Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-07@09:25:28 GMT

جای خالی قانون در مجمع عمومی موسسه اعتباری نور

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۱۸۳۴۳

جای خالی قانون در مجمع عمومی موسسه اعتباری نور

رویداد۲۴-مجمع عمومی فوق‌العاده موسسه اعتباری نور روز پنجشنبه (دوم شهریورماه)، زیر سایه تخلفات آشکار و موجود در این موسسه اعتباری، برگزار شد.
این مجمع عمومی فوق‌العاده که به‌منظور انتخاب هیئت‌رئیسه این مجمع برگزارشده بود، علی‌رغم مشکلات قانونی، برگزار و اعضای هیئت‌مدیره آن انتخاب شدند.
در گزارشات پیشینرویداد۲۴، از محدودیت‌های قانونی و تخلفات این موسسه، نام‌برده‌ شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‎شود بنابر نامه بانک مرکزی خطاب به موسسه نور، تمامی اعضای هیئت‌مدیره این موسسه رد صلاحیت و حتی ممنوع‌الخروج شده‎اند و خواجه حسنی (مدیر پیشین این موسسه)، می‌بایست تا انتخاب مدیرعامل جدید در سمت خود باقی می‎ماند که این اتفاق نیفتاد و این مجمع در غیاب مدیرعامل پیشین برگزار شد.
از طرفی، طبق ماده 61 اساسنامه این موسسه، برای انتخاب هیئت‌مدیره، مدیرعامل وظیفه دارد که حداقل 6 ماه پیش‌ازتاریخ برگزاری مجمع، از طریق آگهی روزنامه‌های کثیرالانتشار اقدام به اطلاع‌رسانی کند و اما این مجمع، در دوم شهریورماه، بدون رعایت موارد مندرج در اساسنامه برگزار شد. بر این اساس ممکن است سهامداران جزء از برگزاری این مجمع عمومی بی اطلاع بوده باشند و عملا مجمع عمومی با خواست و اراده سهامداران عمده شد.
در گزارشات پیشین هم مورد اشاره قرار گرفت که سهامداران عمده موسسه مالی اعتباری نور دارای ارتباطاتی حتی فامیلی با هیات مدیره موسسه دارند. بر این اساس خروجی مجمع عمومی تعیین هیات مدیره جدید با خواست و اراده تعدادی از سهامداران عمده و تضییع حقوق بسیاری از سهامداران این موسسه بوده که این اتفاق از اساس با اصل ماده 61 اساسنامه موسسه مغایر است.
این در حالی است که جعفروند آذر، رئیس اداره نظارت بر ناشران فرا بورسی در گفت‎وگو بارویداد۲۴تاکید کرده بود: «صرف برگزاری مجمع و انتخاب هیئت‌رئیسه، دلیل بر تائید این مجمع و هیئت انتخاب‌شده نیست و در صورت رؤیت تخلفات، مراجع ذی‌ربط به آن رسیدگی می‌کنند.»
از طرفی در این مجمع که بدون حضور خبرنگاران برگزار شد، اعضای ناظر بر روند جمع عمومی ازاین‌قرار بودند: رئیس مجمع، دو عضو ناظر، منشی، ناظر بانک مرکزی و ناظر سازمان بورس؛ اما نکته قابل‌تأمل دز تشکیل این مجمع، عدم حضور ناظر بانک مرکزی بود که به گفته مسئولان، به علت مشکلات ترافیکی به این مجمع نرسید و این در حالی است که روز پنجشنبه صبح، یکی از روزهای کم ترافیک تهران بود!
گفتنی است که نماینده سازمان بورس که در این مجمع عمومی فوق‌العاده حضور داشت، همان نماینده پیشین سازمان بورس بود که مجمع قبلی این موسسه را غیرقانونی اعلام کرد و تاریخ برگزاری مجمع، به زمان دیگری موکول شد.
پس از پایان مجمع، تعدادی از اعضای هیئت‌مدیره پیشین و منتخب، با خبرنگاران دیدار کوتاهی داشتند؛ که البته بیان این موضوع که خبرنگاران حاضر در آنجا، برای دیدار با اعضای هیئت‌مدیره، پس از برگزاری مجمع عمومی، انتخابی بوده و از سوی روابط عمومی این موسسه دعوت‌شده بودند، خالی از لطف نیست و شبهه جدید درباره انتشار اطلاعات ایجاد می‌کند که چرا خبرنگاران به انتخاب روابط عمومی این مجمع در آنجا حضور داشتند و از ورود سایر خبرنگاران برای تهیه گزارش جلوگیری می‌شد؟
محمد پویانفر، عضو هیئت‌مدیره سابق این موسسه، نام اعضای هیئت‌مدیره منتخب را اعلام کرد: ۱. منوچهر زمانی، ۲. مهران شریفی،۳. اکبر جعفری، ۴. رضا گودرزی، ۵. چنگیز مروج، و عضو علی البدل سجاد سیاح
در پایان این مجمع پویانفر در پاسخ به سؤال خبرنگاران، مبنی بر اینکه صورت‌حساب مالی سال گذشته مجمع، علی‌رغم تذکر بانک مرکزی، همچنان به تصویب نرسیده است، گفت: صورت‌های مالی تجمیعی هنوز آماده نشده‌اند و پس‌ازاین رسیدگی‌های لازم انجام می‌پذیرد.
او در پاسخ به این سؤال که علت برکناری خواجه حسنی، مدیر عامل سابق موسسه مالی اعتباری نور از سوی اعضای هیئت‌مدیره چه بود، گفت: ما مدیران را به‌طور کامل نمی‌شناسیم و زمانی که در رأس کار قرار می‌گیرند می‌فهمیم که مشی آن‌ها چیست و درصورتی‌که متوجه شوم به سازمان لطمه‌ای وارد می‌شود، نظر به عدم حضور او می‌دهیم.
این گفته پویانفر، در صورت پذیرش، همچنان این ابهام را به همراه دارد که عزل و نصب صورت گرفته از سمت خواجه حسنی و منقطع کردن نسبت‌های سببی و نسبی در موسسه، چرا به سازمان ضربه وارد می‌کند؟ و سؤال دیگری که در اینجا مطرح می‌گردد این است که خارج کردن موسسه نور از حالت ارثی و خانوادگی، از چه نظر به این موسسه ضربه وارد می‌کند؟
در پایان باید گفت، این موسسه با تخلفات گسترده ذکرشده در گزارشات پیشین و پیش رو و بی‌اعتنایی به تذکرات بانک مرکزی در خصوص مدیرعامل و محدودیت‌های اعضای هیئت‌مدیره، همچنان در هاله‌ای از ابهام و بی‌قانونی به فعالیت خود ادامه می‌دهد. البته بنا بر گفته رئیس اداره نظارت بر ناشران فرا بورسی، برگزاری مجمع و انتخاب اعضای هیئت‌مدیره، به معنی تائید قانونی آن و ادامه فعالیت اعضا نیست.
لازم است مراجع ذی‌ربط هر چه سریع‌تر به اقدامات غیرقانونی و خارج از چارچوب هیئت‌مدیره این موسسه رسیدگی کنند و سپرده‌گذاران و دیگر افراد را از سردرگمی در اطلاعات ضدونقیض درباره موسسه اعتباری نور، آگاه کنند.
در هر حال با توجه به اینکه نماینده بانک مرکزی از حضور در این مجمع خودداری کرد این امید وجود دارد که بانک مرکزی با توجه به ورود جدی به تخلفات گسترده این موسسه ترتیبی اتخاذ شود که در راستای احقاق حقوق سهامداران، مانع از میدان‎داری عده‎ای از سهامداران عمده مرتبط با اعضای هیات مدیره در این موسسه شوند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۱۸۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس منتظر معرفی عضو هیئت مدیره جدید

به گزارش "ورزش سه"، با وجود اینکه قرار است بعد از پایان فصل جاری ترکیب هیئت مدیره پرسپولیس تغییر کند و سیت‌های در نظر گرفته شده برای مالکان جدید باشگاه به نماینده‌های بانک‌های صاحب سهام در این باشگا برسد اما قرار شد فعلا یک سیت خالی در هیئت مدیره فعلی هم با نماینده بانک شهر پر شود.

روز پنجم اردیبهشت ماه و بعد از جلسه رسمی واگذاری 85 درصد سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی از سوی مدیرعامل بانک شهر اعلام شد به‌زودی یک نماینده از این کنسرسیوم به‌عنوان نظر مالی وارد هیئت مدیره خواهد شد. در حال حاضر هیئت مدیره پرسپولیس چهار عضو دارد و لازم است که تعداد این هیئت فرد باشد تا تصمیم گیری‌ها رسمیت یابد به همین دلیلی فعلا قرار است یک نماینده از کنسرسیوم بانکی وارد این هیئت مدیره شده و تغییرات بعدی پس از پایان فصل جاری فوتبالی صورت بگیرد.

قرار بود فردی به نام فروزنده که گفته می‌شد عضو جدید هیئت مدیره سرخ‌ها خواهد بود از روز گذشته معارفه و شروع به کار کند که ظاهرا این مسئله به تعویق افتاده یا مشمول بروکراسی اداری شده است. در حال حضر و با وجود پرداختی ده درصدی به اعضای تیم پرسپولیس همچنان درباره مسائل و مباحث مالی باقی‌مانده نوعی ابهام و سردرگمی وجود دارد و به نظر می‌رسد تا زمانی که عضو جدید هیئت مدیره به باشگاه اضافه نشود این سردرگمی ادامه داشته باشد.

در حال حاضر باشگاه پرسپولیس منتظر حضور نماینده کنسرسیوم بانکی در هیئت مدیره است تا به امور مالی باشگاه سر و سامان دهد.

دیگر خبرها

  • پرسپولیس منتظر معرفی عضو هیئت مدیره جدید
  • ۲ بانک رئیس هیئت مدیره پرسپولیس را مشخص می‌کنند
  • داوطلبان عضویت در هیات مدیره موسسه ملل مدارکشان را تحویل بدهند
  • انتخاب رئیس هیئت اتومبیل رانی و موتورسواری استان اصفهان
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند + اسامی و عکس ها
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند
  • مدیرعامل آینده استقلال مشخص شد
  • پاسخ به مهم‌ترین پرسش هواداران استقلال؛ مدیرعامل آینده آبی‌ها کیست؟
  • مدیرعامل آینده آبی‌ها کیست؟
  • مدیرعامل آینده آبی‌ها مشخص شد