Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمود واعظی دیشب در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال نیز همانند سال‌های گذشته ریاست جمهوری ماموریتی به وزرای خود داده تا برای خدمت به همه مردم استان به سراسر کشور سفر کنند، ادامه داد: این هفته فرصتی است تا بتوان عملکرد یک سال را به مردم گزارش کرد و تعامل مناسب با مردم برقرار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دفتر رئیس جمهور توجه به اهمیت استان آذربایجان‌شرقی در دولت و ذهنیت رئیس‌جمهور نسبت به این استان اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور با درخواست از بنده جهت سفر به آذربایجان‌شرقی خواستند تا سلام ویژه رئیس‌جمهور را به مردم رسانده و در بهره‌برداری چندین پروژه نیز حاضر شوم.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی اهمیت ویژه‌ای برای دولت دوازدهم دارد، بیان کرد: با توجه به اینکه وارث یک اقتصادی از دهه‌های گذشته هستیم که درآمد آن متکی بر نفت داشته و به همین دلیل بخش‌های دیگر کشور شکوفا نشده و کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند از این رو رشد و شکوفایی بخش‌های خارج از نفتی در اولویت ما خواهد بود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی مدت‌ها در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار گرفته و سپس مورد تائید مقام معظم رهبری شده و به کل کشور ابلاغ شد، افزود: اقتصاد مقاومتی در دولت موضوع جدی تلقی شده و این موضوع به هیچ وجه شامل وزارتخانه و شهر تهران نیست؛ زیرا معتقدیم باید در سیاست‌های موفق همه استان‌ها آن سیاست را باور کنند و علاوه بر اینکه در تهران برنامه‌ریزی‌هایی شده، نگاه ویژه به استان‌های کشور نیز کرده‌ایم که برای این منظور استان توسعه یافته و متوسط و کمتر به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شد.

پاسخ مثبتی از امتحان اقتصاد مقاومتی استان آذربایجان‌شرقی گرفتیم

وی اضافه کرد: استان آذربایجان‌شرقی از جمله استان‌های توسعه یافته بود و جزو نخستین استان‌هایی بود که اقتصاد مقاومتی در آن ارزیابی شده است که با توجه به استعدادها، تجارت استان با خارج و تولیدات و محصولات و کشاورزی موجود در این استان، پاسخ مثبتی از امتحان اقتصاد مقاومتی استان آذربایجان‌شرقی گرفتیم که منجر به ابلاغ و تعمیم آن به سراسر کشور شده است.

واعظی با تاکید بر اینکه نگاه در دو دولت یازدهم و دوازدهم به استان همیشه ویژه بوده است، گفت: به دلیل وجود منابع معدنی، آب و خاک و مهارت‌های صنعتی استان آذربایجان‌شرقی باعث نگاه ویژه شده است زیرا هر چه سرمایه‌گذاری در این استان شود زود بازده خواهد بود.

وی افزود: استان آذربایجان‌شرقی ویژگی‌های خاص خود را داشته و از سوی دیگر در زمینه صنعتی ظرفیت‌های زیادی دارد و محصولات تولید شده در این استان نه تنها کل کشور بلکه توانایی تغذیه سایر کشورهای دیگر را نیز دارد.

رئیس دفتر ریاست جمهوری با اشاره به محصولات استان آذربایجان‌شرقی برای صادرات به کل دنیا، گفت: اتاق بازرگانی تبریز جزو اتاق‌های بازرگانی بسیار فعال است و محصولات زیادی را صادر می‌کند و این استان می‌تواند موتور محرکه در حوزه صادرات غیرنفتی و ترانزیت باشد.

نگاه به استان آذربایجان‌شرقی نگاه آینده‌نگر و توسعه‌ای است

وی افزود: نگاه به استان آذربایجان‌شرقی نگاه آینده‌نگر و توسعه‌ای است زیرا معتقدیم می‌تواند بخشی از مشکلات اقتصادی کشور را حل کند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور ابراز کرد: وضعیت بیکاری در این استان بهبود یافته که جوشش و زایش این موضوع از خود استان بوده است.

وی اضافه کرد: در طول سفرها همیشه شاهد رشد بوده‌ایم و به این دلیل است که توفیقات در این استان باعث الگو برداشتن به سایر استان‌ها شده است.

تبریز نمونه شهر با آرامش است

واعظی با بیان اینکه دو مولفه نیروی انسانی مستعد، مدیر و کارآمد و مولفه دیگر انسجام و هماهنگی بین اعضا و مسؤولان استان باعث ایجاد ظرفیت استان و پیشرفت در آن شده است، گفت: در نماز جمعه این هفته تبریز سیل عظیمی از مردم شرکت کرده و شاهد ارتباط قوی امام جمعه تبریز با مردم شدم و با توجه به اینکه اگر امام جمعه نقش پدر برای استان داشته باشد آرامش برای شهر ایجاد خواهد شد از این رو تبریز نمونه شهر با آرامش است.

وی گفت: همدلی و آرامش در استان باعث پیشروی در کارها این استان شده است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با یادآوری اتمام 11 هزار میلیارد تومانی پروژه در بخش خصوصی و دولتی در استان آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: این میزان انجام پروژه در استان بی‌نظیر بوده که ناشی از ظرفیت بالایی استان آذربایجان‌شرقی است.

بودجه اختصاصی دولت به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نباید به حقوق صرف شود

وی با اشاره به اینکه چهارمین دوره شورای شهر نیز به اتمام رسیده است و شورای پنجم باید تلاش کند تحول عظیم در شهر ایجاد کنند، بیان کرد: دولت یازدهم در حدود 1100 میلیارد تومان به شهرداری استان و 400 میلیارد تومان به دهیاری‌ها پرداخت کرده و اگر برنامه‌ریزی شود تحول شهری را شاهد خواهیم شد و نباید به هیچ وجه این پرداختی به حقوق داده شود بلکه باید تماماً به پروژه‌های عمرانی اختصاص یابد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه تمام تلاش این بود شرایط کشور روی ریل اصلی قرار گیرد، اظهار کرد: ساماندهی روابط خارجی ساماندهی و برداشتن تحریمو تعامل مناسب سه قوه تحت عمل به منویات رهبر فرزانه انقلاب اولویت دولت یازدهم بوده که در دولت دوازدهم تقویت خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه در کشور همه فعالیت‌ها باید در یک چارچوب قرار گیرد، ادامه داد: ساماندهی آسیب‌های اجتماعی و موضوع امنیت در کشور بسیار مهم است و از همه مهم‌تر موضوع اقتصادی کشور بوده که بخشی حل شده ولی بخش دیگر باقی مانده است.

واعظی اضافه کرد: در دولت یازدهم توانستیم تورم را کنترل کنیم و با بهره‌گیری از نقاط قوت دولت یازدهم و حل ضعف این دولت و به قوت تبدیل کردن آن، دولت دوازدهم تشکیل شده است.

وی بیان کرد: کابینه بر اساس سه اصل از قبیل افرادی که انتخاب شده در اندیشه و فکر اعتدالی باور قلبی داشته، هماهنگی بین کابینه و کارآمد و هدف خدمت تشکیل شده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور در تشریح اولویت اصلی دولت دوازدهم، اذعان داشت: تصمیم‌گیری بر مبنای خرد جمعی، واقع‌بینی و پیشروی بر اساس ظرفیت کشور، تعامل موثر و سازنده با خارج از کشور و رعایت حقوق شهروندی است.

وی متذکر شد: بنای دولت دوازدهم روی توسعه همه جانبه در تمام بخش‌ها مخصوصاً در اقتصاد و معیشت خواهد بود.

منافع گروهی، حزبی و جناحی نقشی در دولت ندارد

سرپرست نهاد ریاست جمهوری مبارزه با فساد را در اولویت اصلی دولت دوازدهم مطرح کرد و گفت: منافع و امنیت ملی مهم اصل و اساس دولت خواهد بود و منافع گروهی، حزبی و جناحی نقشی در دولت نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه دولت زمانی موفق است که در کشور آرامش برقرار باشد که این آرامش خوشبختانه در استان آذربایجان شرقی برپا شده است، گفت: باید همواره یک تعامل بسیار نزدیک بین سه قوه باشد و همکاری بسیار زیاد با نهادهای انقلابی برقرار باشد و دین باوری و اعتقادات دینی و اقتصاد مقاومتی که درمان بسیاری از بیماری های اقتصادی کشور است در اصل کاری قرار گیرد.

باید از دستاورد برجام صیانت کنیم

واعظی خاطرنشان کرد: در سیاست خارجی باید بتوانیم اقتدار خود را در جهان افزایش داده و از دستاورد برجام صیانت کنیم.

وی ابراز کرد: ارزیابی و رسیدگی مستمر به فعالیت‌های وزرا، معاونان از جمله برنامه دولت دوازدهم خواهد بود.

زمان انتخابات تمام شده و حال زمان رفاقت آغاز شده است

واعظی با اشاره به اینکه بنا این است که همواره ارتباط خوبی با مردم برقرار نماییم باشد تا مردم دولت را برای خود و از درون خود بدانند، افزود: با توجه به اینکه زمان انتخابات تمام شده و حال زمان رفاقت شروع شده است؛ از این رو طبق گفته رئیس جمهور دولت دوازدهم برای همه مردم ایران بوده و وظیفه خدمت به تمام مردم را دارد.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم آذربایجان‌شرقی در انتخابات به ندای رهبری پاسخ داده و مشارکت بسیار خوبی پای صندوق داشتند و با رای بالا به روحانی اعتماد دوباره کرده‌اند، گفت: تلاش رئیس جمهور بر این است که دولت دوازدهم یک دولت هماهنگ و کارآمد باشد و برای این منظور به مشکلات گذشته پرداخته‌ایم تا آنها را رفع کنیم.

وی با یادآوری اینکه قبل دولت یازدهم ادغام‌هایی در وزارتخانه بوده برخی از آنها مناسب بوده و برخی نامناسب هستند، گفت: آنهایی که ادغام درست بوده خواهد ماند و از این رو لایحه به مجلس در این موضوع داده‌ایم و اگر نمایندگان بپذیرند و با بررسی‌های لازم تفکیک برخی وزارت‌خانه‌ها انجام گیرد قوت و سرعت بالا را در کارها خواهیم داشت.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید به ارزش دهی دولت دوازدهم به جوانان و زنان و قول رئیس جمهور در استفاده از نیروی جوان و زنان در عرصه‌های بالای دولتی، اذعان داشت: سازمان جوانان جایگاه بالایی برای خدمت بالا دارد و باید توانایی ایجاد نشاط بین جوانان را داشته باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیمی از جامعه را زنان تشکیل داده‌اند که از این رو می‌توانند در فعالیت‌های اجتماعی سیاسی حضور داشته باشند و البته رئیس جمهور نیز با استفاده از زنان در معاونان و مشاوران بستر را فراهم کرده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۱۶۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امید عالیشاه به بازی بزرگ رسید

آفتاب‌‌نیوز :

اوسمار از وقتی سرمربی پرسپولیس شده، حساب ویژه‌ای روی کاپیتان تیمش باز کرده و امید عالیشاه به یکی از مهره‌های فیکس و تاثیرگذار تبدیل شده است.

هر دو شکست اوسمار در لیگ و جام حذفی که مقابل آلومینیوم رقم خورد، در حالی اتفاق افتاد که عالیشاه در ترکیب تیمش حضور نداشت. 

عالیشاه طی یکی دو روز اخیر به تمرینات گروهی تیمش برگشته و شرایط حضور در تمرینات گروهی را پیدا کرده است. به این ترتیب او مشکلی برای همراهی پرسپولیس در بازی فوق العاده حساس مقابل سپاهان نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ویدئو/ واکنش رئیس فدراسیون والیبال به غیبت موسوی و غفور در تیم ملی
  • هیچ حادثه منجر به فوت در سطح استان گزارش نشده است
  • رئیس فدراسیون والیبال: موفقیت با ایران برای پائز مهم است/ منافع ملی بالاتر از منافع شخصی است
  • رژیم صهیونیستی خط قرمز امنیتی آمریکا است
  • رژیم صهیونیستی جزیی از «خطوط قرمز امنیتی در آمریکا» است
  • جدیدترین پیام رئیس برای انصرافی‌های تیم ملی
  • امید عالیشاه به بازی بزرگ رسید
  • تصمیمی برای تفکیک جنسیتی در دانشگاه آزاد اتخاذ نشده است
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • آیت الله جوادی آملی: حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست