Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@07:46:21 GMT

آزمایش سه موشک کوتاه برد توسط کره شمالی

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۱۵۹۸۰

آزمایش سه موشک کوتاه برد توسط کره شمالی


به گزارش پارسینه، ارتش آمریکا و کره جنوبی بامداد جمعه سوم شهریورماه اعلام کرد که کره شمالی سه موشک کوتاه برد را آزمایش کرده است. این در حالی است که آمریکا و کره جنوبی همزمان با شلیک این موشک ها در حال برگزاری یک مانور بزرگ نظامی هستند.

به گزارش رویترز، فرماندهی نیروهای آمریکایی در منطقه اقیانوس آرام در بیانیه ای اعلام کرده است: این سه موشک بالستیک کوتاه‌ برد شلیکی ناموفق داشته اند و پس از مسافتی منفجر شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این در حالی است که ستاد مشترک ارتش کره جنوبی نیز می گوید، این سه موشک از استان کانگون در شمال شرقی کره شمالی شلیک شدند و مسافتی در حدود ۲۵۰ کیلومتر به سمت دریا طی کردند.

کره جنوبی اشاره ای به شلیک ناموفق نکرده است ولی می گوید در حال بررسی اطلاعات در خصوص این آزمایش های موشکی است.

فرماندهی نیروهای آمریکایی در منطقه اقیانوس آرام می گوید،شلیک این موشک ها تهدیدی برای نیروهای آمریکایی و کره جنوبی نبود.

تنش در شبه جزیره کره به دنبال آزمایش های موشکی کره شمالی بالا گرفته است. کره شمالی اخیرا دو موشک قاره پیما را آزمایش کرده است.

به گفته کاخ سفید، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا،به رهبر کره شمالی هشدار داده بود چنانچه ایالات متحده را تهدید کند «خشم و آتشی»روبه رو خواهد شد که جهان تاکنون ندیده است.

پس از آن، کره شمالی تهدید کرد جزیره گوام در قلمرو ایالات متحده را هدف قرار خواهد داد. البته کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، دو هفته پیش گفت این اقدام را به تعویق می‌اندازد ولی در عین حال گفت این تصمیم بسته به حرکت بعدی واشینگتن می‌تواند تغییر کند.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۱۵۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ۳۰موشک به پایگاه میرون صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، المیادین از عملیات موشکی جدید مقاومت اسلامی لبنان در شلیک دستکم ۳۰ موشک از جنوب لبنان به منطقه اشغالی الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

از سوی دیگر منابع صهیونیستی اذعان کردند که پایگاه نظامی میرون ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی با ده‌ها موشک از جنوب لبنان مورد حمله قرار گرفته است.

همچنین، حزب الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در راستای حمایت از مردم مقاوم غزه و مقاومت شجاع و شریف آن و پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به روستاهای مقاوم جنوب لبنان ومنازل آن، شهرک میرون و شهرک‌های اطراف آن را با دهها موشک کاتیوشا درهم کوبیدند.

کد خبر 6090473

دیگر خبرها

  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ۳۰موشک به پایگاه میرون صهیونیستی
  • شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد
  • شلیک ۳ موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاهی اسرائیلی
  • ۴ هزار موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی شلیک شد