Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها>کهگیلویه و بویراحمد - مدیر عامل آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح و کلنگ زنی ۱۵ پروژه آبرسانی روستایی با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج، فیض اله پاسره در خطبه های نماز جمعه شهر چیتاب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، تصریح کرد: هفته دولت فرصتی برای بازگویی خدمات نظامی است که با وجود آمد و رفت دولت های متعدد همچنان به دنبال ایجاد شرایط ایده ال برای مردمش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در دو سال اخیر با پیشنهاد دولت، تلاش و پیگری نمایندگان و موافقت رهبر گرانقدر انقلاب، مبالغ بسیار خوبی از محل صندوق توسعه ملی که مختص به سرمایه گذاری و اشتغال است برای توسعه و آبادانی روستاها و به ویژه در زمینه آبرسانی تخصیص داده شد.

پاسره گفت: از این اعتبارات حدود ۳۸۱ میلیارد ریال به کهگیلویه و بویراحمد تخصیص داده شد که با پروژه هایی که تعریف کردیم و پیشرفت خوب و قابل قبول مجتمع ها و پروژه های آبرسانی در سطح استان تقریباً تمام این بودجه جذب و تزریق شد.

وی با اشاره به اینکه از ۱۶۷۶ روستای استان قریب به ۱۴۰۰ روستا دارای تاسیسات آب هستند، گفت: ۱۸ مجتمع آبرسانی و ۸ پروژه تک روستایی برای استان تعریف شد که قریب به ۴۷۱ روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۰۷ هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد.

پاسره افزود: از سویی همزمان با عملیات اجرایی و عمرانی، در زمینه سلامت آب اقداماتی در این چند سال تدارک دیده شد.

وی گفت: تجهیز مخزن های آب روستایی به روش نوین گند زدایی آب به روش الکترولیز نمک طعام، در راستای سلامت بهتر و همچنین خطرات کمتر عملیاتی شد و هم اکنون ۱۷ دستگاه الکترولیز نمک طعام در سطح استان نصب شده که بنا داریم این روش را برای کل استان و همه مخازن آب روستایی اجرا کنیم.

مدیرعامل آبفای روستایی استان گفت: از سویی مطالعه و تحقیق در خصوص سلامت آب، بررسی و ارزیابی مستمر سلامت و کیفیت آب همواره در دستور کار بوده و در این زمینه نیز یکی از بزرگترین آزمایشگاه های آب وفاضلاب دربین شرکت های آب وفاضلاب روستایی کشور را با پیسرفتی بالای ۹۰ درصد با بهترین و مدرن ترین تجهیزات آماده بهره برداری کردیم.

لارم به ذکر است اخیراً اقدام خرید ( gc.mass ) دستگاه جی سی مس نمودایم واین دستگاه قادر به سنجش الاینده های عالی و سموم است و یکی مدرنترین وسیله های مورد نیاز مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی است .

پاسره ادامه داد: اقتصاد مقاومتی و مبارزه جدی با فساد مبحث دیگری بود که با توجه به اهمیت و حساسیت آن و به ویژه تاکیدات رهبر انقلاب در شرکت دنبال کردیم و در این زمینه علاوه بر بررسی فعالیت ها و کاهش هزینه ها، برون سپاری خدمات، بستن گلوگاه های فساد با بهبود نظارت ها و محول شدن بسیاری از فرایندهای خرید تاسیسات آب خود به پیمانکاران، اجرای نظارت های مستمر، اصولی و استاندارد در اجرای پروژه ها، الزام به خرید کالا و تجهیزات با کیفیت بالای ساخت داخل و مواردی از این دست، انجام شد.

وی بیان داشت: یکی از مشکلات روستائیان و گلایه مندی آنها قرائت کنتورها بود، در این زمینه برای اولین بار در استان قرائت سیستمی، صدور و پرداخت در لحظه با حساسیت بالا و خطای بسیار پایین را هم برای اطمینان روستائیان عزیز و هم برای کاهش هزینه های مردم و کاهش هزینه های دولت اجرا شد و هم اکنون حدود ۱۳۰ روستا تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

فیض اله پاسره در ادامه به لزوم صرفه جویی و اصلاح شبکه ها برای جلوگیری از هدر روی آب اشاره کرد و گفت: هدر روی آب در ایران و استان کهگیلویه و بویراحمد بالا است، بخشی از این به مسئولان برمی گردد که باید با اصلاح شبکه و تنظیم فشار آب از هدر روی جلوگیری کنند و بخشی هم به مردم برمیگردد که باید با رعایت الگوی صحیح مصرف و عدم استفاده از آب شرب برای مصارف غیر آن کمک کنند.

مدیرعامل آبفای روستایی استان خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مشکلات ما انشعابات غیر مجاز است، هم صدمه به تاسیسات آبی مردم وارد می شود و هم هدر روی آب، در این خصوص در سال ۹۵ قریب به ۳۵۸۴ انشعاب غیر مجاز شناسایی و برخورد شد و در این چند ماهه نیز بیش از ۱۷۰۰ مورد شناسایی این دست انشعابات را داشتیم.

پاسره در پایان خاطر نشان کرد: هم اکنون حدود ۵۹ هزار مشترک آب روستایی در استان داریم که با تمام توان و با وجود همه کمبودها، تلاش در آبرسانی سالم و پایدار به آنها خواهیم داشت و از طرفی سایر روستا ها نیز که به نوعی و به هر ترتیب تحت پوشش نیستند را نیز رصد میکنیم و به آن عزیزان نیز هر موقع که درخواست کنند خدمات رسانی خواهیم داشت.

46

کلید واژه‌ها : استان کهگیلویه وبویراحمد -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۱۵۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد از بی توجهی دولت برای اجرای سد آبریز ابراز نگرانی کرد و گفت: بی توجهی به مطالبه مردم پذیرفتنی نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهدشت، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌نصیر حسینی در اجلاسیه سرداران و 422 شهید شهرستان کهگیلویه با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور اظهار داشت: واقعیت امر دولت‌های مختلف نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد با وجود داشتن 10 درصد آب‌های سطحی کشور بی‌مهری می‌کنند که انتظار می‌رود دولت سیزدهم نسبت به این مهم نگاه ویژه و خاصی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه  ما یکی از استان‌هایی هستیم که منابع آب فراوانی داریم، اما متاسفانه به درستی از این منابع برای استان استفاده نمی‌شود، عنوان کرد: برخی سدهای احداث شده در محدوده جغرافیایی استان آورده‌ای برای مردم استان ندارند.

حسینی خاطرنشان کرد: موضوع اجرای سد آبریز را بارها در حضور مسئولان کشوری طرح کردیم ولی طرح این مطالبه مردم بعد از دوساعت به کلی به فراموش سپرده شد، ولی واقعیت امر در صورت بی‌توجهی دولت سیزدهم این مطالبه مردم را به اطلاع دفتر مقام معظم رهبری خواهیم رساند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین گفت: 500 هزار بشکه نفت روزانه در این استان برداشت می‌شود، ولی هنوز از محرومیت رنج می‌برد و واقعیت امر ما ثروتمند هستیم اما اجازه نمی‌دهند از جیب خودمان پول برداریم.

سید‌علی احمدزاده تاکید کرد: اجرای سد آبریز به عنوان به یک آرزوی بر دل مانده و پتروشیمی چرام دو مطالبه مردم استان از رییس جمهوری و اعضای هیئت دولت است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ۷۰ برنامه در هفته بسیج کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • اندیشه‌های الهی به دانشگاه‌های آمریکا رسید
  • اجرای بیش از ۷۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • کلنگ‌زنی احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو در روز افتتاح هتل ۲ ستاره در ارومیه
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • تامین ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۶۱ طرح آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ‌زنی شد