Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ تارنمای «کیو کیو» روز شنبه در مطلبی آورده است: هم اکنون نمایشگاه عکسی در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب پکن در این شهر دایر است که علاوه بر انتخاب شعار راه ابریشم نوین، توجه بازدیدکنندگان را هم به خود جلب می کند.
این گزارش تصریح می کند که خبرگزاری های دو کشور تلاش فراوانی کرده اند تا با یک برنامه فرهنگی و آثاری تاریخی، ملت ها را به یکدیگر نزدیکتر کرده و مناسبات را غنی تر سازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«کیو کیو» خاطر نشان می کند که عکس های منتخب دو خبرگزاری بسیار دیدنی است و تاریخ مناسبات را به شکلی زیبا در پیش چشمان قرار می دهد.
این تارنمای چینی می نویسد: در شرایطی که چین و ایران دو کشور بسیار مهم در مسیر جاده ابریشم در طول تاریخ بوده و در آینده نیز خواهند بود، برگزاری این نمایشگاه عکس حرکتی قابل تقدیر است.
رسانه چینی از ایران به عنوان یک کشور کهن یاد کرده است و می نویسد: روابط دوستانه ای با ایران داریم و می خواهیم این مناسبات تقویت شود.
این تارنما در گزارش خود، استقبال از نمایشگاه عکس را بسیار گرم توصیف کرده و تصاویری نیز برای خوانندگان خود ارایه کرده است.
رسانه چینی در ادامه تاکید کرده است که ایران در راه ابریشم زمینی و دریایی که طرح جدید چین به حساب می آید، جایگاه خاصی دارد و برگزاری این نمایشگاه نشان می دهد که دو کشور متمدن در آینده برای اجرای طرح های مرتبط همکاری های نزدیکی خواهند داشت.
کیوکیو همچنین برگزاری این نمایشگاه عکس را در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی پکن نشانه ای از اهمیت روابط دو کشور و اهتمام خبرگزاری های رسمی چین و ایران به مناسبات دیرینه دو طرف دانسته است.
نمایشگاه مشترک عکس ایران و شین هوا با هدف افزایش روابط بین رسانه های رسمی دو کشور و همچنین توسعه همکاری های دو جانبه و نیز ارتقای سطح روابط دوجانبه روز پنجشنبه در مراسمی ویژه در شهر پکن گشایش یافت.
در آیین گشایش این نمایشگاه «لیو یون شان» (liu yun shan) عضو کادر رهبری حزب کمونیست چین، علی اصغر خاجی سفیر جمهوری اسلامی ایران، «سای مینگ ژاو» (Cai ming Zhhao) رییس خبرگزاری شین هوا و تنی چند از مقامات فرهنگی چین حضور داشتند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۱۷۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه با «انگاته روبارد» وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی دیدار و گفت وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار توسعه و ارتقای همه جانبه مناسبات با قاره آفریقا را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وزیر امور خارجه ایران همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات دوجانبه با جمهوری آفریقای مرکزی در زمینه‌های مورد نیاز این کشور به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، علمی و فناوری و آموزشی آمادگی خود را اعلام می‌دارد.

انگاته روبارد وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی نیز با اشاره به اهمیت پذیرش دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و اکسپو تهران و ابراز قدردانی از حسن میزبانی از وی و هیات همراه، پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشورمان در زمینه‌های علمی، فناوری و صنعتی را ستود.

دیگر خبرها

  • توسعه مناسبات تبریز با شهرهای استراتژیک مسیر جاده ابریشم
  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • معلمان و کارگران بازوان حرکت جامعه در مسیر توسعه هستند
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد