Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد رهبر گفت: سیاسی‌کاری سم مهلکی برای اداره کشور است، دانشگاه آزاد در رویکرد جدید خود استفاده از توان کشور بدون گرایش سیاسی را در نظر دارد.

به گزارش قدس آنلاین، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در نخستین نشست‌خبری خود با خبرنگاران، ضمن تشکر از مدیران و معاونان سابق این دانشگاه، گفت: زحمات زیادی برای این دانشگاه کشیده شده و این دانشگاه امروز ماحصل زحمات افراد زیادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشکلات عدیده اقتصادی کشور علیرغم غنی بودن کشور، رویکرد نادرست نسبت به حل مشکلات را دلیل این موضوع دانست و اظهار داشت: مردم از سیاسی‌کاری در دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی رنج می‌برند، چپ یا راست که من آنها را قبیله‌هایی برای منافع خود می‌دانم، علاوه بر تخریب رقیب، عمدتا خود را هم تخریب می‌کنند که این اتلاف سرمایه و منابع است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد:سیاسی‌کاری سم مهلکی برای اداره کشور است، دانشگاه آزاد در رویکرد جدید خود استفاده از توان کشور بدون گرایش سیاسی را در نظر دارد.

فرهاد رهبر با بیان اینکهدانشگاه آزاد می‌خواهد به راه‌حل‌های رسیدن به اینکه اگر می‌خواهیم کشور ثروتمندی داشته باشیم، باید مردم ثروتمندی هم داشته باشیم، پاسخ دهد، افزود:ما در دانشگاه آزادرتبه اول یا دوم را در تولید دانش در کشور به خود اختصاص داده‌ایم.

وی تصریح کرد:مدیران دانشگاه مشغولبرنامه‌ریزی‌ برای این هستند کهچگونه با به‌ کارگیری کارآفرینان از ایده آنها محصول تولید کنیم؛ راه‌حل‌هایی در هیئت‌رئیسه در این زمینه مطرح شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکهسامانه ثبت ایده توسط معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد طراحی شده، خاطرنشان کرد: براساس این سامانهتلاش می‌کنیم از کسانی که صاحب ایده هستند و جرات تبدیل ایده به محصول را ندارند، حمایت کنیم؛ همه کسانی که صاحب ایده هستند، می‌توانند خودشان را در این سامانه معرفی کنند.

فرهاد رهبر اضافه کرد:این ایده‌ها به کمک معاونت فناوری ریاست‌جمهوری به محصول تبدیلو سپس تجاری‌سازی می‌شوند. بیش از ۸۰ درصد درآمدهای دانشگاه آزاد، درآمدهای ناشی از شهریه بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۱۸۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه آزاد بسیاری از مرز‌های علمی کشور را درنوردیده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ سارا فلاحی، نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت روز استاد  که در دانشگاه آزاد اسلامی ایلام برگزار شد، اظهار کرد:  بسیاری از مرز‌های علمی کشور توسط مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی درنوردیده شده و قلب و ویترین علمی کشور است. دولت و مجلس باید کمک‌کار این دانشگاه باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت بزرگ کشور بوده که برای توسعه این کشور باید میداندار شود، اضافه کرد: با شهریه صرف نمی‌شود چرخ دانشگاه به خوبی بچرخد و امروز حتی مردم با این وضعیت بد اقتصادی توان پرداخت شهریه ندارند باید منابع جدید برای دانشگاه در نظر گرفته شود و در این راستا مجلس کمک‌کار خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی عنوان کرد: برخی‌ها برای اعتبار علمی کشور به رزومه علمی، پژوهشی و ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی اشاره می‌کنند؛ اما برای تصویب رشته تبعیض قائل می‌شوند باید این دوگانگی در برخورد با این دانشگاه برداشته شود.

باید استادان دانشگاه در بحث درآمدزایی بیشتر ورود کنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام نیز گفت: استادان این دانشگاه اکثراً از نخبگان و ظرفیت‌های استان هستند و مجموعه این دانشگاه ظرفیت قدرتمندی برای توسعه استان است.

بهروز ناصری بیان کرد: نگاه مسئولان استان به دانشگاه آزاد اسلامی بسیار خوب است. باید استادان دانشگاه در بحث پژوهش و تحقیق و درآمدزایی بیشتر به مسائل استان ورود کنند.

به گزارش آنا، در این آیین از تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام به نمایندگی از همه اعضای هیئت علمی با اهدای لوح قدردانی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌ها از مسائل کشور جدا نشوند
  • افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان
  • دانشگاه آزاد بسیاری از مرز‌های علمی کشور را درنوردیده است
  • توان علمی دانشگاه فردوسی مشهد باید به حل مشکلات کمک کند
  • درخشش جانبازان و توان یابان قمی در مسابقات قهرمانی کشور
  • داوری ۱۱۵ ایده در رویداد آموزشی «بوت کمپ» دانشگاه آزاد قم
  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم
  • چگونه می توان از شر موهای ناخواسته گوش خلاص شد؟