Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، داوود بهبودی در گفتگو با خبرنگاران افزود: در ابتدای دولت روحانی میزان پروژه های نیمه تمام کشور 400 هزار میلیارد تومان بوده که از این رقم 30 هزار میلیارد تومان آن در آذربایجان شرقی قرار دارد.

وی از ته کشیدن اعتبارات دولتی خبر داد و افزود: متاسفانه فرصت طلایی کشور در دوران اوج درامدهای نفتی دولت های نهم و دهم به هدر رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهبودی ادامه داد: طبق آمار کل درامدهای نفتی ایران از محل فروش نفت طی 110 سال گذشته 1200 میلیارد دلار بوده که حدود700 میلیارد دلار آن در دولت های نهم و دهم بوقوع پیوسته است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه درآمدهای سرشار نفتی در آن دوران به ایجاد زیرساخت اختصاص نیافت گفت: امروز با کاهش درآمدهای نفتی و این بودجه های محدود، نباید انتظار توسعه داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی تصریح کرد: در سالهای اول دولت یازدهم بدلیل نبود نقدینگی راهکار جبران تامین منابع مالی پروژه های عمرانی واگذاری اسناد خزانه به پیمانکاران بود تا هنگام سررسید وصول کنند.

به گفته وی، بر این اساس پیمانکاران نیز می توانستند با کسر 15 درصد ارزش ریالی، اسناد یاد شده را در بورس یا بانک های عامل نقد کرده و امورات خود را بگذرانند.

بهبودی در عین حال اظهار داشت: این سیستم نظام پیمانکداری ما را تحت فشار گذاشت چراکه هزینه های روزمره از حقوق و دستمزد تا خرید مواد اولیه به آنها فشار آورده و بسیاری از پروژه های درحال اجرا را زمین گیر کرده است.

وی ادامه داد: تا سال گذشته که اوراق می دادیم و عرضه محدود بود مشکلی وجود نداشت اما با افزایش واگذاری اوراق و اشباع شدن بازار، میزان سود این اوراق تا 25 درصد نیز افزایش یافت و عملا به پیمانکاران صرف نکرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی راهکار دیگر تامین منابع مالی پروژه های عمرانی را جذب مشارکت و سرمایه گذاری خواند و افزود: باید اعتراف کرد خیلی دیر به این فکر افتاده ایم.

وی با بیان اینکه در سالهای گذشته درآمدهای سرشار نفتی مانع از اتخاذ راهکارهای جدید در تامین منابع مالی پروژه های عمرانی شده است گفت: در سراسر جهان نیز دولت هیچ پروژه ای اجرا نمی کند بلکه با روش های مشارکتی مانند فاینانس و بی او تی پروژه های مورد نیاز را به اجرا می گذارد.

بهبودی با اشاره به نظر کارشناسان اقتصادی که می گویند دیگر قیمت های رویایی نفت دولت های نهم و دهم تکرار نخواهد شد افزود: با توجه به کاهش قیمت نفت طی چهار سال گذشته باید اذعان داشت که گشایش زیادی در اعتبارات عمرانی به وقوع نپیوسته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه طی چهارسال گذشته در هیچ کجای کشور پروژه دولتی کلنگ زنی نشده است گفت: در آذربایجان شرقی نیز پروژه های کلانی مانند بزرگراه تبریز-بازرگان و طرح های نیروگاهی بصورت مشارکتی اجرا می شوند.

ادبیات توسعه در آذربایجان شرقی فراگیر نشده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ادبیات توسعه در آذربایجان شرقی فراگیر نشده است گفت: حلقه ی مفقوده مشکلات ما گفتمان توسعه است.

داوود بهبودی اظهار داشت: از آنجا که این حوزه سخت و تخصصی است برای همین کمتر کسی بدان پرداخت می کند.

وی یادآور شد: اتفاقا اقتصاد مقاومتی هم بر همین اساس پایه ریزی شده ولی به فکر نهادینه کردن این تفکر نیفتاده ایم.

اعتبارات 5 هزار میلیارد تومانی پروژه های عمرانی در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی اعتبارات عمرانی این استان را 5 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: البته گاهی ممکن است تا 60 درصد منابع یاد شده تخصیص یابد.

داوود بهبودی عمده ی پروژه های عمرانی آذربایجان شرقی را جزو پروژه های ملی عنوان کرد و افزود: از نظر بودجه بعد از استانهای تهران، خراسان رضوی، فارس، اصفهان، خوزستان و مازندران قرار داریم.

وی با اشاره به اعتراضات محافل مختلف به وضعیت بودجه و نیز مالیاتی آذربایجان شرقی گفت: طبیعی است وقتی وسعت، درآمد و اقتصاد یک استان زیاد است، بودجه ی اختصاص یافته ی آن نیز بیشتر خواهد بود.

بهبودی وضعیت آذربایجان شرقی از نظر توزیع اعتبارات را سازگار با رنج های کشوری خواند و گفت: ما با 3.9 میلیون جمعیت حدود 4.5 درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده و از نظر سرزمینی هم با 45 هزار کیلومتر مربع 2.7 درصد کشور را در بر گرفته است.

به گفته وی، از نظر وضعیت اشتغال نیز 20 درصد نیروهای کار در بخش کشاورزی، 25 درصد صنعت و 50 درصد نیز در خدمات و مشاغل دیگر مشغول هستند.

46

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۱۸۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز آذربایجان شرقی تا پایان سال‌جاری

ایسنا/آذربایجان شرقی وزیر راه و شهرسازی گفت: ۷۲۵ نقطه حادثه خیز کشور و ۱۰ نقطه در این استان رفع شده و ۱۰ نقطه دیگر نیز امسال در دستورکار قرار گرفت.

مهرداد بذرپاش، عصر جمعه، هفتم اردیبهشت ماه، در پایان سفر یک روزه خود به آذربایجان شرقی،  با بیان اینکه پیشرفت خوبی را در پروژه کنارگذر ایلخچی شاهد هستیم، گفت: محورهای مواصلاتی، آزادراه تبریز-زنجان مشکل جدی دارد و سرمایه گذار شریک این پروژه برای رفع مشکلات ورود نمی‌کرد که در این راستا تصمیم گرفتیم خودمان وارد شویم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در مسکن، بخش قابل توجهی زمین تامین شده و شهرهای مرند و مراغه که کمبود زمین دارند با توافق از طریق ماده ۱۰ قانون جهش تولید حل می‌شوند. تاکید شده که هرجا نیاز به الحاق محدوده شهری باشد صورت گیرد. 

وی با اشاره به اینکه اضافه شدن هزار و ۴۰۰ هکتار زمین روستاییبا به طرح نهضت ملی مسکن باعث رشد قابل توجه این طرح شده است، ادامه داد: منتظر خبرهای خوبی در ماه‌های آتی هستیم.

بذرپاش از تخصیص هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های راه‌های استان در سفر امروز خود خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: قطعه ۶ آزادراه تبریز-ارومیه با تزریق مالی از طریق ماده ۵۶ و ردیف بودجه و قیر رایگان تقویت خواهد شد.

وی بیان اینکه یک رام قطار به مسیر خاوران تهران اضافه می‌شود، اذعان کرد: محور مراغه-هشترود در مراحل پایانی قرار دارد و در عرض چند ماه آینده آماده افتتاح می‌شود. باند رفت محور تبریز_صوفیان سریعتر به اتمام رسیده و باند برگشت تا هفته دولت افتتاح خواهد شد.

وی از تمدید تخفیف ۵۰ درصدی در عوارضی آزادراه تبریز_سهند تا پایان سالجاری خبر داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی
  • نخستین دلیل تصادفات آذربایجان شرقی عدم توجه به جلو است
  • دستورات لازم برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان صادر شده است
  • رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز آذربایجان شرقی تا پایان سال‌جاری
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای در کشور
  • عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد