بدست آمده است.

افزایش هورمون تستوسترون باعث شده تا بازرگان‌های مرد گروه اول در داد و ستد تصمیم‌های اغراق شده بگیرند و قیمت‌ها را بالا ببرند، دراین زمان دربازار بورس حباب قیمتی ایجاد شده است.

نوسان‌های بازاربورس به خاطر دگرگونی این هورمون دربدناما گروه دوم که دارونما مصرف کرده اند به شیوه عادی به داد و ستد پرداخته ریسک سرمایه گذاری انجام نداده و سبب ایجاد حباب در بازار بورس نشده اند.

براساس شواهد تاریخی نخستین بازار بورس در شهر آمستردام کشورهلند درقرن هجدهم میلادی توسط طبقه تجاران متوسط ایجاد شده است وبه تدریج درسایر کشور‌های دنیا نیز برپا شده و این روز‌ها به یک بخش بسیار مهم و غیر قابل انکار در اقتصاد جهان تبدیل شده است.

اثر هورمون تستوسترون بر نوسان‌های بازار بورس توسط دانشمندان دو دانشگاه آکسفورد و کلارمونت انجام شده است.

کارشناسان براین اساس دریافتند اثر هورمون تستوسترون علاوه بر دگرگونی در خلق و خو، قدرت باروری و نیز ایجاد ظاهر مردانه در تصمیم گیری‌های آقایان نیز موثر است.
نوسان‌های بازاربورس به خاطر دگرگونی این هورمون دربدنپژوهشگران اعلام کرده اند که باید بررسی‌های بیشتری برروی هورمون تستوسترون و اثر‌های آن بر بدن انسان انجام شود و هنوز ناشناخته‌های فراوانی در خصوص این هورمون وجود دارد.

بر این اساس شرکت‌هایی که دارای فعالیت‌های ریسک پذیرهستند باید در انتخاب کارمندان مرد خود با دقت بیشتری عمل کنند، زیرا دگرگونی‌های هورمونی می‌تواند در تصمیم گیری‌های مالی و بورسی آن‌ها اثربگذارد، آسیب شناسی دلایل شکست برخی از شرکت‌ها نشان داده است که تصمیم‌های غیر منتظره کارکنان مرد در شرایط بحرانی در ناکامی آن‌ها موثر بوده است.

منبع:Dailymail

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۱۴۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

  قیمت لحظه‌ای دلار، یورو و درهم در بازار 

 

قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا چقدر شد؟

 

یک پیشنهاد به مدیران صندوق‌ها برای توسعه سرمایه‌گذاری غیر‌مستقیم

 

مجامع شرکت‌ها و صندوق‌های بورسی در هفته‌ی آینده | بیش از ۲۵ شرکت بورسی مجمع برگزار می‌کنند

 

فروشندگان از خیر سهامداری این نمادها گذشتند

 

کنترل حکشتی به زودی در دستان تامین‌اجتماعی؟! | این انتقال چرا باید برای سهامداران مهم باشد؟

 

۱۰ میلیارد تومان جابجایی سهام بین دو سهامدار عمده؟

 

ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

 

خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی

 

این نماد در صف عرضه اولیه قرار گرفت

       

دیگر خبرها

  • منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ طلا باشیم؟
  • قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۳:۰۰
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۳۰
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است
  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار