Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-03@08:50:33 GMT

حداد عادل: تعابیری همانند شهر سوخته بی انصافی است

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۱۴۸۹۶

رویداد۲۴-رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با تاکید بر اینکه قالیباف تعریف جدیدی را از شهرداری در کشور ترسیم کرده است، گفت: متاسفانه برخی‌ که هنوز بر سر کار نیامده‌اند تعابیری همانند شهر سوخته تهران را به کار می‌برند که این تعابیر بی انصافی است.

غلامعلی حداد عادل در آیین تجلیل از خدمات فرهنگی و هنری محمد باقر قالیباف گفت:‌ امروز به احترام یک مدیر خدمتگزار موفق در این مکان گرد آمده‌ایم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهالی فرهنگ و هنر معمولا کارهای اجرایی انجام نمی دهند. آنها موفقیت‌های خود را مدیون مجریانی هستند که راه را برای آنها هموار می کنند و محمد باقر قالیباف از این جهت به اهالی هنر و فرهنگ خدمت کرده است.

وی افزود: قالیباف با توجه به تجربه‌ای که در هشت سال دفاع مقدس کسب کرده بود به مدیریت نیروی انتظامی و در ادامه به مدیریت شهردای تهران منصوب شد. من از کسانی بودم که در هر دو مقطع با وی ارتباط داشتم و از نزدیک شاهد فعالیت‌هایش بودم. قالیباف با مدیریت در نیروی انتظامی از بروز فاجعه‌هایی جلوگیری کرد که به دلیل این که هیچگاه اتفاق نیافتادند صحبتی از آنها نمی‌شود.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی تادامه داد: بسیاری با انتخاب وی به عنوان شهردار تهران مخالفت می‌کردند و این در حالی بود که کسانی که سر هیچ موضوعی وحدت نداشتند برای عدم انتخاب قالیباف متحد بودند. قالیباف تعریف جدید را از شهرداری در کشور تعریف کرد و معنای نوین شهرداری را در تهران تعریف کرد.

وی ادامه داد: هر کسی امروز نگاهی به تهران بیندازد خدمات صورت گرفته از سوی شهردار تهران را تصدیق می کند این درحالی است که روانشناسی انسان به گونه‌ای است که تحولات تدریجی را حس نمی‌کند در حقیقت وقتی تحولات آهسته صورت می گیرد حس نمی‌شود وکاری که قالیباف در تهران کرد چنین بود. قدرشناسی از خدمتگزاران کاری است انسانی و قدرناشناسی ضد انسانیت است تعجب می کنم در روزهایی دوران مسئولت قالیباف در شهرداری تهران رو به اتمام بود برخی تعابیری را از جمله شهر سوخته استفاده کردند. تعابیری که بی انصافی بود و هیچ یک از آنها صحیح نیست. افرادی که چنین تعابیری را استفاده می کنند بیماری فرهنگی دارند که عیب بزرگی محسوب می‌شود.

حداد عادل تاکید کرد: کسانی که هنوز نیامده اند می‌خواهند کارهای نکرده را به حساب خود بگذارند. امیدوارم دیگرانی که به سر کار شهرداری تهران می‌آیند موفق باشند و دوستانی که در ماهای آتی مدیریتی شهر را بر عهده می گیرند شهر خوبی را که از قالیباف تحویل گرفته‌اند خوب‌تر کنند و به شهردار بعدی تحویل دهند.

وی حضور محمد باقر قالیباف را در مجمع تشخیص مصلحت نظام را گران‌بها دانست و گفت که حضور وی در این مجمع می‌تواند منشا بسیاری از کارها باشد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۱۴۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر روز ناسا: کهکشانی مارپیچی با طراحی عظیم

به گزارش خبرآنلاین، کهکشان M100 در مقیاس واقعی کیهانی، باشکوه است و نمونه‌ای تمام‌عیار از کهکشان مارپیچی بزرگ و خوش‌تعریف شناخته می‌شود. این کهکشان بزرگ با بیش از 100 میلیارد ستاره، بازوهای مارپیچی کاملاً مشخصی دارد و ازاین‌منظر شبیه به راه‌شیری خودمان است.

کهکشان M100 یکی از درخشان‌ترین اعضای خوشه کهکشانی سنبله است که با نام NGC 4321 نیز شناخته می‌شود. M100 حدود ۵۶ میلیون سال‌نوری با ما فاصله دارد و در جهت صورت‌فلکی «گیسوان برنیس» دیده می‌شود.

در این تصویر تلسکوپی، نمای تمام‌رخ این مارپیچ‌های خوش‌تعریف همراه با کهکشان مارپیچی NGC 4312 که از لبه دیده می‌شود (در سمت راست بالا)، میدان دید گسترده‌ای به پهنای تقریباً ۱ درجه را تشکیل داده است. برای ثبت این تصویر، جمعا ۲۱ ساعت نوردهی شده و تصویربرداری از رصدگاهی تاریک در نزدیکی فلگستاف، آریزونا انجام شده است. خوشه‌های ستاره‌ای آبی و درخشان M100 را در کنار رگه‌های پیچ‌درپیچ گردوغبار نشان می‌دهد، دو ویژگی بارزی که از مشخصه‌های کهکشان‌های مارپیچی به شمار می‌روند. بررسی ستارگان متغیر در کهکشان M100،َ نقش مهمی در تعیین اندازه و عمر کیهان داشته است.

اعتبار تصویر و حق چاپ: درو ایوانز. برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگ، اینجا را کلیک کنید.

منبع: تصویر روز ناسا

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902246 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • تصویر روز ناسا: کهکشانی مارپیچی با طراحی عظیم
  • تصاویری تلخ از داخل کوچه‌های شهرک چوبی سوخته در گیلان | آتش از کجا شروع شد؟
  • (ویدئو) سورپرایز عادل فردوسی‌پور در پشت صحنه برنامه
  • سورپرایز عوامل فوتبال ۳۶۰ برای عادل فردوسی پور (فیلم)
  • (ویدئو) عادل فردوسی‌پور سورپرایز شد
  • (ویدیو) تعریف متفاوت محسن هاشمی از فائزه، مهدی و میرحسین موسوی
  • نمک‌گیری نمایندگان مجلس به سبک قالیباف؛ بریز بپاش در هتل گرانقیمت برای حفظ ریاست؟!
  • با 11 مدال طلای کشتی، توقع یک طلا از تیم ملی، واقعا بی‌انصافی است
  • مانور لاکچری قالیباف در هتل بزرگ تهران
  • مانور لاکچری قالیباف در هتل بزرگ تهران /پشت پرده مهمانی مجلل برای منتخبان مجلس دوازدهم / هزینه یک شب اقامت در گراند هتل چند؟